[Novell + w98] Login confirmatie omzeilen ??

Pagina: 1
Acties:

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-12 13:03

TiMMieJ

PSN: Orixez

Topicstarter
Ik heb dus hier op een aardig netwerkje 55 pc's staan met allemaal win98SE heel leuk en aardig natuurlijk... Overal word ingelogt door middel van een novell 4.12 server omdat deze alleen gebruikt word voor printers en inloggen verder niets. Alleen willen de gebruikers nog wel eens op een andere pc inloggen. Nu worden wij steeds gebelt met de vraag wat moet ik nu doen want windows vraagt na het novell scherm om nogmaalsje wachtwoord in te tikken zodat er een *.pwl aangemaakt word. Nu is dit heel vervelend als je op een netwerk zit met veel "niet zulke snuggere gebruikers" niet echt een oplossing. Nu heb ik dus op GoT en novell Knowledgebase gezocht voor een oplossing en kwam ik eigenlijk hier bij ome mickeysoft uit:

http://support.microsoft....7/2/00.asp&NoWebContent=1

Alleen begrijp ik hier verder weinig van :/
Heeft iemand hier een oplossing voor dat als je op een vreemde pc voor jouw als user inlogt waar geen *.pwl file van jouw login is, kan inloggen via de novell 3.4 client zonder de windows wachtwoord confirmatie :?

Verwijderd

niet echt op zijn plaats hier maar goed, probeer deze maar eens:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Network]
"DisablePwdCaching"=dword:00000001

• TiMMieJ

TiMMieJ

Topicstarter
Bedankt ik ga het gelijk proberen!

Verwijderd

laat je even horen of het werkt?

• TiMMieJ

TiMMieJ

Topicstarter
Jah lokaal op mijn machine werkt het al perfect nu nog even een bat file maken en dan kijken wat alle andere pc's gaan doen. Dus ik denk dat het wel gaat werken.....

Tnx iig !!!! :D

Verwijderd

heb je geen zen? zo ja dan kun je de reg setting gewoon naar de machines exporteren.
Let wel op: Met deze setting gaat w98 er dus vanuit dat altijd dezelfde gebruiker aangelogd is.

• TiMMieJ

TiMMieJ

Topicstarter
nou het werkt perfect en we hebben de reg key gewoon ge-exporteert en in het logon script erbij gezet. Elke gebruiker krijgt nu deze waarde toegekent als hij/zij inlogt.

En dit is op een paar machines op de werking getest en de resultaten waren positief.

Nee we hebben hier geen zen omdat we de netware server alleen maar gebruiken voor log-in en printers meer niet. De rest draait allemaal op linux servers zoals bijv. een samba server.

Verwijderd

Mooi, ben blij dat het werkt.

Ps, wel eens verdiept in de mogelijkheden van zen?
Maakt het beheer van je workstations(updates,appl. install ,image beheer) vele malen makkelijker en de linux support wordt steeds beter.

• TiMMieJ

TiMMieJ

Topicstarter
Neej nog niet echt maar ik zal eens kijken tnx voor de tip ;)
Pagina: 1