Toon posts:

hulp bij het samenstellen nieuwe pc deel 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb op het moment nog een 500 mhz, wat natuurlijk alweer uit de steentijd dateert, ding werkt nog goed, maar ik wil gewoon sneller (wat weet logisch is) want spellen als splintercell en straks half life das nie leuk om iedere keer op me pa's pc te moeten spelen...

Maar goed nu mijn vraag. Ik wil ten eerste een andere kast. Ik heb nu 250 watt voeding volgens mij, maar het moet zo wordern dat de kast en voeding kan draaien het volgende (niet correct nederlands) :

- minstens 2,6 ghz P4
- 3 hdd's
- brander + dvd speler
- 2 a 3 ccfl lampen

mijn vraag is dan :

- Wat voor kast kan ik daar het beste voor gebruiken?
- Wat voor voeding kan ik er het beste in doen?
- Hoeveel ccfl lampen is beetje redelijk ik d8 3 ofzo :):)??
- Wat zijn eventueel andere benodigheden?

Daarbij moet gezegd worden dat die p4, 2,6 ghz en die drie HD's er pas later in komen...! MAar ze komen zker daarom moet ik er rekening mee houden :)

Alvast bedankt jongens als jullie het weten :$

groetjes

Silent shadow

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Deel 1? Hoeveel pc's verwacht je nog? :D

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---
Kijk hier eens :)

Overigens zou ik alles in een schoenendoos gooien en er gloeilampen onder monteren ipv CCFL's.

Met andere woorden: Hangt puur van jouw smaak af.

Met duidelijkere woorden: JIJ weet wat je wilt , dus ga niet aan ONS vragen opf WIJ het mooi vinden :D

[ Voor 47% gewijzigd door dreeke op 18-09-2003 23:24 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
nou over 2 maanden deel 2 ----------> Processor moederbord geheugen en coolers etc..--->alsk het geld heb...

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 23:24:
nou over 2 maanden deel 2 ----------> Processor moederbord geheugen en coolers etc..--->alsk het geld heb...
Verwijs ik je alsnog hier even naartoe:
--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. --- :)

Stel je voor dat elke gebruiker een topic ging openen voor zijn/haar pc, dan zou het hier erg vol worden denk ik ;)

Deze vraag kan je gemakkelijk zelf oplossen door gewoon even rond te kijken wat er zoal te koop is, er staan genoeg hardware tests op het internet en reviews enzo :)

Verwijderd

Topicstarter
okok dat laatste is misschien wat over ja die vraag maar nog steeds, welke kast en welke voeding?

Verwijderd

jaja dit wordt weer een lange topic

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

Wok

Dakloos...

Tja, hieraan kan ik slechts weinig toevoegen ;)

In jouw geval gaat het om een upgrade. Derhalve raad ik je aan om het volgende topic door te nemen:

"Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 6

Hierin staan waarschijnlijk genoeg vergelijkbare systemen zoals jij die nu hebt met bijbehorende adviezen. Desnoods plaats je zelf een post. Je krijgt dan vrij snel een degelijk advies. :)

/edit:

Het is uiteraard niet de bedoeling om stap voor stap te gaan vragen wat je moet gaan aanschaffen ;) Wederom verwijs ik daarom naar het eerder genoemde upgrade topic en de topics die dreeke aanhaalt. :)

Belangrijk is om voor jezelf te bepalen wat je wilt en wat je mooi vindt. Ook het lezen van reviews van diverse onderdelen kan je daarbij helpen. Voor linkjes: zie google en uiteraard 'onze' search :)

[ Voor 26% gewijzigd door Wok op 18-09-2003 23:31 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 18 september 2003 @ 23:26:
okok dat laatste is misschien wat over ja die vraag maar nog steeds, welke kast en welke voeding?
Als je nou even dat linkje leest wat ik net 2x gaf, daar staat het namelijk al in.

Je bent namelijk niet de enige die een nieuwe voeding wil :)

Pagina: 1