electret filter voor geluidskaart naar modem

Pagina: 1
Acties:

• Maurice1981
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-07 21:26
Beste luitjes,

Ik heb een vraagje, ik heb een simple sweex 4.1 geluiskaart, dit koppel ik via een 1 op 1 3,5" kabletje op de mic ingang van de modem, op het moment dat ik ze verbind kan ik geen wave files afspelen (wel afspelen, maar niet meer door de uitgan van de pc) dan moet ik de pc rebooten, en daarna komt er pas weer wave geluid uit de soundkaart :( . Nu denk ik dat dit komt door dat de modem gemaakt is voor electret microfoons, daardoor komt er een spanning te staan op de ingang van de geluidskaart, hierdoor zal hij daarom geen geluid meer geven.

Kent iemand een manier om deze spanning te verlangen, danwel blokkeren met een diode of een weerstand?

Verwijderd

Als spanningsfiltertje zou je een condensator kunnen gebruiken (normaliter zit dat direct achter de in/uitgang van de geluidskaart al).
Maar in dit geval betwijfel ik of dat het probleem is tenzij: Zonder het kabeltje doet alles het wel normaal?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 15:22 ]

• Maurice1981
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-07 21:26
zonder die kabel naar het modem werkt het allemaal goed, en kan ik gewoon de muziek op m'n headset horen. Op het moment dat ik dan mijn modem op de uitgang van de geluidskaart hang valt de wave out-put weg, tot ik opnieuw opstart

Verwijderd

Op welke aansluiting van je geluidskaart sluit je het modem aan? (en welke out/input van het modem is dat)?