[WinXP] My Networkplaces niet weergeven*

Pagina: 1
Acties:

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Hoi ieders, ik heb vandaag net een nieuwe laptop met daarop Windows XP Pro.
Maar nu zie ik My Networkplaces (mijn netwerkverbindingen) niet op mijn bureaublad. Ik weet ook niet hoe ik deze kan terug krijgen dus, anders schrijf ik dit nu niet :P.

Ik heb het al geprobeert met TweakUI en ook al gezocht zojuist op GoT (met de titel)

Iemand die mij kan helpen???

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien is je TCP/IP stack niet geinstalleerd omdat er geen netwerkkaart inzit? Het is tenslotte een nieuwe flaptop. Post je specs ff, anders kunnen we erg weinig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 22:32
Erg voor de hand liggend misschien maar om zeker te weten, kan je het ook niet inschakelen via display properties>desktop>customize desktop ?

Mijn fotografie en videografie

• FireArrow
Jah k7of9... ik denk dat dat het was.... maar ik moet denk ik eerst even herstarten voordat ie wordt weergeven?
No offence the_eagle... maar waarom zou ik nou My Networkplaces willen hebben als ik geen netwerkkaart heb? 8)7

Edit... nadat ik dus had uitgevoerd wat k7of9 zei had ik nog steeds geen icoon op mijn desktop staan... Er zal dus wel iets in de weg staan.
Maar ik zal dit verder op school onderzoeken. daar hebben ze namelijk ook een ICT helpdesk :)

[ Voor 35% gewijzigd door FireArrow op 18-09-2003 22:08 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

"client for microsoft networks" wel geinstalleerd ?

Iperf

Verwijderd

staat die ook niet in het startmenu?? Want het kan zijn dat je de klassieke instelling van het startmenu niet gebruikt??

Verwijderd

rechtermuisknop op bureaublad--> eigenschappen --> tab bureablad --> bureablad aanpassen --> mijn netwerklocaties aanvinken en tadaaa het staat er weer als vanouds.

zelfde als k7of9 maar nu in het nederlands :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 23:07 ]

• FireArrow
fish: jah "client for microsoft networks" geinstalleerd

fragstar: uhmm.. ik heb mijn klassieke startmenu laten weergeven.. in de standaard XP startmenu wordt ie wel weergeven. da's juist zo raar.

Opmerking: trouwens, deze computer is al vooraf geinstalleerd door een bedrijf. Ik denk dat die het een en ander hebben veranderd. En er staat Novell Netware Client op deze computer geinstalleerd.

bromaster: werkt dus niet...

Verwijderd

Als netwerk niet op het bureaublad staat is het wellicht gedeinstalleerd. Misschien kun je bij windows setup onder software in je configuratiescherm (heb je dat bij xp ook?) het netwerkonderdeel toevoegen.

Laatst had ik dit bij windows 98se. Ik kreeg ook allerlei meldingen over vnetsup.dll of zoiets toen ik opstartte. Toen ik windows opnieuw installeerde stond het gewoon weer op mijn bureaublad en kon ik het netwerk weer configureren. Alle andere instellingen (drivers, etc) bleven in windows 98se gewoon behouden. Weet niet of dat in XP ook zo is.

Rechtermuisklik op deze computer eigenschappen en netwerk identificatie instellen werkt ook niet (is in 2k zo) of instellen in je configuratiescherm van de netwerkverbindingen?

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-05 14:31
Misschien ff alles bij netwerk weggooien en er weer terug zetten :)
Pagina: 1