Toon posts:

Computer boot niet na verandering in Bios

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen

Ik heb net in mijn bios mijn cpu ipv 100 op 133 mhz gezet
en heb mijn geheugen op perfomance gezet. Opgeslagen en gereboot.

Maar nu start mijn computer maar deels op. Ik zie mijn leds branden en met computer staat aan. Alleen mijn beeld ontvangt geen input. Wat kan ik nu doen? Want kan niet terug in mijn bios om de dingen terug te zetten"? Iemand PLEASE help want ben redelijk desprate! greetz

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Tijdje wachten doet meestal al wonderen; werkt dat niet even de cmos/bios reset jumpertje op je mainbord zoeken en deze even kortsluiten..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Zit dit jumpertje op ELK moederbord? :)

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Bijna op iedere ;) ff je bios manual zoeken , op internet of op papier

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Yep; ff de handleiding van je mainboard ff lezen..
Soms is het geen echte jumper maar,hoe zal ik het zeggen, een afgeslepen jumer.. dus alleen de contactpuntjes en geen pootjes (zoals bij mijn A7V).. ff kortsluiten met 'n punt van 'n schroevendraaien et voila.. (wel voorzichtig dat je niet uitschiet als je 'n schroevendraaien gaat gebruiken, een mainboard met krassen werkt niet zo heel fijn)

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte GA-60XT(-A) mb.. kan iemand me zeggen hoe ik het dan kan doen.. kan nergens die FOCKING manual vinden :(

Verwijderd

Ik joep gewoon altijd de baterij er 10 min uit en haal de stroom van me pc af.

Verwijderd

batterij eruit. stroom uit je bord laten lopen en ff je batterijhouder sluiten (schroevedraaier tussen de contactjes)

Suc6 gegarandeerd

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm dan probeer ik het liever eerst via krypt zijn manier

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:37

Shunt

Boe

ok die bios bat er uit halen werkt dus niet altijd ;)
tip gewon even ffe die jumper verzetten staat normaal zo [# #] # naar # [# #] en dan weer trug naar [# #] # en dan boot hij gewoon weer
waar je de jumper moet zoeken
op je mobo naast je bios baterij

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit behoort tot overclocking basics :+ Je wordt doorverwezen naar de FAQ van het juiste subforum: Die-Hard Overclocking & Cooling. Lees die goed door!

Tip: als jij niet weet waar je mee bezig bent, blijf dan met je tengels van je PC/BIOS af. Doe gewoon een vooronderzoek waar al die termen voor staan (kijk bijvoorbeeld in de FAQ van dit subforum: Technische PMG FAQ) :)

Lees verder ook eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten.

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 19-09-2003 06:47 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.