'k Ben bezig met een JAVA basiscursus, omdat ik er wat meer van wil leren. Leuk dat je zowel 'gewone' applicaties kan maken als applets.
Mijn boek behandelt wel hoe je moet rekenen met bijvoorbeeld floats of ints in een applicatie, maar niet in een applet. Het enige 'rekenkundige' dat ze met een applet doen is een textbox waar je je voornaam in typt, een textbox waar je je achternaam in typt en een knop die er voor zorgt dat hij je voor- en achternaam samenvoegd in een string. (Optelt dus)
Nu probeerde ik er voor te zorgen, door middel van deze code:
dat hier het resultaat in resultaat (een textbox) neergezet wordt. Dit werkt helaas niet. Het type is onbekend. In mijn boek staat ongeveer hetzelfde als dit, behalve dat er dan strings in plaats van floats gebruikt worden en namen in plaats van getallen.
Dit is de foutmelding:
getal1, getal2 & resultaat zijn eerder aangemaakte textfields.
Hier heb ik gevonden dat dit eigenlijk alle libraries zijn die gebruikt worden door een applet, maar zelfs met al die libraries werkt het niet. Waar gaat het fout?
Mijn boek behandelt wel hoe je moet rekenen met bijvoorbeeld floats of ints in een applicatie, maar niet in een applet. Het enige 'rekenkundige' dat ze met een applet doen is een textbox waar je je voornaam in typt, een textbox waar je je achternaam in typt en een knop die er voor zorgt dat hij je voor- en achternaam samenvoegd in een string. (Optelt dus)
Nu probeerde ik er voor te zorgen, door middel van deze code:
Java:
1
2
3
4
5
6
| public void actionPerformed(ActionEvent evt) { float g1 = getal1.getText(); float g2 = getal2.getText(); resultaat.setText(g1 + g2); } |
dat hier het resultaat in resultaat (een textbox) neergezet wordt. Dit werkt helaas niet. Het type is onbekend. In mijn boek staat ongeveer hetzelfde als dit, behalve dat er dan strings in plaats van floats gebruikt worden en namen in plaats van getallen.
Dit is de foutmelding:
Dat wil zeggen dat hij een andere library nodig heeft voor float, right?E:\Documents and Settings\Aris\My Documents\School\JAVA\AppVollNm.java:33: incompatible types
found : java.lang.String
required: float
float g1 = getal1.getText();
getal1, getal2 & resultaat zijn eerder aangemaakte textfields.
Hier heb ik gevonden dat dit eigenlijk alle libraries zijn die gebruikt worden door een applet, maar zelfs met al die libraries werkt het niet. Waar gaat het fout?