Ik heb een beetje het idee dat het alleen maar voordelig is wanneer je géén doctype bovenaan je document plaatst. Want als ik mijn website ontwerp en deze vervolgens test in Mozilla en IE mét een doctype, dan zie ik tig verschillen die ik niet kan veranderen. Haal ik de doctype echter weg, dan reageren beide browsers veel meer gelijk aan elkaar en is het veel makkelijk de website te ontwerpen voor de twee meest gebruikte (en naar mijn mening de enige twee bruikbare)browsers.
Er zit eigenlijk alleen maar nadelen aan het gebruik van een doctype, want IE kijkt er wel naar maar doet er volgens niks mee (alleen maar gekke dingen) en Mozilla kijkt er juist wel weer goed naar, maar reageert daardoor weer veel anders dan IE die er veel minder naar kijkt.
Wat is de beste oplossing, wel/niet? En waarom? Ik zie momenteel namelijk veel meer voordelen om géén doctype te gebruiken, terwijl ik dat wél altijd gedaan heb...
Er zit eigenlijk alleen maar nadelen aan het gebruik van een doctype, want IE kijkt er wel naar maar doet er volgens niks mee (alleen maar gekke dingen) en Mozilla kijkt er juist wel weer goed naar, maar reageert daardoor weer veel anders dan IE die er veel minder naar kijkt.
Wat is de beste oplossing, wel/niet? En waarom? Ik zie momenteel namelijk veel meer voordelen om géén doctype te gebruiken, terwijl ik dat wél altijd gedaan heb...