[alg] Website navigatie m.b.v. vragenlijst

Pagina: 1
Acties:

• M_de_Hilg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor mijn afstuderen ben ik op zoek naar alternatieve manieren om de informatie binnen een website toegankelijk te maken. Zaken zoals zoekmachine's en een duidelijk menu structuur zijn algemeen bekend.

Een andere mogelijkheid is om de gebruiker een aantal vragen voor te schotelen (dus door het systeem vragen te laten stellen) en dat de antwoorden hiervan criteria zijn om een stap te zetten in een zoekboom. Helaas heb ik van dit soort vraaggestuurde systemen slechts één exemplaar kunnen vinden in de vorm van het vind systeem, dat is ontwikkeld binnen het project overheidsloket 2000.

Wie kent er nog meer van dit soort vraaggestuurde systemen of website's met dit principe?

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 07:58
Tsja, ik denk dat je met name moet zoeken op grote sites met veel informatie zodat deze niet binnen een enkele structuur kunnen worden weergegeven. Een voorbeel is natuurlijkd e site van Microsoft die per afdeling een eigen structuur hebben. Voorafgaand aan deze structuur zou je in principe een vragenlijkst kunnen maken met de reden van het bezoek thuisgebruiker/ontwikkelaar/informatie zoekende ed... en afhaneklijk van die vragen ga je dus naar de MSDN of naar de office site etc....

Ik neem aan dat het een opdracht is. in de regels hebben internet bezoeker daar niet zoveel aan. Ze willen graag zosnel mogelijk die info zien die ze zoeken. Vragen vertragen. Bezoekers zijn tegenwoordig wel zo snel in het filteren van de informatie op het scherm dat je ze niet een lijst hoeft voor te schotelen.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

http://www.nvlf.nl/vragenboekbureau.nvlf iets waar ik bij mn vorige werkgever aan bezig geweest ben maar niet af heb kunnen maken...

Stop uploading passwords to Github!

• M_de_Hilg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Internet bezoekers hebben er in zoverre wat aan dat er site's bestaan waar mensen binnen komen met een niet duidelijk gespecificeerde vraag.

Iemand die bijvoorbeeld bang is om te vallen (senior) komt op een site waar hij weet dat hij adviezen kan vinden. Maar hij gaat er niet met het doel naar toe om te zoeken naar een stok of een looprek. Door middel van vragenlijsten is het dan de bedoeling om een zo goed mogelijke oplossing te vinden voor het probleem van de gebruiker.