Toon posts:

[RH9 + PHP] apxs probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Red Hat 9 geinstalleerd en probeer nu zoals altijd PHP en mysql te installeren, mysql gaat prima maar PHP blijft maar fouten geven.

Ik heb versie 4.3.3 en hij blijft tijdens configure maar piepen om apxs dat ie dat niet kan vinden of iets dergelijks, dat terwijl ik dezelfde configure regel gebruik als altijd namelijk
'./configure' '--with-config-file-path=/etc' '--with-apxs=/usr/sbin/apxs' '--with-jpeg-dir=/usr' '--with-exec-dir=/usr/bin' '--with-gd' '--with-gdbm' '--with-openssl' '--with-png' '--enable-ftp' '--enable-track-vars' '--with-mysql=/usr' '--with-xml' '--prefix=/usr' '--with-gettext=/usr' '--enable-safe-mode' '--with-zlib' '--enable-magic-quotes' '--with-regex=system' '--with-ttf' '--with-db' '--with-gdbm' '--enable-mbstring' '--enable-mbstr-enc-trans' '--enable-wddx=shared' '--enable-mm=shared'

Deze werkte op mijn oude server echt prima.
Ik heb even in de search gekeken en waarschijnlijk ligt het aan de combinatie apache 2 en php maar ik heb nog geen echte oplossing gevonden. Kijk ik ergens overheen of is er echt iets dat ik moet weten.

Overigens heb ik het stukje '--with-apxs=/usr/sbin/apxs' al eens veranderd naar '--with-apxs2' maar geen verbetering

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 16:00
Ik ben geen linux goeroe ofzo (absoluut niet)

Maar heb je al een gekeken of /usr/sbin/apxs echt bestaat?

• Akerboom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 19:35

Akerboom

Codito, ergo sum

http://www.apachetoolbox.com/ biedt voor mij de oplossing voor het zelf compilen van apache met php

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Misschien toch maar even de exacte error posten anders :p. En inderdaad kijken zoals Suepahfly al aangeeft, bestaat het ook echt op het opgegeven path?