[Excel] Doorvoeren naar groep / Koppelingen

Pagina: 1
Acties:

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb in Excel een werkblad met drie tabbladen. Nu wil ik dat op alle 3 de tabbladen de waarde a1 gelijk is, maar dat je die waarde op willekeurig welk tabblad in cel a1 kan wijzigen.
Of dit kan niet, of ik zoek verkeerd.

Cel selekteren, dan de tabbladen selekteren en dan bewerken-doorvoeren-naar groep zet dan wel overal dezelfde waarde in, maar er zit geen koppeling in. (Als ik één waarde verander, veranderen de andere 2 niet mee)

Als ik op tabblad 2 en 3 een koppeling (=blad1!a1) maak dan kan ik de waarde alleen op het eerste tabblad wijzigen. Die andere twee wijzigen dan wel automatisch mee.

Ik wil géén aparte cel gebruiken als invoer veld.

Firmpete on Aerie Peak

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Laatste poging.

Firmpete on Aerie Peak

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Als je alle drie de tabbladen selecteerd (shift ingedrukt houden) dan maakt het niet uit op welke tabblad je A1 invult, veld A1 wordt overal hetzelfde gevuld....

Echterrr...dat geldt dan gelijk voor alle velden, en ik betwijfel of je dat effect wel wilt hebben...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:33

Dido

heforshe

Ben bang dat het je niet gaat lukken. In een cel staat of een waarde, of een formule. Jij wilt dat je een waarde in kan tikken, maar dat als je dan in een andere cel een waarde intikt jouw eerste waarde weer een formule wordt.
Je zou eventueel misschien iets met VBa kunnen doen, maar ik denk dat het eenvoudigste is om te accepteren dat je de waarde alleen op 1 blad kunt wijzigen.

Wat betekent mijn avatar?

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Tja, kvolg dit topic al, maar kan niet echt iets bedenken. Misschien dat je its kan doen als een bewerkingsdatum en waar de hoogste datum is die ga je pakken, dit doe je dan d.m.v een if then statement

E-Developing

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

The_Sukkel schreef op 26 september 2003 @ 11:40:
Als je alle drie de tabbladen selecteerd (shift ingedrukt houden) dan maakt het niet uit op welke tabblad je A1 invult, veld A1 wordt overal hetzelfde gevuld....

Echterrr...dat geldt dan gelijk voor alle velden, en ik betwijfel of je dat effect wel wilt hebben...
Hmmm de selctie gaat van de tabbladen gaat ook nog eens verloren als je schakelt tussen de tabbladen.

Dan zou je een 4e dummy-tabblad er in moeten zetten en deze niet selecteren
Zolang je dat blad niet selecteert, blijven de 3 wél geselecteerden als groep geselecteerd.

Maar zoals eerder gezegd: zodra je een ander veld invult, dan wordt dat veld ook identiek gevuld op alle 3 de tabbladen. Dus dat lijkt me niet handig.

Waarom niet "netjes" werken en wél een éénduidig invoer gedeelte maken?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Pagina: 1