'telefoonsplitter' achter ADSL-splitter voor USB en WiFi?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bas C
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Hoi,

In mijn meterkast hangt een ADSL-splitter (Alcatel Speed Touch), achter een ISDN2-aansluiting.
Het werk van mijn vriendin heeft daar een USB-modem (Alcatel Speed Touch) bijgedaan, zelf heb ik een Wireless Router gekocht (met ingebouwd ADSL-modem voor ISDN).

Kan ik nu aan de 'modem' uitgang van die ADSL-splitter (RJ-11) een gewone RJ-11 splitter hangen, waaruit ik dan aparte draadjes laat lopen naar die Wireless Router (een SMC) en naar het USB-modem, zoals je dat ook bij een eenvoudige analoge telefoonlijn zou doen?

En kan ik ze dan ook tegelijkertijd gebruiken (de router logt aan als je 'm aan de prik zet, met het USB-modem maak je een 'gewone' dial-up verbinding)?

Of kunnen ze wel via een splittertje tegelijkertijd aan de lijn hangen, maar niet tegelijkertijd gebruikt woden. Of helemaal niets van dat alles natuurlijk, maar dat hoop ik niet....

Hoor graag meer!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:51
Als ik jou was zou ik die USB modem aan de kant gooien en gewoon alleen die Wireless Router gebruiken. Is volgens mij veel gemakkelijker, kan je nl direct meerdere PC's aanhangen (wat dus niet kan wanneer je gebruik maakt van USB-modem)

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:54

Korakal

Up up up!

Bas C schreef op 18 september 2003 @ 18:10:
Kan ik nu aan de 'modem' uitgang van die ADSL-splitter (RJ-11) een gewone RJ-11 splitter hangen, waaruit ik dan aparte draadjes laat lopen naar die Wireless Router (een SMC) en naar het USB-modem, zoals je dat ook bij een eenvoudige analoge telefoonlijn zou doen?

En kan ik ze dan ook tegelijkertijd gebruiken (de router logt aan als je 'm aan de prik zet, met het USB-modem maak je een 'gewone' dial-up verbinding)?
Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij analoog dialup: je kunt ze er wel aanhangen maar niet tegelijkertijd inbellen. Daarnaast kán het storingsgevoeliger zijn op deze manier.

Ik zou het dus niet doen, en gewoon alleen de draadloze router gebruiken. Vergeet ook niet dat als je die draadloze router hebt je 'm niet alleen voor Internet gebruikt maar bijv. ook voor filetranfer via LAN. Dan is het dus niet handig om 'm uit te zetten...

• Bas C
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
ehm... tsja. het punt is dat de ADSL-verbinding is neergelegd om te telewerken en dat de daarvoor gecreërde VPN-omgeving op de vriendin-laptop alleen het USB-modem ondersteunt en niet het WiFi-gebeuren. Natuurlijk had ik ook al bedacht dat ik dat USB-modem aan de kant zou gooien, maar dat bleek dus vanwege de telewerktoestanden niet mogelijk....

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:54

Korakal

Up up up!

Ehm... wifi router inruilen en één kopen met VPN ondersteuning?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het moet even goed toch kunnen met een andere modem/router?

Alleen lijkt het mij dat je goed moet zorgen dat je geen problemen krijgt, want dat vindt de werkgever van vriendin niet leuk, want zoals ik het nu lees wordt het ASDL-lijntje gesponsoord door de werkgever.

En splitten is geen goed idee.

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 19-09-2003 10:55 ]

{signature}

Pagina: 1