Toon posts:

Ecs moederbord -> geheugen probleem :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey medetweakers :)

Ik heb hier een Ecs p6-bat-a+

Een socket 370/slot 1 bord. Altijd goed gewerkt met slot 1 PIII450.
Hij heeft een tijd niet gebruikt weggestaan, en nu heb ik hem nodig voor een reparatie :)

Proc van de oude pc (PPGA Cel. 400) is zéér waarschijnlijk dood. Voeding in ieder geval.
Goed, ik had nog een Slot 1 Celeron 400, dus die heb ik geinstalleerd.
Alles netjes aangesloten, andere voeding, geheugen erin... Niks.. :/
Andere videokaart erin... (PCI i.p.v.) AGP... oneindige beeps.

Wat dus betekent:
Repeating (endless loop) Memory error Check for improperly seated or missing memory.
Oke, reepje zou stuk kunnen zijn dan, ander reepje erin... Werkt nog niet.
Ik de PPGA erin... hetzelfde.

Ik denk, dit klopt niet... Ik de Slot 1 EN de PPGA erin... geen beepcodes, maar ook geen bootscherm. Ws. vind het moederbord deze combo niet leuk, dus veel zeggend zal het ook niet zijn :+

Conclusie:
Ander geheugen geprobeerd, andere VGA (2x AGP, 1x PCI), andere proc (slot 1 cel 400 en PPGA Cel. 466), en nog steeds de eindeloze beepcode...

Wie heeft de oplossing :?
Ik heb alle mogelijke combo's tussen proc/vga/mem al gehad, en het werkt nog niet :X

Wie helpt? :)
Alvast bedankt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bescheiden kickje :)

Hij doet het nog steeds niet :(

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:54
Heb je al een keer een CLEAR CMOS geprobeerd? Verder zou je ook eens naar Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen kunnen kijken, daar staan heel veel tips, ook m.b.t. geheugen.

edit:

Oh, btw, je hebt natuurlijk ook kans dat je mobo gewoon kapot is :P

[ Voor 18% gewijzigd door Xander op 20-09-2003 10:32 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Mss eens veranderen van geheugen-bank? Staan al die jumpers wel goed? En natuurlijk ook CMOS resetten, of eens batterijtje eruit haalen, en een dagje zo laten en dan batterij er weer in