Toon posts:

Programma's starten als andere gebruiker in X

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in X een programma wil starten als een andere gebruiker dan die ingelogt is in X dan krijg ik de volgende error:

Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: No protocol specified

appname: cannot connect to X server :0

Ik ben al een tijdje aan het zoeken hoe dit te verhelpen is maar ben er nog steeds niet uit, ik weet dat dit een beveiliging van de X Server is maar soms is het wel handig als ik dingen moet configureren als root (voor kde)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Uit je posting maak ik niet op dat je zelf al dingen geprobeerd hebt?
Heb je bijvoorbeeld al op http://www.google.com/sea...ver%22&btnG=Google+Search
gekeken? De bovenste hit is volgens mij al erg nuttig. Verder had er wel iets meer info in je post gekund, kortom, we missen een aantal dingen die we toch graag zien, zie bijvoorbeeld ook NOS policy - updated 01/04/03

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:08
Dat komt omdat niet "iedereen" zomaar een venster mag openen op jouw desktop.

Je moet daarvoor toestemming geven als 'de user van wie de X windows sessie is', dus degenen waarmee je bent ingelogd. Open een extra terminal, en typ daar in
'xhost +localhost'. Daarna moet het werken. Je kunt hiermee ook andere computers dan localhost toestemming geven om vensters te openen op jouw PC, vandaar dat dit niet 'standaard' aan staat (als je een "echt" multiuser systeem hebt, wordt je er namelijk ook niet blij van dat iedereen vensters bij elkaar op de desktop kan pleuren :P ).

Eigenlijk is dit iets wat je ook best zelf op kunt zoeken, maar vooruit, ik geef toe dat het niet geheel en al doorzichtig werkt.

Zoals blaataaps al aangeeft, hierover is *best* het een en ander te vinden m.b.v. Google, daarom heeft hij je topic dan ook gesloten.

[ Voor 9% gewijzigd door Wilke op 18-09-2003 18:12 ]

Dit topic is gesloten.