[Windows] Niet kunnen installeren...

Pagina: 1
Acties:

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Al verschillende keren geprobeert met negatief resultaat:

op mijn pc:
asus p4xp-x
p4 2.4 ghz
2x 512 pc333 ddr
gf 440mx 64mb

ik 'moet' voor school op een harde schijf windows 95 of 98 installeren (ook ME geprobeert) maar dat gaat tijdens de installatie ELKE keer mis.

ik krijg steeds weer een foutmelding, dan weer dat hij bestanden niet kan kopieren, dan weer dat er wat met het geheugen mis is.

het zijn originele windows cd's waar op mn oude pc (P3) luttelijke keren windows is geinstalleerd.
is er wat mis met mijn systeem, want ik wil best graag deze opdracht afmaken.

ben ik nog belangrijke info vergeten?

Verwijderd

MarkyB schreef op 18 September 2003 @ 22:59:
ik krijg steeds weer een foutmelding, dan weer dat hij bestanden niet kan kopieren, dan weer dat er wat met het geheugen mis is.
Ehm, ligt het aan mij, of staat hier nou letterlijk het antwoord :?. Heb je daar naar gekeken, of je geheugen brak is?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. win95 gaat sowieso niet werken
2. win98 KAN gaan hangen bij meer dan 512MB (hier ging het vaak goed, maar heb andere ervaringen gehoord).
3. probeer even de complete cd naar je hdd te kopieren en kijken wat hij dan doet.
4. wat een ultiem gave subtitle heb je B)
5. Wat is de precieze foutmelding die hij geeft?

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 18-09-2003 23:01 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hehe, ja die indruk krijg ik ook :) Als dat het niet blijkt te zijn, probeer eens een andere cdrom speler, dat heb ik nl. ook eens gehad :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 september 2003 @ 23:00:
[...]
Ehm, ligt het aan mij, of staat hier nou letterlijk het antwoord :?. Heb je daar naar gekeken, of je geheugen brak is?
1: ik draai zonder problemen windows XP en memtest86 ook foutloos
2: het is een foutmelding die bij Mycom ook niet geidentificeerd kon worden, en met alle mogelijke oplossingen niet opgelost kon worden, tja, dan maar windows XP.

nu wilde ik toch weten wat er mis mee is?

Verwijderd

en doe anders een memtest86. maby dat er wat mis is met je geheugen. Maar ik denk eerder dat het aan de hoeveelheid geheugen ligt. je hebt vast geen reepjes van 256 liggen om dat eens te proberen.

ik moet sneller leren typen :S

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 23:04 ]

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 18 september 2003 @ 23:01:
1. win95 gaat sowieso niet werken
naja dan niet
2. win98 KAN gaan hangen bij meer dan 512MB (hier ging het vaak goed, maar heb andere ervaringen gehoord).
het is met ddr ram 256, 512 en 1024 geprobeert, en met SDram 128 en 256 ram, lijkt me sterk eh.
3. probeer even de complete cd naar je hdd te kopieren en kijken wat hij dan doet.
zelfde
4. wat een ultiem gave subtitle heb je B)
:X
5. Wat is de precieze foutmelding die hij geeft?
weet hem niet precies uit mn hoofd, is tijdens de installatie of tijdens booten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MarkyB schreef op 18 september 2003 @ 23:02:
[...]

1: ik draai zonder problemen windows XP en memtest86 ook foutloos
2: het is een foutmelding die bij Mycom ook niet geidentificeerd kon worden, en met alle mogelijke oplossingen niet opgelost kon worden, tja, dan maar windows XP.

nu wilde ik toch weten wat er mis mee is?
WAT is die foutmelding?
Ik bedoel, als mycom het niet weet betekend dat niet direct dat wij hem niet weten.

Verwijderd

ik denk dat het aan je mobo ligt. ik krijg ook wel eens onverklaarbare errors bij een asus p4(b) serie
hmmz, toch een beetje te algemeen. sorry, gratuite opmerking

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 23:05 ]

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
het is iets in de zin van:

kan bestand xxxx niet schrijven, druk op R to retry (beetje krom, maar daar komt t op neer)
en dan kan je "R" blijven rammen, geen resultaat.

die andere vertel ik je in 5 minuten

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Topicstarter
done:

ik krijg na: bezig met starten van windows 98

sluit geheugenresistente programmas af en druk op n toets

*toets drukt*

pc gaat uit.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Hmm, als ik dit zo zie zou je bijna zeggen dat er niet genoeg geheugen is... vaag met 1GB ram.
geheugenresistente programma's gaven onder dos nogal eens problemen, maar met 98 heb ik het nog niet snel meegemaakt.
Kijk eens hoeveel mem dat er vrij is en of smartdrive of QEMM of een of ander vaag iets geladen is (en dan eens unloaden :P).

Veel meer zou ik zo niet kunnen bedenken.
Pagina: 1