Ik heb films opgenomen met mijn Philips DVDR890 en wil kleine stukjes film gaan aanbieden via het internet die op die dvd staan. Ik wil dus die dvd's gaan rippen met mijn computer, maar dit lukt met geen mogelijkheid, Nero ziet wel dat er tracks zijn weggeschreven, maar via mijn verkenner en programma's als MovieJack 3 kan ik met geen mogelijkheid die bestanden lezen. Uit reacties op bijvoorbeeld kieskeurig.nl lees ik dat mensen het wel gelukt is. Maar met mijn Aopen dvd lezer en mijn NEC 1300 dvd brander wil dit met geen mogelijkheid. Ik heb mijn NEC1300 brander ook al upgedate met de laatste firmware. Weet iemand uberhaubt wat voor een bestanden erop zo'n schijf staan? (mpeg lijkt me)
Zijn je disc gefinaliseerd?
Goed/handig/gratis programma om DVD's te kunnen rippen is trouwens DVDDecrypter.
Goed/handig/gratis programma om DVD's te kunnen rippen is trouwens DVDDecrypter.
Ik weet niet of de philips brander de dvd's finalised, maar ik kan onder nero een image van een track maken. Als ik deze dan uitlees on bijv. Win-iso dan geeft hij een error, it appears to be an invalid format image.
Ik vraag me eigenlijk af of iemand het uberhaubt gelukt is om de dvd's in te lezen met je pc
Ik vraag me eigenlijk af of iemand het uberhaubt gelukt is om de dvd's in te lezen met je pc
Wat je wilt kan sowieso. Ik zou es even proberen te vinden in je handleiding hoe je die discs kan finaliseren. Een niet gefinaliseerde disc is nml ook niet in een losse DVD speler (stand-alone) af te spelen, terwijl 'ie het prima zal doen na finalisatie.Tha_Spike_1981 schreef op 18 september 2003 @ 22:34:
Eventueel (maar dat kan ik me moeilijk voorspellen) kun je nog wat proberen mbt recording modes (SP, LP, XP etc.), maar eerlijk gezegd verwacht ik daar geen verschil in.
ik heb zelf de 880, en de dvd kan ik hier zonder finaliseren in een yamakawa zo spelen en met decrypter rippen, maar als je 'm wil finaliseren moet je in het menu waar je de opgenomen blokken ziet staan bij het bovenste blok nog een keer hoger kiezen dan kom je in het dvdmenu en daar staat het
Pagina: 1