Toon posts:

redhat 9.0 install probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gigantisch installatie probleem ik kan namelijk wel de install starten maar zodra ik taal en keyboard kies dan vraagt die welk medium ik wil gebruiken voor de install. (kies ik cd) zegt die dat er geen goede cd in zit.

Als ik het via HD probeer kan die ook niets vinden
Ik heb 1 HD 4 partities
c:
d:
linux en swap

Maar ik moet kiezen uit een hd nummer (1,3,4,5,of 6)
(geen 2)

Als ik een van die kies zegt die overal dat die niet bestaat (staat op NTFS dus ben bang dat die dat niet kan lezen?)

Wie kan me opweg helpen?
Ik heb de iso in Deamon Tools geopent en vervolgens gebrand
Misschien zit hier de fout (met nero)

Verwijderd

Misschien dat de CD corrupt is?
moet je met checksum controleren die je daar ook kan downloaden

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Waarom open je eerst een iso en brand je die vervolgens? Dat is zo'n beetje
iso > gewoon fs > iso > cd

Je kunt dus de iso direkt branden. Anders verander je eventueel wat en herkent redhat zn eigen cd's niet meer goed.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

Topicstarter
@ sebas.. dus ik kan gewoon de iso bestanden met nero erop gooien?
zonder dat ik wat doe (komt dus gewoon een .iso op de cd)

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Maybe dat je de blocks fout hebt gezet op de cd ofzo. de verkeerde modus. Zeg ik het zo goed? Idd je kunt ook even de iso checken met de checksum, ik weet niet hoevaak ik het al wel niet gehad heb dat de iso gewoon brak gedownload was, de setup wel draaide maar de cd niet goed wou pakken. Soms wou die wel installen maar daarna klapte ie er uit op een package.

Ik draai allang geen redhat meer, ik gebruik nu gewoon debian. In het begin gebruikte ik veel redhat en mandrake toen ik nog in de leer fase zat. Daar zijn die twee distros erg geschikt voor. (natuurlijk, ook voor de gevorderden!! :))

Toen ik eenmaal debian ontdekt had was ik er niet meer van af te slaan. Heerlijke distro.

Gewoon ff de checksum doen en dan goed burnen. Desnoods ff een nieuwe iso neerhalen...

suc6!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand welke disk het is en de mapping die ik moet intikken? (merk dat de cd-s op zijn en winkels zijn dicht ATM :( ) en ik wil vanavond draaien hehe

dus: 1 schijf
4 partities
c:
d:
linux part en swap

de iso staat in d:\1\
chksum kloppen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 20:12 ]

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 20:11:
weet iemand welke disk het is en de mapping die ik moet intikken? (merk dat de cd-s op zijn en winkels zijn dicht ATM :( ) en ik wil vanavond draaien hehe

dus: 1 schijf
4 partities
c:
d:
linux part en swap

de iso staat in d:\1\
chksum kloppen
Je moet in Nero: File -> Burn Image, dan krijg je niet een .iso op je CD. Maar dan brand ie de inhoud van die iso op je CD.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
DGTL_Magician schreef op 18 September 2003 @ 20:55:
[...]

Je moet in Nero: File -> Burn Image, dan krijg je niet een .iso op je CD. Maar dan brand ie de inhoud van die iso op je CD.
dat maakt in principe niets uit hoor, je moet dan alleen van flop de install starten :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

http://www.linuxiso.org/viewdoc.php/howtoburn.html
http://www.linuxiso.org/viewdoc.php/isofaq.html
http://www.linuxiso.org/viewdoc.php/verifyiso.html

Wat informatie voor je..
Verder niet de fout maken dat je de verkeerder partitie kiest tijdens de installatie he :o
Om dat te voorkomen, kun je i.p.v. een partitie leeg te maken, of van tevoren alvast te compileren voor linux, gewoon vrije ruimte op je HD maken, dus een partitie weghalen, zo weet je zeker dat je nooit de verkeerde partitie formateerd, wat mij vroeger een keertje is overkomen :X

Anyways, aangezien hier een paar weken geleden ook al een topic over was, gooi ik hier maar een slotje op.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.