Welke Revisie/Celly2 cc0 on Abit BH6?

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:03
Ik ben hier ff bij mijn buurman en we wilden zijn Abit BH6/300A combi even oppeppen met een celeron 2 cc0 stepping 600 processor.
Alleen heeft het mobotje nog een standaard biosje, die wilden we even updaten.
Volgens de abit site:
The first way: You may find the version number on the white sticker of last ISA slot side and see a string of characters like "BH6-OK V1.XX".
The second way: You may read the last two words on the bottom right of the first boot-up screen (Energy Star Logo) to recognize what the BIOS id. number you have, then you will know which one you have to download and upgrade for your board.
Nou, er zit geen stikker op het mobo dus daar kon ik niks ontdekken.
Bij het booten kreeg ik deze code
10/08/1998-i440BX-W83977-2A69KA1EC-FU

betekent dat dat ik de eerste revisie heb???

Tweede vraag daaraan verbonden is;
er staat bij de laatste update:
Supports Celeron 633(66),667(66),700(66)MHz
CPUs
Maar een Celeron 2 op 100 Mhz @900 Mhz kan ie toch ook wel detecteren?
Alvast bedankt!

• Red devil
Come on, anyone?

Verwijderd

Ja je kan gewoon op dat ABIT BH6 bord een ABIT slotket 3 (goed kaartje, waar je de fsb en voltage op kan instellen) prikken.
Celly 600 kopen, in dat bordje prikken, en in zijn geheel in je slot 1 mamaplank prakken. Als je gaat overclocken moet je gewoon kijken of hij stabiel draait op 900 mhz, zo niet, 0.05 volt spanning erbij net zo lang tot hij het wel doet.....of hij is gelijk stuk! nee zal niet!
Succes, ik ga hetzelfde doen met een Aopen AX6BC bord stamt ook uit de middeleeuwen netzoals dat ABit bordje....maar wij zijn BX bikkels:).

• Red devil
Op zaterdag 02 december 2000 18:49 schreef alex21 het volgende:
Ja je kan gewoon op dat ABIT BH6 bord een ABIT slotket 3 (goed kaartje, waar je de fsb en voltage op kan instellen) prikken.
Celly 600 kopen, in dat bordje prikken, en in zijn geheel in je slot 1 mamaplank prakken. Als je gaat overclocken moet je gewoon kijken of hij stabiel draait op 900 mhz, zo niet, 0.05 volt spanning erbij net zo lang tot hij het wel doet.....of hij is gelijk stuk! nee zal niet!
Succes, ik ga hetzelfde doen met een Aopen AX6BC bord stamt ook uit de middeleeuwen netzoals dat ABit bordje....maar wij zijn BX bikkels:).
ja maar moet ik hiervoor niet de bios updaten? en weet je toevallig of ik revisie 1.0 heb of 1.1??

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
doe letterlijk wat er staat, kijk gewoon even tussen de isa of isa en laatste pci slot want daar staat het revisie nr.
en dat is geen stikker dus goed kijken

Verwijderd

Heb vandaag een celly 633 (cC0)in mijn BH6 (versie 1) gemonteerd, ook als vervanging voor een c300. FF het laatste bios erin geflasht (SS, what's in a name ;)) cpu erin via een Asus converter kaartje en gaan met die banaan.
Eerst een half uurtje op 633 om vervolgens het zaakje op 950Mhz te laten lopen (al een uurtje of 5 stabiel !!)

Bij het booten geeftie gewoon Celeron CPU op 950Mhz. Alles werkt naar behoren.

Maw ikke is errug blij met mijn oude BH6 en nieuwe celly :9 !!!!!!!

• Red devil
Op zaterdag 02 december 2000 20:30 schreef Pascal het volgende:
Heb vandaag een celly 633 (cC0)in mijn BH6 (versie 1) gemonteerd, ook als vervanging voor een c300. FF het laatste bios erin geflasht (SS, what's in a name ;)) cpu erin via een Asus converter kaartje en gaan met die banaan.
Eerst een half uurtje op 633 om vervolgens het zaakje op 950Mhz te laten lopen (al een uurtje of 5 stabiel !!)

Bij het booten geeftie gewoon Celeron CPU op 950Mhz. Alles werkt naar behoren.

Maw ikke is errug blij met mijn oude BH6 en nieuwe celly :9 !!!!!!!
Verrek wat toevallig dat je dezelfde combi hebt! Bedankt voor de info allemaal!

Verwijderd

Heb lang getwijfelt over een nieuwe duron met een ander mobo, maar ik kon gewoon geen afscheid nemen van mijn trouwe BH6 :9
Pagina: 1