Toon posts:

[Linux] Kan het? En zoja, dan welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He Tweakers,

Ik heb even een kleine maar toch brandende vraag aan jullie. Ik krijg binnenkort een nieuwe pc, maar nu denk ik er toch wel aan om er Linux (met desktop) op te zetten. Ik wil gewoon mijn werkzaamheden die ik onder windows ook deed kunnen "voortezetten". Dat waren:

-DTP (Illustrator, Photoshop)
-Webdesign (Flash)
-Office

Eigenlijk niet zo veel specials. Maar zijn er ook programma's voor Linux te vinden die dat ook kunnen zoals The Gimp?

Of kan je ook fatsoenlijk Linux naast 2k draaien, of is dat geen aanrader?

Dan als laatste mijn vraag, welke linux met desktop neem je dan?

• RePlayer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 19:30
Je kunt het perfect naast elkaar draaien mits je het Fat32 systeem gebruikt, ook kun je veel Windows programma's emuleren onder Linux, toch vind ik dat het op dit moment op Windows nog een stuk fijner draait. Ook is the Gimp (nog) lang geen photoshop.

Ik raadt slackware linux aan, dat is lekker overzichtelijk, maar wel een beetje basiskennis is vereist..

Wil je iets meer grafische interface, vanaf de installatie dan raadt ik Suse aan

---

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Linux distro zou ik Mandrake nemen, makkelijk en stabiel en gebruikt redhat packages.
En linux draait heel goed naast win 2k, alleen je moet weten hoe je de bootloader (lilo/grub) moet instellen, maar dat is met grafisch interface helemaal niet moeilijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ah oke thnkx.

maar jullie raden dus nog wel even aan om te wachten?

Moet je echt Fat32 gebruiken?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 3 lijkt me een goede plek om je vraag over welke distro enzo te stellen, verder kun je ook in NOS policy - updated 01/04/03 lezen wat we precies van een topicstart verwachten, want dit topic geeft nou niet bepaald een blijk van vooronderzoek o.i.d.

Ennuh, lees dat mailtje wat je van BalusC hebt gehad nog eens door, want je vervalt volgens mij in je oude gedrag :/

Slotje.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:08
Hoi buzzin,

lees voor je verder vraagt graag de FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02 eens door. En kijk eens naar dit topic: Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 3

Dat zou al een hoop duidelijk moeten maken, en zo niet, dan kun je daar alsnog je vraag stellen. Natuurlijk kun je win2k (of willekeurig welke andere Windows versie) naast Linux draaien. Hoe dat moet staat zelfs al iets over in de FAQ. Ook hoef je absoluut geen FAT32 te gebruiken voor je windows partitie, echter: een NTFS partitie kun je onder Linux alleen lezen, niet schrijven. Een FAT32 partitie wel. Als je er dus niet enorm veel waarde aan hecht om onder Linux bestanden op je Windows-partitie te kunnen schrijven, boeit dat niet echt.

Dit topic gaat dicht, succes met je zoektocht en vraag evt. verder in het andere topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.