Toon posts:

Temp 15 gr hoger na verwijderen en terugplaatsen cooler?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe kast (Thermaltake) in elkaargezet met zo'n handige thermometer. Om die te kunnen gebruiken, moet er een sensor tussen processor en bord. Boel dus verwijderd, sensor aangebracht en boel weer teruggezet. Nu is het probleem het volgende: Voorheen was de temp van m'n XP2000+ zo'n 47 graden idle. Nu is dat 63 graden! :( Hoe komt dit en hoe los ik dit weer op?
Alvast _/-\o_

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 21:40

yGiDoRp

Sawasdee

heb je het met de zelfde sensor gemeten? of heb je eerst gekeken wat je mobo sensor aangaf en kijk je nu naar je Thermaltake sensor?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

zit je cooler er wel recht op? en maak die nog wel goed contact als je die sensor er tussen hebt geplaatst?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2003 @ 21:00:
zit je cooler er wel recht op? en maak die nog wel goed contact als je die sensor er tussen hebt geplaatst?
Sensor moet niet tussen processor core en koeler natuurlijk heh!!!
Je moet hem gewoon aan zijkant of aan onderkant (waar wel beetje ruimte is) van koelblok plakken

Verwijderd

srry ben echt goed op aan t letten ja |:(

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm.... koelpasta gebruikt????

I know, I know...lame idea!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Even bij het begin beginnen: Ik heb de voor en na-temperatuur van de bios. De cooler is een Zalman 6000Cu die je met heel veel moeite scheef erop kan zetten. Blijft dus de pasta over. Ik heb al even gezocht en zag dat de pasta zo'n 4-5 graden uit kon maken. Er blijft dan nog zo'n 10 graden zoek.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, zit nu even achter een andere PC met ipv XP2000+ een XP2200+ met dezelfde cooler. Huidige temperatuur: 44 graden

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand advies welke koelpasta te gebruiken?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 18 september 2003 @ 21:22:
Even bij het begin beginnen: Ik heb de voor en na-temperatuur van de bios. De cooler is een Zalman 6000Cu die je met heel veel moeite scheef erop kan zetten. Blijft dus de pasta over. Ik heb al even gezocht en zag dat de pasta zo'n 4-5 graden uit kon maken. Er blijft dan nog zo'n 10 graden zoek.
Mmm. als je geld teveel hebt kun je waarschijnlijk gelijk de Zalman 7000Cu uittesten met het nieuwste snufje van Artic Silver..genaamd Artic Silver Ceramique.

Maar ja, met een Zalman 6000Cu zou het ook al moeten werken, en tja...zonder koelpasta...met de cpu's van tegenwoordig mag je eigenlijk niet zonder koelpasta werken.....

There is no place like ::1

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 21:44:
Nog iemand advies welke koelpasta te gebruiken?
Dit knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifis zeer is handig, anders zit je je topic binnen de 24u te kicken ;)

Qua koelpasta maakt niet zoveel uit. Artic Silver of die van zalman of coolermaster zijn allemaal goed. Wil je de beste: zoek dan wat reviews ;)

Heb je de oude koelpasta wel verwijdert van de core en heatsink en verse opgezet?

[ Voor 10% gewijzigd door pisart op 18-09-2003 21:50 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:37

Shunt

Boe

heb je de koelpasta wel vervest ?na dat je het koelblok er vanaf gehaald hebt ?
want als je dat niet doet komt er allemaal zooi tussen te zitten als stof en zo

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• McCoy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
swampy schreef op 18 September 2003 @ 21:45:
[...]
met de cpu's van tegenwoordig mag je eigenlijk niet zonder koelpasta werken.....
Hij bedoelt denk ik verschil tussen soorten koelpasta, anders zou 5° wel heel weinig zijn. Kan je beter zonder gaan werken :P

Probeer Ceramique eens zoals swampy juist zei, presteerd goed, misschien wel beste op moment, in reviews staat ie toch altijd als beste, maar is meestal tege wat bij intel zit, en AS3 (die toch ook goed was), zal eens zoeken of ik wat meer info vind.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
Artic Silver 3 ja, dat is na mijn zoektocht toch de beste gebleken..

En dikke kans dat het idd ligt aan het brakke contact na het verwijderen en opnieuw monteren van je koeler --> dus pasta erop (op de goede manier)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat ik morgen ff pasta ga halen. AS3 of Céramique. Moet alleen die oude zooi verwijderen. Dat schijnt met acceton te kunnen. Of moet ik hier meteen speciaal spul voor halen?

Verwijderd

Water en zeep, wasbenzine, aceton, petroleum.

Doet het allemaal.. ;)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 19:29
Waar heb je die temp sensor nou geplakt? Dat is als het goed is het enige wat je hebt veranderd dus dat is dan waarschijnlijk de boosdoener.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit behoort tot Cooling basics. Lees eens de FAQ van het juiste subforum: Die-Hard Overclocking & Cooling. Je zult je verbazen hoeveel informatie daar wel niet uit te halen is :)

Verder zou ik me niet druk over maken wanneer het boeltje gewoon stabiel draait, maar dat ben ik :P Zie ook de FAQ van dit subforum onder "Hoe warm mag mijn CPU worden?" B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.