Chello mail probleem (wel ontvangen, niet verzenden)

Pagina: 1
Acties:
  • 590 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 12:25
Ik zit sinds enige tijd met het probleem dat ik geen mail kan versturen, Volgens chello zit het probleem echter bij mij.... Ik heb alles gecheckt, maar ik kom niet verder (clean install). Ik verdenk al die tijd al mijn modem, maar misschien ben ik voorbarig, wat zijn jullie modem instellingen, welke firmware hebben jullie. (modem gegevens bereik je door in explorer http://192.168.100.1 te typen).

Mijn foutmelding is de volgende:

Task 'chello - Sending' reported error (0x800CCC0F) : 'The connection to the server was interrupted. If this problem continues, contact your server administrator or Internet service provider (ISP). The server responded: 421 amsfep13-int.chello.nl connection refused from [62.194.xxx.xxx]'

en zo nu en dan deze:
Task 'chello - Sending' reported error (0x800CCC67) : ' The server responded: 421 amsfep11-int.chello.nl connection refused from [xx.xxx.xxx.xx.xx]'

OS
Windows XP
Modem
Motorola Surfboard SB4200E,
Software Version: SB4200E-0.4.4.2-SCM01-NOSH

Ik heb al de nodige searches doorlopen maar ik blijf met het probleem zitten ;(

Wat heb ik al gedaan:
modem reset
email account opnieuw aanmaken
outlook opnieuw install
chello bellen of ik op block list sta
norton install en reinstall

Wat kreeg ik nog meer voor foutmeldingen:
550 5.7.1 Relaying not permitted ?????? bij een andere account

[ Voor 52% gewijzigd door pretorian_nl op 19-09-2003 13:47 ]

Digital Media Junkie

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51

SilentStorm

z.o.z

0x800CCC67 SMTP_421_NOT_AVAILABLE Command not available.
Wat heb je tot nu toe al geprobeert? Ik zou eens kijken of het probleem aan de server ligt (dus eens een andere smtp server invoeren (smtp.planet.nl, smtp.xs4all.nl, etc)), aan outlook (dus reinstallen), aan je instellingen (even account verwijderen / opnieuw aanmaken) en even je computer nalopen op verdachte software. Heb je hier al iets van geprobeert? wat veranderde er?

edit:

ik heb even zitten zoeken op smtp code 421 en wat het inhoudt en dergelijke. 421 blijkt een soort 'error from server for this reasen:' te zijn. In jou geval lijkt me het niet geheel onwaarschijnlijk dat je ergens op een bloklijst staat.

Heb je ooit geprobeert gebruik te maken van een mailserver? Als je deze niet goed instelt kun je zo een open relay hebben gemaakt -- aangezien dit extreem veel spammers en anderszins ongewenste mailtjes oplevert sluit chello je aansluiting af zodra ze er achter komen. Je kunt de helpdesk vragen of je in de lijst voorkomt en met hen (waarschijnlijk wordt je eerst doorverbonden naar abuse) onderhandelen over een opheffing.

Heb je bij het wegfilteren (connection refused from [xx.xxx.xxx.xx.xx] de punten in tact gelaten? ik kan me niet voorstellen wat voor soort nummer er dan moet staan. ik ga voor het gemak uit van een ip adres. Filter dat gewoon als bv 62.194.xxx.xxx oid, dat weten we tenminste waar je het over hebt.

[ Voor 57% gewijzigd door SilentStorm op 18-09-2003 18:31 ]

Localhost is where the heart is

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:25
Heb je geen virusscanner draaien?
Bij mij heeft Norton ooit een soortgelijk probleem opgeleverd. NB: spontaan, dus eerst werkte het wel, later opeens niet meer. Reinstall Norton was de oplossing.

Haters everywhere but I don’t really care

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12 14:40

Ook

Yes I can!

Je hebt je smtp server neem ik aan wel ingesteld op mail.chello.nl ??

Wees consequent, maar niet altijd

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

En probeer eens of je wel kunt mailen via de webmail op www.chello.nl. En als je daar dan toch bent, kijk dan ook even bij de voorkeuren. Als daar geen afzenderadres staat ingevuld moet je ff je adres selecteren ('t is zo'n dropdownmenu). Op de een of andere manier wil dat ook wel eens helpen.

• pretorian_nl
GerbenW schreef op 19 September 2003 @ 11:12:
En probeer eens of je wel kunt mailen via de webmail op www.chello.nl. En als je daar dan toch bent, kijk dan ook even bij de voorkeuren. Als daar geen afzenderadres staat ingevuld moet je ff je adres selecteren ('t is zo'n dropdownmenu). Op de een of andere manier wil dat ook wel eens helpen.
Jij moet maar eens bij de chello helpdesk gaan werken! Het werkt! Thnks a lot _/-\o_

Lekker vage boel hier, nu weer niet 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door pretorian_nl op 19-09-2003 13:46 ]

Digital Media Junkie

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Gaer schreef op 19 September 2003 @ 13:43:
[...]

Jij moet maar eens bij de chello helpdesk gaan werken! Het werkt! Thnks a lot _/-\o_

Lekker vage boel hier, nu weer niet 8)7
LOL daar werk ik ook... :)

[edit]
Nu weer niet.. hmm.. kun je nog wel mailen via de webmail? Verwijder anders je hele account eens uit Outlook en voer het helemaal vers opnieuw in. Stel als inkomende en als uitgaande mailserver mail.chello.nl in. Geen pop.arnhem.chello.nl en smtp.arnhem.chello.nl enzo, die adressen zijn oud.

[ Voor 39% gewijzigd door Bergen op 20-09-2003 01:11 ]

• VIsje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:48

VIsje

keeper s.v. de Glind 2

Volgens mij zit je in de 'zwarte lijst' ik had dit probleem ook.
4x chello gebeld en zeiden dat het bij mij lag.
Maar na de 5x bellen zeiden ze dat ik op de 'zwarte lijst' stond omdat ik een server draaide.
Maar ik had toen al een router er neergezet.
Chello heeft me IP adres gescand en gezien dat ik geen server meer draaide.
Chello heeft me toen verwijderd uit de 'zwarte lijst' en ik kon weer e-mail verzenden :)

I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-12 11:03
inderdaad, ff bellen en laten controleren of je op de block list staat.
als je via andere smtp servers wel kan mailen en via de webmail ook maar via de smtp van mail.chello.nl niet, dan is dat zeer waarschijnlijk.

heb je router/server/open relay/whatever draaien?

I want to live forever, so far.. so good.

• pretorian_nl
nee, geen router server e.d. en ondertussen gaan ze volgens mij eindelijk naar me luisteren.

Reply chello
Wij hebben uw melding over het verzenden van email aangegeven bij de afdeling Abuse, zij zullen gaan kijken of er een blokkade is en deze, indien aanwezig, verwijderen.

Dus ik laat binnenkort weten hoe het afloopt.

Digital Media Junkie

Pagina: 1