Toon posts:

noob receiver vraagje (video in/out)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een receiver (sr7200 in mijn geval) kan een videosignaal niet omzetten, right? dus als ik een 3 verschillende bronnen heb met rca, s-video en component moet ik dus 3 kabels naar mn pj hebben?

probeerde namelijk net m'n ps2 via s-video in en tulp out naar tv, en dat werkte dus niet.

kheb een beetje zitten zoeken, als die marantz video kan upscalen is het dus genoeg om alleen een component kabel naar pj te sturen, weet iemand of hij dit kan? heb er niks over gevonden in de handleiding.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 15:28 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Het hangt erg af van de versterker. Technisch gezien is het peanuts om van composiet een S-video signaal te maken (en visevera). Maar niet elke fabrikant biedt die optie aan.

Kan je niet beter een RGB kabel voor je PS2 kopen en een scart-switch gebruiken ?
(Geen el-cheapo scart-verdeeldoos kopen op de markt zonder schakelaar want dit is rommel en sloopt mogelijk je spullen :) )

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Scart kan maar 1 signaalsoort tegelijk aan (omdat er enkele pinnen gedeelt worden: http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html).

Van goed naar slechter: RGB, S-video, Composiet.
Kwestie van op de beste manier aansluiten.

Mocht je een switch kopen: let er dan op dat hij inderdaad je gewenste signaalsoort aankan (RGB, S-video, Composiet) - de meeste kunnen alleen RGB aan op poort 1, en S-video/Composiet op de overige poorten.

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar die projector heeft geen scart ingang dus moet met svideo. mn vraag is dus: kan de sr7200 dat signaal upscalen naar component?
downscalen van s-video naar 1xtulp kan ie iig niet

dus of ik 1 of 2 kabels moet kopen om die projector met de receiver te verbinden

Verwijderd

De receiver kan alleen doorgeven wat je hem voert. Niks up/down/transcoden.