Toon posts:

Windows XP reageert niet na startup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc aanzet of reboot en ik mij aanmeld dan wordt Win Xp razendsnel geladen alleen reageert hij dan +- 20 sec niet meer, daarna werkt het systeem goed.
Heeft iemand hier last van (is dit normaal?)
Het is erg vervelend als je 's ochtends op school moet zijn en je rooster nog ff wilt checken!

P4 2.8c
512mb samsung dual ddr
160gb seagate hd
Nvidia geforce MSI fx5600 256mb
Msi 6747 moederbord
Win Xp home edition SP1

(er worden +- 3 programma's extra tijdens startup geladen, waaronder internet verbinding, een agent voor tv tuner software, een sound soundcard instellingen tooltje).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 15:57 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:28

momania

iPhone 30! Bam!

En wat zijn die andere programma's dan :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 18 September 2003 @ 15:56:
En wat zijn die andere programma's dan :?
(er worden +- 3 programma's extra tijdens startup geladen, waaronder internet verbinding, een agent voor tv tuner software, een sound soundcard instellingen tooltje).

offtopic: coole dj apparatuur heb je! Wat kun je nou precies met een mengpaneel behalve nummertjes in elkaar draaien? (ik ben een leek)

Verwijderd

Internet verbinding (en netwerk iha) kan voor veel bootvertraging zorgen.
Disable de hardware/services die je niet gebruikt en opstarten gaat vaak al een stuk vlotter.

Met BootVis kun je bekijken wat het meeste aan boottijd inneemt op je computer.

Download mirror: http://www.soft-ware.net/...ng/systemstart/p02925.asp

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je toevallig 2 netwerk kaarten, waarvan je er maar 1 gebruikt? In dat geval moet je degene die je niet gebruikt uitschakelen. Waas bij mij ook het geval :P.

Verder als je wil weten wat er dan zolang laad moet je idd wat euss zegt Bootvis gebruiken.

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
ik bootvis 1 keer gedaan, systeem sloeg vast tijdens startup, stroom eraf en toen stroom er weer op toen deed hij het weer. Daar heb ik dus geen goede ervargingen mee!
(ik heb 1 netwerkkaart)

Verwijderd

En toen gelijk in je logfiles gekeken waarom dat zo was?

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik niet gedaan, dit hebben jullie dus niet met je pc?

Verwijderd

Ik niet, maar ik zou wel gelijk in de logfiles etc kijken áls ik het zou hebben dat hij problemen geeft na het starten van BootVis.

Het klopt overigens wel dat de eerste keren het langer duurt om op te starten (dan is BootVis aan het bijhouden en optimaliseren).

Mocht je toegang hebben tot een Norton Utilities/Systemworks CD: je kan met WinDoctor je registry opschonen van allerlei Windows problemen - dat helpt ook veel.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, ga ff wat dingen proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bootvis gedraaid maar het helpt niets (logboek foutmelding 7023), ik heb bedacht dat als de pc eenmaal aanstaat en ik schakel over van gebruiker dat de programma's wel binnen 10 sec worden geladen. Heeft dit dan te maken met het opwarmen van de pc?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 20:31 ]

Verwijderd

Opwarmen? Nee hoor ;)

Bij snelle gebruikerswisseling zitten alle benodigde systeembestanden al in het geheugen en is plug&play detectie ook al gedaan. Dat verkort de initialisatie behoorlijk.
Pagina: 1