[ADSL] Vraagje met betrekking Chello telefonie

Pagina: 1
Acties:

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 10:05
Ik stel deze vraag voor een maat van me.
Hij woont nu in een huis met 2 meiden, ze delen internet via Chello en hebben dus ook telefonie via Chello (priority ofzow?).
Hij betaalt altijd mooi zijn deel qua internet en telefoonkosten, maar blijkt nu dus dat beide of 1 van de meiden deze nooit gebruikt hebben om Chello / UPC te betalen en ze nu met een schuld van 700 euro zitten, waarbij zowel Internet als telefoon dus is afgesloten (tot de schuld is betaald).
Nu is hij zo boos dat hij maar adsl voor zichzelf wilt nemen.

Ik weet dus dat je een KPN BelBudget, BelBasis of BelPlus abbo nodig heb om te kunnen adsl-en (staat bij alle ISP's zo beschreven), maar dat betekent dus dat hij weer van UPC Telefonie moet switchen naar KPN? Of hoeft dat niet? En als dat wel moet gaat ie dan eerst de schuld moeten betalen toch, want ik neem aan dat de switch niet gedaan en de lijn niet "vrijgegeven" wordt met openstaande rekeningen?
Zou hij dan gewoon een aparte BelBudget lijn kunnen aanvragen zonder problemen? (Dus dat KPN niet weet dat op de andere lijn een schuld zit).
Of is het zo dat de lijn nog steeds eigendom is van KPN en dat KPN het weer op zich mag nemen en de schuld dus apart afgehandeld moet worden met de klant(en)?
Ik weet het niet allemaal vandaar ik het ff hier vraag :)

Verwijderd

Telefonie via Priority Telecom gaat (net als je chello verbinding) via je Coaxiale kabel aansluiting. Niks dus via een KPN lijn.
Een KPN lijn kun je dus zonder problemen aanvragen en daar ADSL op laten aansluiten. Je zult hierdoor geen storing ofzo onder vinden. Je hebt dan gewoon 2 "lijnen" 1 via de normale KPN lijn en 1 via de kabel aansluiting.

Priority & KPN zijn twee aparte bedrijven. Je kunt geen ADSL aanvragen op een Priority telefoonlijn. Alleen op een KPN lijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 16:27 ]

• RUFFNECK
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 16:26:
Telefonie via Priority Telecom gaat (net als je chello verbinding) via je Coaxiale kabel aansluiting. Niks dus via een KPN lijn.
Een KPN lijn kun je dus zonder problemen aanvragen en daar ADSL op laten aansluiten. Je zult hierdoor geen storing ofzo onder vinden. Je hebt dan gewoon 2 "lijnen" 1 via de normale KPN lijn en 1 via de kabel aansluiting.
Hmm ok, ik weet het niet, omdat ik nooit en dan ook nooit iets met Chello te maken heb gehad en hij kon het me ook niet precies uitleggen (hij heeft al die aansluitingen niet geregeld, woont pas daar). Maar dit klopt dus egt wel?

• s441558
  • Laatst online: 16-05 20:09
De lijn vrijgeven is in ieder geval niet van toepassing, omdat priority telecom over de tvkabel gaat. De kabel die KPN gebruikt is een telefoonkabel. Dit zijn dus fysiek twee verschillende verbindingen.

Ik denk dat KPN niet weet dat er op die andere lijn een schuld zit. Ik heb een tijdje geleden bij Priority gewerkt. Het zou wel kunnen dat er een controle bij BKR wordt gedaan (bureau krediet registratie) door KPN. Maar zolang het kabelabbonnement/chello abbonnement/ Priority abbonnement niet op zijn naam staan, is er denk ik geen enkel probleem

Even ter verduidelijking.

UPC beheert de tvkabel en biedt via de naam priority telecom telefonie aan, via de naam Chello internet via de kabel aan, en via de naam UPC het kabelabbonnement aan. Alles gaat over de TV kabel.

KPN beheert de telefoonkabel, en biedt via verschillende ISP's ADSL aan (over de telefoonlijn dus).

Duidelijk zo?

[ Voor 24% gewijzigd door s441558 op 18-09-2003 16:34 ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• RUFFNECK
s441558 schreef op 18 September 2003 @ 16:30:
De lijn vrijgeven is in ieder geval niet van toepassing, omdat priority telecom over de tvkabel gaat. De kabel die KPN gebruikt is een telefoonkabel. Dit zijn dus fysiek twee verschillende verbindingen.

Ik denk dat KPN niet weet dat er op die andere lijn een schuld zit. Ik heb een tijdje geleden bij Priority gewerkt. Het zou wel kunnen dat er een controle bij BKR wordt gedaan (bureau krediet registratie) door KPN. Maar zolang het kabelabbonnement/chello abbonnement/ Priority abbonnement niet op zijn naam staan, is er denk ik geen enkel probleem
Ok :) helemaal toppie dus. Sorry had geen idee dat het zo simpel lag. Tnx guys.

Wat mij betreft mag deze dicht!

• s441558
  • Laatst online: 16-05 20:09
Degene op wiens naam het kabel/chello/priority abbonnement staat heeft trouwens wel een probleem. Die kan vast een deurwaarder verwachten, lijkt mij.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Verwijderd

Ach UPC is zo rete langzaam dat duurt wel ff
Pagina: 1