Toon posts:

[winroute] WR blokkeerd al het internet verkeer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een re-install van mijn router ben ik van windows NT4 geswitched naar win98se. Op NT heeft winroute altijd zonder problemen gedraait.

Nu na de het installatie kon ik gewoon internetten op mijn router. Maar toen ik winroute had geinstalleerd + NAT aangezet had op de nic die aan internet hangt begonnen de problemen. Op beide pc's is internetten onmogelijk, msn werkt ook niet meer, kan niks pingen behalve pc's op interne netwerk.
IP van 2de netwerk kaart in de router + pc's interne netwerk heb ik een statisch ip adres meegegeven en op de clients als dns en gateway het adres van 2de nic in router opgegeven.

Ik heb een ongelimiteerde licencie dus daar ligt het ook niet aan. Ik heb precies dezelfde instellingen gebruikt als bij de nt configuratie dus het zou in mijn ogen gewoon moeten werken.

Oh ja mijn pc wil ook niet meer afsluiten als winroute geinstalleerd is, hij blijft bij het afsluitscherm "windows is bezig met afsluiten" hangen.

Ik gebruik @home met een com21 modem.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Welke versie van winroute heb je draaien?
ik gok versie 4, deze levert de problemen van het niet afsluiten op

je zou Winroute 5 eens moeten proberen....

en voor het niet kunnen internetten op je computers zou ik het zo ffies niet weten.....
je hebt zeker weten verbinding met @home?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
ik heb winroute pro 4 en 5 geprobeerd, allebij hetzelfde resultaat. connectie met @home is er ook want als ik winroute de-installeer dan werkt het wel weer gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ipv winroute pro, winroute firewall geprobeert maar hierbij precies hetzelfde? Het is ook geen conflict met mijn netwerkkaarten ofzo want die heb ik niet verwisseld.

Iemand een idee waarom het niet werkt onder win98 en wel onder win nt4?

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

(1) Als je NAT uitschakelt (maar WR *wel* laat draaien), kan je dan met je server nog steeds het internet op?

(2) Is het niet nog steeds verboden om een netwerkje aan een @home-verbinding te hangen? Hebben ze daar niet ondertussen een anti-nat-script draaien?

(3) Ik heb zelf een tijdje 98SE+WinRoute op m'n server gedraaid. Het werkt uitstekend, maar een uptime van meer dan een week heb ik nooit gehaald (waarvoor ik de schuld zonder meer bij 98SE leg). Ik zou dus heel vlot terugwisselen naar NT B) en dan bij voorkeur naar W2K.

[ Voor 10% gewijzigd door Rataplan op 27-09-2003 14:41 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.