Toon posts:

[adsl + onboard netwerkkaart] Geen communicatie met modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemde situatie; sinds gister een nieuwe pc met xp. Ik heb al ruim een jaar een prima werkende ADSL verbinding bij xs4all gehad. Ik maak gebruik van een het Alcatel Ethernet Modem.

Gisteren de hele boel aangesloten op de nwe pc met xp en nu kan ik geen contact meer maken met het modem.

Ik heb alle instellingen doorgelopen; alles staat goed. Pingen met netwerkkaart gaat ok, pingen met modem dus niet. Alle lampjes branden (zowel op modem als op netwerk), en ik heb het modem zelfs al een keer gereset. Niets helpt.

Nadat ik ong. een uur aan de telefoon heb gezeten met de helpdesk van mxstream, komt men daar tot de conclusie dat het probleem wordt veroorzaakt door mijn onboard netwerkkaart (moederbord; MSI K7N2G-L). "Die hebben aparte instellingen" volgens de helpdesk. Echter, mxstream wist dan niet wat die instellingen waren.. Volgende week kon ik eventueel door de tweedelijns-helpdesk teruggebeld worden, maar dat duurt mij veel te lang...

Kent iemand dit probleem? Ligt het echt aan mijn onboard netwerkkaart? En nog beter; wie weet raad?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-05 19:34
Werkt die netwerkkaart ook 'gewoon'? De netwerkinstellingen in windows staan goed? Zoja;
Is de kabel goed tussen je ethernet kaart en je modem?

Anders weet ik het niet :) Lijkt me overigens erg sterk dat het een instelling 'speciaal' voor de onboard netwerkkaart is :)

[ Voor 39% gewijzigd door simon op 18-09-2003 15:54 ]

|>

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er vanuit dat de netwerkkaart werkt (een paar uur oud).. Alle instellingen in windows staan goed, en de kabel tussen modem en pc werkt een paar uur daarvoor (op oude pc) nog prima...

Verwijderd

Hmm nou heb ik geen MSI mainboard maar een Asus, ook met onboard LAN en dat werkt perfect met m'n ADSL modem ... lijkt me een behoorlijk sterk verhaal van KPN. Ze weten gewoon niet waar het aan ligt en geven anderen de schuld.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-05 09:15
Ik zou gewoon voor de zekerheid even nieuwe drivers installeren van je netwerkkaart. Het kan nooit zo zijn dat deze andere instellingen zou hebben dan een standaard netwerkkaart....

Drivers updaten in eerste instantie (als je dat nog niet hebt gedaan) is de beste optie...

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 19:00

Dielie

*BURP!*

Ook hier zul je gewoon opties moeten elimineren. Kaartje plaatsen, kabel vervangen en kijken of dat effect heeft... Ben het dus met Simon eens. En vooral niks aannemen. Je mobo kan gewoon geleverd zijn met defecte poort.

[ Voor 32% gewijzigd door Dielie op 18-09-2003 16:07 ]

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
firewall al uit gesckeld bij netwerkeigenschappen?? ik weet niet misschien kan het helpen...

Verwijderd

Topicstarter
Firewall is inderdaad uitgeschakeld, ik denk dat ik maar kleine stapjes ga doen...

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Misschien bios update voor je moederboard?

Verwijderd

Topicstarter
Iedereeen bedankt voor de hulp! Ik heb uiteindelijk maar mijn oude netwerkkaart er weer in gestoken (en de onboard kaart disabled) . Toen kon ik in ieder geval naar het modem pingen. Na diverse keren mijn modem te hebben gereset (en geinstalleerd) lukte het uiteindelijk om weer te connecten....
Pagina: 1