HDD verplaatsen naar andere server

Pagina: 1
Acties:

• mixedcase
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 15:51
Ik heb een Debian server draaien op een AMD Athlon, en heb nu een snellere P4 die ik wil gaan gebruiken. Ik heb natuurlijk geen zin om alles opnieuw te installeren, dus kan ik mijn HDD verplaatsen naar de nieuwe pc, booten met diskette en andere kernel installeren (de huidige is voor AMD machines), of zijn er meer dingen waar ik op moet letten?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:39

Meneer aard

Porsche rulez!

Verkeerd gelezen, sorry

[ Voor 84% gewijzigd door Meneer aard op 18-09-2003 19:06 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• mixedcase
Uhhh Debian..... linux... weet je wel :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Het enige waar je naar moet kijken, is of je kernel wel overeenkomt, het beste kun je er tijdelijk een 386 kernel opzetten m.b.v. apt-get, en later deze upgraden naar een P4 kernel.

Voor de rest, zolang hij op dezelfde plaats komt te hangen, dus hda -> hda etc., kun je eigenlijk geen rare dingen tegenkomen..

PS: Meneer aard heb ik hierover al aangesproken ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Kijk ook even of alle hardware wel ondersteund word, en geen rare complicaties op gaat leveren.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:47

woutur

Klauwtjes uit!

Als je weet wat er in de andere computer zit lijkt me dat je een kernel kunt compilen op je huidige systeem en deze in lilo of grub zetten. Als je je werk zorgvuldig gedaan hebt moet je HD in de nieuwe bak werken. Zoniet dan pak je de bootdisk erbij en mag je verder pielen met een nieuw te bakken kernel.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• mixedcase
Het is gelukt. Eerst een 386 kernel erop gezet, en daarna in de nieuwe bak de P4 kernel. Ging allemaal prima!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

chookie schreef op 19 september 2003 @ 11:07:
Het is gelukt. Eerst een 386 kernel erop gezet, en daarna in de nieuwe bak de P4 kernel. Ging allemaal prima!
Gefeliciteerd _/-\o_ Misschien nu een verhaaltje bakken voor de FAQ?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:08
Mr. Liu schreef op 19 September 2003 @ 11:10:
Gefeliciteerd _/-\o_ Misschien nu een verhaaltje bakken voor de FAQ?
Mja, dit kunnen de meeste mensen zelf ook toch wel bedenken: je moet zorgen dat de hardware in je nieuwe systeem ondersteund wordt door je kernel, en dan levert het meestal weinig problemen.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Wilke schreef op 19 September 2003 @ 14:36:
[...]
Mja, dit kunnen de meeste mensen zelf ook toch wel bedenken: je moet zorgen dat de hardware in je nieuwe systeem ondersteund wordt door je kernel, en dan levert het meestal weinig problemen.
Never underestimate human stupidity - Lazarus Long
(Geldt trouwens ook voor mijn opmerking om het in de FAQ op te nemen, correcte benaming daarvoor is volgens mij toch echt NRA* :P .)

*Never Read Answers

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1