Amerikanen zuigen bandwidth op mijn Nederlandse site, grr!!!

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Hoihoi!

Ik heb een Nederlandstalige site waar Amerikanen toch niets te zoeken hebben. Het is leuk om te zien dat mensen via searchengines op de site terechtkomen, maar Amerikanen (44%!!) snappen er toch geen hol van en slokken alleen maar bandbreedte op en we gaan de laatste tijd steevast over de limiet heen.

Hoe kan ik mijn site expliciet en duidelijk aangeven als zijnde Nederlands (language: dutch) zodat niet-nederlaners de site minder snel als zoekresultaat voorgeschoteld krijgen?

Is daar htmlcode of een scriptmatige oplossing voor?

En nu ik toch bezig ben, ik ben bezig met een nieuw ontwerp maar het menu is dit keer text-based. Dus geen images, maar tekst. En ik wil voorkomen dat die tekst meegenomen wordt door spiders, want dan krijg je: home, smoelenboek, forum enzo in de zoekresultaten en dat staat nogal dom.
Bestaat daar niet zoiets als <noindex> voor?

Voorbeeld: http://members.home.nl/arnaud/test3/

Bvd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Captain Pervert op 18-09-2003 18:24 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 20:02

4VAlien

Intarweb!

een hoop zoekmachines kijken of je een robots.txt hebt om bepaalde delen van de site niet te bezoeken

• Captain Pervert
Ja die heb ik, en daar heb ik ook wat dingen ingesteld (excluden van admin dingen, irrelevante pagina's zoals memberprofiles enzo) maar kan je daar ook andere dingen mee doen?

/edit:

een blik op robotstxt.org leert dat je alleen maar toestemming kan geven voor ja/nee...

[ Voor 34% gewijzigd door Captain Pervert op 18-09-2003 18:33 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-05 15:24
Captain Pervert schreef op 18 September 2003 @ 18:23:
Hoihoi!

Ik heb een Nederlandstalige site waar Amerikanen toch niets te zoeken hebben. Het is leuk om te zien dat mensen via searchengines op de site terechtkomen, maar Amerikanen (44%!!) snappen er toch geen hol van en slokken alleen maar bandbreedte op en we gaan de laatste tijd steevast over de limiet heen.

Hoe kan ik mijn site expliciet en duidelijk aangeven als zijnde Nederlands (language: dutch) zodat niet-nederlaners de site minder snel als zoekresultaat voorgeschoteld krijgen?

Is daar htmlcode of een scriptmatige oplossing voor?
Maak een intropagina die aangeeft dat het een nederlandse site is?

of maak een nederlandse quiz waar alleen het goede antwoord naar de site leid :+

Kun je nederlands? • tuurlijk
• no
• pindakaas
• yes
En nu ik toch bezig ben, ik ben bezig met een nieuw ontwerp maar het menu is dit keer text-based. Dus geen images, maar tekst. En ik wil voorkomen dat die tekst meegenomen wordt door spiders, want dan krijg je: home, smoelenboek, forum enzo in de zoekresultaten en dat staat nogal dom.
Bestaat daar niet zoiets als <noindex> voor?
als je index in een apart bestand staat, kun je daar robots.txt voor gebruiken (voor meer info, zoek op google ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door Wirf op 18-09-2003 18:30 ]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 12:15

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

weet je wel dat bijvoorbeeld @home ook als Amerikaans word geregistreerd...
omdat ze met een .com bij jou langs gaan :)
en zo zullen er nog meer providers zijn..

cc******-a.****1.fr.home.nl ik zie net in m'n stats dat ze tegenwoordig weer NL hebben.. toch word hij vaak als US comercial aangezien. vaag :)

[ Voor 48% gewijzigd door SjOuKeS op 18-09-2003 18:33 ]

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 15:24

CodeIT

Code IT

Als je de beschikking hebt op de server over PHP en MySQL, kun je ook een gratis db downloaden van www.ip-to-country.com.
Hiermee kun je in PHP een check schrijven die bij binnenkomst het land achterhaalt waar de bezoeker vandaan komt.
Wel vind ik dat je dan de bezoeker een keuze moet geven om toch de site te bezoeken, want niet alles uit een ander land kan geen NL.
Succes verder!

