Toon posts:

Firmware upgrade voor pcrw1208

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de zoekfunctie van GoT en Google gebruikt, maar niet de juiste informatie gevonden die ik wilde hebben.

Het gaat dus om het volgende: ik wil dat mn Philips pcrw1208 cd-brander ook cd-roms van 800 mb/90 min kan lezen/branden (nb. 700 mb/80 min doet ie wel). Daarvoor moet ik dus de drivers van de cd-writer gaan upgraden.

Wat bijkomende informatie/vragen:

1 Driverversie (systeemeigenschappen) van de writer : 3.1.14.886

2 Op www.pcstuff.philips.com heb ik gezocht naar driverupgrades. Maar ik kan nergens vinden welke upgrade ik nodig heb. Kan iemand me vertellen waar je die upgrades kan zoeken/vinden?

3 Volgens een andere site, las ik dat je bij het upgraden (flashen) van de drivers, eerst ervoor moet zorgen dat je de oude flashtool verwijdert voordat je de nieuwe flashtool gaat installeren..
Special notes:
1)
After downloading the flashtool, remove (if still available) any older flashtool from your
Hard Disk Drive, before you install the new Flashtool.
Bron: http://www.p4c.philips.co.../pcrw1610k_00_fur_eng.txt

Is het verwijderen van huidige drivers nodig, want ik neem aan dat er met de oude flashtool wordt bedoeld de huidige drivers van de cd-writer, voordat je een nieuwe driver (flashtool) gaat installeren? En zo ja, hoe verwijder je die? Moet ik niet eerst een backup maken (als dat al mogelijk is)?

Btw Ik hoop dat ik genoeg mn best heb gedaan naar het vinden van info en het geven van info :)

Thx in advance,

Systeemspecs:

Windows XP
Pentium 4 1,68 GHz
Geheugen 256 mb
Samsung sv4002h 40 GB

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 20:24 ]

Verwijderd

Je moet eigenlijk ook zoeken bij klantenservice :+
De link: http://www.consumer.phili...ceType=2&_requestid=46783

Onderaan staat jouw model!
Om de firmware up te graden wordt gebruik gemaakt van een z.g. flashtool. De opmerking slaat erop dat als je eerder de boel upgegrade hebt, je de oude flashtool moet de-installeren voor je de nieuwe installeert!

Backup was niet mogelijk bij mij... bij jou denk ik ook niet :(

*smile* je info is okee I guess... Ik weet niet of je die extra grote cd's ermee kunt branden... ff de files erop na lezen denk ik... officieel doet de philips t niet...
Ik had al je extra info niet nodig, omdat ik t zelf laatst gedaan heb *D
Puur toeval! Succes :p

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
De driver vind je op
www.philips.com/pcstuff
klik op handleidingen
zoek naar PCRW1208

De laatste firmware is de 4.0

Deze drive doet normaal gezien geen 90 minuten platen.

• nassor
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Angels2 schreef op 19 September 2003 @ 09:41:
De driver vind je op
www.philips.com/pcstuff
klik op handleidingen
zoek naar PCRW1208

De laatste firmware is de 4.0

Deze drive doet normaal gezien geen 90 minuten platen.
Ik heb zelf deze brander, en heb de brander met de nieuwste firmware geupdate. Met nero kan ik nu succesvol ''overburnen" naar 90minuten/800mb

If an experiment works, something has gone wrong