Toon posts:

Laptop HDD 2->1 partitie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog een ouwe laptop hdd liggen, en ik heb daar 'n case voor gekocht. Het ding mbhv USB2.0 aan men pc gehangen, en het werkt perfect!
suppersnelle datatransfer enz... dik in orde dus...

maar wat is nu mijn probleem?
die laptophdd (6 gieg groot) bevat 2 partities. Ik zou er graag 1 partitie van maken. Dus ik neem Partition Magic 8.0 en wat zie ik?
'DISK 3 5726 MB: BAD'

oei denk ik, evennakijken...
rechter muisknop, format: kies ik daar FAT32
nu doet ie het wel, men partitie herkennen! fijn zo. Even op 'apply' drukken
geeft ie deze eroor:
Error #4: Bad argument /parameter

wat ik ook probeer, het lukt me dus niet deze schijf te benaderen met PM. En toch zou ik er graag 1 grote partitie op maken. De 2 kleinere partities werken wel, maar die wil ik niet!
FDISK heb ik geprobeerd, tevergeefs, dat wil niet eens opstarten van men win2000 bak

Wie weet raad?
bedankt...
Got en Google maakten me niets wijzer...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?". Daarin staat ook het een en ander over mislukte partitioneer/formatteerpogingen.

Dus: even debug of mbrwork op de schijf loslaten ;)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC bedankt voor de reaktie, maar ze heeft me gene ene moer verdergeholpen. het enige wat ik eraan had was enorm veel zoekwerk om erachter te komen dat ik met win2k die MBRWORK niet kan gebruiken.
Maar desondanks is mijn probleem opgelost!
hoe?
Wat PM 8.0 niet kon, kan dus het 3MB grote 7tools Partition Manager wel! (en dan nog maar de demo-versie) Hiermee ben ik erin gelukt de 2partities te verwijderen, en 1 grote to te voegen. Daarna heb ik met Partition Magic geformatteerd (P Manager kan dat niet in demo-mode) en ziedaar, mijn schijf is in orde!

Verwijderd

Aefdisk is ook een superhandig proggie. Kan je downloaden vanaf www.aefdisk.com. Het is erg klein en je klapt in 1x al je partities van je schijf af. Je kan ook supersnel partities aanmaken enzo maar ik gebruik het alleen om te verwijderen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 01:20:
BalusC bedankt voor de reaktie, maar ze heeft me gene ene moer verdergeholpen. het enige wat ik eraan had was enorm veel zoekwerk om erachter te komen dat ik met win2k die MBRWORK niet kan gebruiken.
Klopt, het is een DOS tooltje B)

Anyway, mooi dat het probleem toch is opgelost :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Misschien een beetje mosterd na de maaltijd, maar wat is er mis met het gewone diskmanagement van win2k?
Daar kun je ook usb-devices mee partitioneren etc..
(zelfs pendrives ;))
Pagina: 1