[XP]CD Writer en DVD weg

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik weet dit is al vaak voorbijgekomen, ik heb gezocht in de search en in de faq, maar helaas geen oplossing.

Ik heb XP Pro, heb net een nieuwe install gedaan op mijn ASUS P4P800 deluxe. Ik HAD wel drives, maar na alle updates voor XP waren ze beiden opeens weg.

Ik heb nog de reg. aangepast wat op de MS site staat (helpt niet), ik heb mijn secondary ide kanaal geuninstalled en weer opnieuw installed, drives ontkoppeld en reboot en daarna weer reboot met drives wel aan.

Dit alles helpt helemaal niets... en ik baal nogal net mn nieuwe PC en jahoor niets werkt normaal :(

Ik heb ook al een paar keer de chipset drivers opnieuw geinstalled

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 18-09-2003 22:42 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Worden ze wel in je bios gedetecteerd?
Toevallig packetsoftware geinstalleerd (Nero INCD, Easy CD Creater zooi) dat ff deinstallen en het uninstall verhaal opnieuw doen.

Anders proberen om de patches te deinstalleren en te kijken of er wat terug komt..

Pvouput live

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
In BIOS wel detectie en werkend :)
Nero heb ik geinstalled de laatste 5.x versie. Heb hem nu geuninstalled nu ff reboot.

Nope nix nada, ook nog een reg clean gedaan, maar helpt ook niets.

[ Voor 23% gewijzigd door n00bs op 18-09-2003 22:49 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Nog steeds niet, van alles geprobeert :? Ik weet echt niet meer wat ik nog kan doen. Heb alleen SP1 niet geinstalled (en dit opzettelijk vanwege performance probs die kunnen optreden)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
SP1 install gedaan, en nu zijn ze weer terug... vaaaag

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

vaaaag, ja :o

Even voor de naslag: hoe ziet jouw IDE config precies eruit? Dan bedoel ik, welke zit op pri/sec, master/slave? Het komt namelijk nogal eens voor dat een CD brander / DVD lezer op eenzelfde kanaal niet met elkaar willen samenwerken (dit staat ook in de FAQ B) ). Als ze bij jou ook op eenzelfde kanaal zitten, dan zet ik wel in de FAQ erbij dat in geval van WinXP een SP1 installatie de oplossing kan zijn :Y)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik moet eerlijk toegeven, dat mijn Lite On 48x brander als master op een 80 aderige kabel zit en mijn Lite On 163 DVD als slave op dezelfde kabel zit (Beiden dus op de Secondary)

Aangezien bijde producten Lite On betreffen leek mij dit geen probleem,

De stappen die ik gedaan heb:
reg. keys (lower/upperfilter) verwijdert uit de Current Control maar ook gechecked op de andere Current Control sets.
Sec. Kanaal verwijdert in XP
CD RW en DVD geswapped.
Kanalen in BIOS aan/uit
Bij Disk Management gekeken en in de device list (maar stonden geen CD devices ook niet "hidden")
Scan voor hardware changes gedaan
En intel chipset drivers meerdere keren geupdate

Naja dit was het wel zo, en na SP1 waren beide devices meteen terug in UDMA mode :)

[ Voor 10% gewijzigd door n00bs op 19-09-2003 11:15 ]

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:05

Mex

Als je Nero erop hebt gehad met daarbij InCD dan staat InCD er waarschijnlijk nog op, deze levert de meest vreemde problemen op onder WinXP. Controleer dus ff of InCD er ook vanaf is.

/edit 'k zie nu pas dat het al opgelost is!

[ Voor 12% gewijzigd door Mex op 19-09-2003 13:00 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Drives waren trouwens al weg voordat ik Nero installde ;)
Pagina: 1