OK, ik heb dus een Application config file gefabriceerd, op de wijze zoals ik die op de MSDN heb gevonden:
deze manier dus
Daaruit kwam bij mij het volgende config file:
In een klasse, waarin ik de waardes uit me config file lees en wil retourneren via een methode, wil nie echt lukken!
Hij retourneert een false, terwijl er toch echt een 6 ofzo in staat!
Ik gebruik de volgende methode om de waarde uit de config file te halen en te retourneren:
Volgens het voorbeeld wat ik had gevonden op de MSDN site, zou dit moeten werken, maar ik krijg dus een FALSE trug, ipv een getal/string.
Iemand die mijn kan vertellen wat ik fout doe, en hoe ik dit moet oplossen?
deze manier dus
Daaruit kwam bij mij het volgende config file:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?> <configuration> <appSettings> <add key="ID" value="0" /> <add key="voorvoegsel" value="" /> <add key="voorletters" value="1" /> <add key="achternaam" value="2" /> <add key="straat" value="3" /> <add key="huisnummer" value="4" /> <add key="huisnummerToevoeging" value="" /> <add key="postcode" value="5" /> <add key="woonplaats" value="6" /> </appSettings> </configuration> |
In een klasse, waarin ik de waardes uit me config file lees en wil retourneren via een methode, wil nie echt lukken!
Hij retourneert een false, terwijl er toch echt een 6 ofzo in staat!
Ik gebruik de volgende methode om de waarde uit de config file te halen en te retourneren:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
| Public ReadOnly Property achternaam() Get Return m_Achternaam = ConfigurationSettings.AppSettings("achternaam") End Get End Property |
Volgens het voorbeeld wat ik had gevonden op de MSDN site, zou dit moeten werken, maar ik krijg dus een FALSE trug, ipv een getal/string.
Iemand die mijn kan vertellen wat ik fout doe, en hoe ik dit moet oplossen?