UPnP E-tech V3 router

Pagina: 1
Acties:

• esvier
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 07:57
Wie heeft dit werkend gekregen?

mij lukt het namenlijk niet.
de nieuwste firmware heb ik in de router geflashed
E-Tech Cable/Adsl router V3, model "RTBR03" (color: grey)

Bestand: File: Versie: Version: Opmerkingen: Remarks:
Firmware v1.26.8, September 8, 2003
version info Aanbevolen voor Zeelandnet gebruikers Recommended for users of Zeelandnet ISP.
maar die werkt ook niet...
verder heb ik UPnP geinstalleerd in win xp, maar veel verder kom ik daar ook niet mee, ik zie daar nergens een configuratie scherm ofsow :| .

de helpdesk heb ik ook nog gebelt en die vent zei dat het wel kon met mijn router en hij zei ook dat er in het menutje van de router geen optie staat om het aan te zetten, want het staat toch automatisch aan.

Ik heb ook nog de computer alleen aan de router gehangen en op de router dhcp aan gezet, maar dat hielp ook niet... ik deed dat omdat mijn server de zelfde naam heeft als de router en dat komt omdat eerst de server internet ging delen, maar volgens mij hoeft dat nix uittemaken hoe de router of de server heet... het maakt zo izo nix uit, want ik heb de router al zonder die ene server aan gesloten en toen deed hij het nog niet.

heb trouwens @home
netwerk bestaat uit een active directory omgeving met een dhcp server niet op de router, dus appart.

ff in het kort...
hij doet het dus niet... UPnP dan, internet delen doet het wel...

heeft iemand het hier wel werkendgekregen?

www.debrasserie.nl

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
ik kan me herinneren dat we een hele tijd geleden ook een topic hadden over een e-tech router en die bleek geen upnp te ondersteunen. Als ik op de site kijk van etech (www.e-tech.nu) dan kan ik ook nergens iets vinden dat de router wel upnp ondersteunt....

ook in de hele handleiding van de router wordt met geen woord gerept over upnp dus ik durf wel een gokje aan dat die router het niet ondersteunt. Stuur anders eens een mailtje naar de helpdesk, wellicht dat dan iemand anders antwoord geeft dan die persoon die je aan de foon hebt gehad.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dat paarse ding (de v2) ondersteund het wel (dus de nieuwere v3 ook lijkt me).
Zodra de netwerkkabel tussen mijn PC en de router (v2) werd geprikt melde Windows XP vrolijk dat er een Residential Gateway was gevonden, en die zag je ook in het Netwerkverbindingen scherm.
Welke versie van Windows heb je?

• esvier
Ik heb windows XP dus dat zou moeten werken.
Rafe heb jij trouwens dhcp aan staan op jouw router? dat heb ik namenlijk niet, heeft dat er iets mee temaken?

ik kon idd ook nix vinden in de handleiding of op hun site, maar die helpdeskmedewerker zei dat hij het wel ondersteund...

ik he ondertussen al een e-mailtje gestuurt, maar heb nog geen reactie.

www.debrasserie.nl

Verwijderd

Van e-tech heb je nikts te verwachten ben ik bang van. Zij konden mij ook niet helpen en de oplossing bleek ECHT HEEL SIMPEL TE ZIJN. Maar moest het wel ZELF uitvinden met behulp van anderen op dit forum.

Het boekje, de support, de faq's en de site van e-tech is ver beneden maat.

René

• esvier
klopt best wel Kemaco...
want die vent die ik aan de lijn had kon me ook niet helpen, die zei gewoon dat het moest werken. hun helpdesk is trouwens ook waardeloos, op de site staat woensdag en donderdag tot half 9 open, ik om 7 uur bellen zijn ze dicht...

www.debrasserie.nl

• esvier
zie mij een leuk e-mailtje terug krijgen...
Hallo,

Dit is een misverstand, de rtrb03 ondersteund geen UPnP. (daarom staat het ook niet
op de doos.)

Met vriendelijke groet,

A. Meijer
E-tech Helpdesk
www.e-tech.nu
support@e-tech.nu
zag die vent die ik aan de telefoon had het gewoon mis hebben.

www.debrasserie.nl

Pagina: 1