Toon posts:

[3dsmax] gravity werkt niet!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in 3dsmax een Gravity SpaceWarp en een Sphere gemaakt. Deze sphere is met behulp van 'bind to space warp' gekoppeld aan de gravity space warp, maar toch valt ie niet naar beneden..

weet iemand wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

Een gewoon object als een bol etc kun je helaas niet zomaar koppelen aan een space warp. Dat is meer voor particles enzo. Als je versie 5 hebt, of een eerdere versie met de Reaktor plugin, dan moet je daar de helpfile eens van lezen, daar wordt precies uitgelegd hoe je zulke super dynamics kunt krijgen :) succes!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand dan die t ff uit kan leggen? Zo ingewikkeld zal het toch niet zijn...

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:46
Het kan wel degelijk. Zoek eens op dynamics... vind je wat je zoekt. :)

Je moet dus naar utilities (bij dat hamertje ;) :P ) ---> more --> dynamics. Vervolgens kan je de objecten selecteren die aan de beweging meedoen (niet alleen het voorwerp waar de zwaartekracht op werkt, maar ook de ondergrond, en kun je de gravitatie als kracht selecteren. Je kan nog veel meer instellen, maar dat moet je zelf maar even uitzoeken...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Gravity werkt alleen direct met enkel een bind to space warp op particle systems. Voor gebruik van gravity op een gewoon object moet je idd dynamics of reactor gebruiken. Van dynamics zijn zat tuts te vinden, alleen al de uitleg in MAX zelf, dus dat zoek je maar mooi zelf uit. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress