Ik zit met de volgende situatie:
Oud pc`tje pentium 1 tijdperk van 150 mhz.
hierin zit 64 mb edo ram, sb awe 64 en paar hd`s.
De pc heeft een videokaart van 2 mb en draait op 1024*786 bij 32 bits
nu wil ik die pc neerzetten als internet pc.
Nu werkt deze pc gewoon lekker met windows `98, muziek luisteren beetje surfen etc is geen probleem, alleen de "beeldopbouw" schokt een beetje....wat erg te merken is tijdens het laden/scrollen door pagina....als je een venster opent laad hij deze vaak in 2 stukken...hetzelfde met wallpapers etc.....ik denk zelf dat het door het videogeheugen komt wat gewoon bar weinig is (2mb)...
Nu vraag ik me af....ik kan een goedkoop videokaartje krijgen van 16 mb (PCI),
zorgt deze er dan voor dat het bekijken van pagina`s e.d. VLOEIEND kan verlopen?... of is er geen hoop meer voor dit oude beestje en maakt videogeheugen weinig meer uit...en kan deze bij het grofvuil
ik heb al rondgekeken op internet, maar kon niet veel betere reacties vinden als "MEER IS BETER" etc... graag iemand met ervaring...ik weet ook dat meer MEESTAl beter is....maar bij een oude pc kan het gewoon "overkill" zijn....
Kan iemand mij vertellen of het zin heeft een betere vid-kaart erin te doen..
Oud pc`tje pentium 1 tijdperk van 150 mhz.
hierin zit 64 mb edo ram, sb awe 64 en paar hd`s.
De pc heeft een videokaart van 2 mb en draait op 1024*786 bij 32 bits
nu wil ik die pc neerzetten als internet pc.
Nu werkt deze pc gewoon lekker met windows `98, muziek luisteren beetje surfen etc is geen probleem, alleen de "beeldopbouw" schokt een beetje....wat erg te merken is tijdens het laden/scrollen door pagina....als je een venster opent laad hij deze vaak in 2 stukken...hetzelfde met wallpapers etc.....ik denk zelf dat het door het videogeheugen komt wat gewoon bar weinig is (2mb)...
Nu vraag ik me af....ik kan een goedkoop videokaartje krijgen van 16 mb (PCI),
zorgt deze er dan voor dat het bekijken van pagina`s e.d. VLOEIEND kan verlopen?... of is er geen hoop meer voor dit oude beestje en maakt videogeheugen weinig meer uit...en kan deze bij het grofvuil
ik heb al rondgekeken op internet, maar kon niet veel betere reacties vinden als "MEER IS BETER" etc... graag iemand met ervaring...ik weet ook dat meer MEESTAl beter is....maar bij een oude pc kan het gewoon "overkill" zijn....
Kan iemand mij vertellen of het zin heeft een betere vid-kaart erin te doen..
[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 18-09-2003 22:35 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A