edit: Linkfix

[ Voor 3% gewijzigd door CodeIT op 18-09-2003 18:31 ]

• Captain Pervert
SjOuKeS schreef op 18 september 2003 @ 18:30:
weet je wel dat bijvoorbeeld @home ook als Amerikaans word geregistreerd...
omdat ze met een .com bij jou langs gaan :)
en zo zullen er nog meer providers zijn..

cc******-a.****1.fr.home.nl ik zie net in m'n stats dat ze tegenwoordig weer NL hebben.. toch word hij vaak als US comercial aangezien. vaag :)
ccjoeperdepoep-a.groni1.gr.home.nl hiero, wilde ik net zeggen ja :D
Wirf schreef op 18 September 2003 @ 18:27:
als je index in een apart bestand staat, kun je daar robots.txt voor gebruiken (voor meer info, zoek op google ;) )
Thanks, site wordt template-based dus gewoon even de template-dir excluden. :)
Alhoewel, als de sites kant en klaar in elkaar geparsed zijn, ziet de spider alsnog een volledige pagina. Wat jij zegt werkt dus alleen met frames...

[ Voor 37% gewijzigd door Captain Pervert op 18-09-2003 18:39 ]

Verwijderd

Maak een intropagina die aangeeft dat het een nederlandse site is?

of maak een nederlandse quiz waar alleen het goede antwoord naar de site leid :+

Kun je nederlands? • tuurlijk
• no
• pindakaas
• yes

Niet echt professioneel maar wel zeer goed idee.... :9

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Je kan met meta tags werken, bijvoorbeeld :
Content-Language
Source: HTTP/1.0, RFC1766
May be used to declare the natural language of the document. May be used by robots to categorize by language. The corresponding Accept-Language header (sent by a browser) causes a server to select an appropriate natural language document. E.g.

<META HTTP-EQUIV="Content-Language" CONTENT="en-GB">

or (HTTP header)
Content-language: en-GB

languages are specified as the pair (language-dialect); here, English-British
Voor meer info over meta tags moet je even op http://vancouver-webpages.com/META/ kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Luppie op 19-09-2003 14:20 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Captain Pervert
Cobra_Lup schreef op 19 September 2003 @ 14:19:
Je kan met meta tags werken, bijvoorbeeld :

[...]

Voor meer info over meta tags moet je even op http://vancouver-webpages.com/META/ kijken.
Hee dank je, zoiets zocht ik denk ik.

Zou dit werken?

code:
1
<META HTTP-EQUIV="Content-Language" CONTENT="NL">

Want er staat niet bij wat dan de code is voor de taal, maar ik ga er van uit dat dit werkt?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het moet dan alsnog language-DIALECT zijn, dus nl-NL (Jupz, hoofdletters voor dialect, niet voor land). Zo heb je als ik het me goed herinner dus ook nl-BE (Da's dus vlaams)

• dusty
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Captain Pervert schreef op 18 september 2003 @ 18:35:
[...]
Thanks, site wordt template-based dus gewoon even de template-dir excluden. :)
[..]
Ehh? normale template-based sites werken meestal met een pagina die je opvraagt, die laad een template in, parsed hem en geeft hem terug... m.a.w. zou de template dir ook buiten je webroot kunnen hangen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik ben ook even op je site langs geweest.... heb je er weer een Amerikaans IP nummer bij :)

Leuk bootje in Groningen. En Nynke mag er ook wel wezen! Die ham ziet er trouwens ook lekker uit, en heb je die onzinstrip zelf gemaakt? En van wie is die schone was? :D :D :D

En deze is ook grappig:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arnaud/moraalridder.jpg

Het is mischien verstandig een goede index.html in je root te zetten, want ik kon zo'n beetje overal bij.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/arnaud/pope.jpg

:P

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Captain Pervert schreef op 18 September 2003 @ 18:26:
Ja die heb ik, en daar heb ik ook wat dingen ingesteld (excluden van admin dingen, irrelevante pagina's zoals memberprofiles enzo) maar kan je daar ook andere dingen mee doen?
Admin dingen excluden is niet slim, iedereen kan je robots.txt opvragen. En natuurlijk zijn die admin dingen zo goed beveiligd dat ze dat best mogen zien, maar toch is het niet gebruikelijk om ze in je robots.txt op te nemen.
Pagina: 1