Toon posts:

[Wanadoo Premium]Kan niet connecten na reboot.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als mijn prachtige computer vast loopt en ik hem hierna reboot kan ik het eerste kwartier niet op internet. Iets wat ik erg frustrerend vind.

Ik heb geprobeerd topics te zoeken met een gelijksoortig probleem maar kon niets vinden :(

Ik heb geprobeerd de internet kabel eruit te trekken tijdens de reboot en er weer in modem resetten maar niets werkt .. ik denk dat de computer nog denkt dat ik verbinding heb oid en dat ik daardoor niet kan connecten.
Het verbinding blijft haken op Parameters nog iets.. en geeft daarna aan dat hij niet kan connecten .. iemand een idee of ervaringen hiermee?

Verwijderd

Je staat dan nog ingelogd bij wanadoo, na 10/15 min wordt je automatisch uitgelogd. Niks aan te doen.

Verwijderd

Topicstarter
hm de enige reply waar ik niet op hoopte :( jammer dat er niet iets is dat als je computer uitvalt ook automatisch je internet uitschakeld... is dit trouwens alleen zo bij wanadoo of ook bij bijv Chello het geval ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb hetzelfde probleem. komt door de PPoE verbinding, daar zit gewoon iets in dat het pas na iets van een kwartier afbreekt. Weet ook niet wat het is, wel dat het probleem al ruim een jaar bestaat. Bij mij helpt het af en toe om eerst PC uit te zetten, daarna kabelmodem reset, en vervolgens PC weer aan. kabelmodem heeft zich dan weer kunnen initialiseren, schijnt ook met de DHCP-leasetime te maken te hebben (ander IP enzo...)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

* Jive moet helaas be-amen dat die 15minuten regel er echt is ..
Heeft me veel hoofdbrekens gekost voordat ik daarachter was gekomen.

Jive's Box
Jive @ DNET

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Bij mij werkt de truck nog om de grote C van je inlog-naam te veranderen in kleine c (of omgekeerd) :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op 18 september 2003 @ 21:43:
Bij mij werkt de truck nog om de grote C van je inlog-naam te veranderen in kleine c (of omgekeerd) :)
Helaas dat werkte bij mij vroeger ook prima, maar dat hebben ze hier tegenwoordig uitgezet. Heb trouwens begrepen dat die kwartier vertraging er met opzet is ingebouwd, heeft te maken met beveiliging ofzo. En d'r is helemaal niks aan te doen, heb ook al van alles geprobeerd, maar je moet gewoon wachten :(
't-is overigens ook niet altijd precies een kwartier, als je geluk hebt kun je soms veel sneller weer connecten, als je pech hebt duurt ook nog wel langer. Maar zwaar irritant blijft het, zeker als je pc (zoals de mijne vroeger) regelmatig vastliep |:(

Verwijderd

Topicstarter
het is idd 1 van de meest frustrendste dingen .. voorbeeld: je speelt een online spel en om de 1 of andere vage reden slaat je computer vast (blue screen of what ever) reactie hierop is vaak al boosheid maar dit nog beperkt.. je start geprikkeld de computer op want je had zo lekkere score en je komt tot de conclussie dat je niet op internet kan.. en niet 1 minuutje wachten maar 15!!

Erg vervelend dus maar naar verloop van tijd begin je er aan te wennen. En het is idd vervelend dat de eene keer het maar een paar minuten duurt (denk je dat je iets gevonden hebt zodat het werkt!) en daarna gewoon weer dik een kwartier.. ben toch benieuwd waarom ze dit doen en waarom het met beveiliging te maken heeft.

Verwijderd

klopt inderdaad van die 15 minuten ( ik kan het weten want ik werk bij casema)

wat ik zelf heb gedaan is een Broadbandroutertje aangesloten, dan maakt het niet meer uit als je pc een keer "hangt"

Verwijderd

Topicstarter
hehe voor de minder 'geleerde' zou je misschien de werking en nut en ..etc kunnen uitleggen van een Broadbandroutertje :)

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59

theezeefje

Poehee

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 22:21:
..... ( ik kan het weten want ik werk bij casema)
hehehe jij ook al ? :D

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Vroegah ... toen we nog allemaal fijn Com21 hadden kon je naar de computahwinkel lopen en een sweex breedbandrouter halen ...
Deze werkt echt perfect ...

Nu met dat "nieuwe" systeem van ze werkt dat niet meer, en moet je een router hebben die een lt2p NAT verbinding op kan bouwen ..(als ik het goed heb).

Jive's Box
Jive @ DNET

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Dit is inderdaad waar.

15 minuten wil ook wel eens 20 minuten zijn... en die minuten gaan langzaam dan jôh ;)

Als ik netjes de verbinding verbreek dan kan ik zo vaak connecten en disconnecten als ik wil. Zet er een linux routertje tussen, die hangen nooit ;)

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59

theezeefje

Poehee

Probleem is echter alleen bij Com21 ! Docsis heeft er geen last van.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Pagina: 1