ik heb een nieuwe NIC gekocht maar nu is het zo dat de IP adres bij elke reboot anders is. weet iemand misschien hoe ik 'm statisch kan maken?
kan niet zonder ruzie met je netwerkbeheerder te krijgen. blijkbaar hang je aan een netwerk waar een dhcp server geinstalleerd is en voor je je ip-adres statisch kunt maken zul je eerst moeten weten welk ip-adres je kunt gebruiken zonder conflicten op het netwerk te veroorzaken.
Ok het zit n.l. zo in elkaar. Ik heb op de beurs een NIC gekocht (3Com 10/100 Mbit). Nu heb ik ook een Chello NIC in m'n bak zitten en nu wil ik dat ik ook toegang tot het internet wil geven aan m'n laptoppie. Het werkt wel maar het probleem is dat die IP altijd verandert dus ik moet altijd de proxy instellingen van m'n laptop altijd veranderen en dat is zo ontzettend vervelend!
Gewoon een IP-adres invullen bij TCP-IP. Op de "server" (de PC met internet) bijv. 192.168.1.1 en de laptop 192.168.1.2
moet je er ff met een doekje overheen wrijven[b]weet iemand misschien hoe ik 'm statisch kan maken?
\o/
wow wat een hulp maar goed ik gebruik nu ICS van Windows 2000 en die werkt perfect hoef je geen Proxy instellingen bij weet ik veel welk programma (van de client computer) te configureren. Gewoon die Chello verbinding sharen en voila. Dus ook geen gezeik met poorten instellen enzo. Heel makkelijk.
En ook geen gezeik met licensies zoals bij Sygate (geen zin om er eentje aan te vragen bij die website)
En ook geen gezeik met licensies zoals bij Sygate (geen zin om er eentje aan te vragen bij die website)
Pagina: 1