[tv-kaart]Goede vervanger van televisie?

Pagina: 1
Acties:

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Hallo,

Ik zit net op kamers en er is eigenlijk niet zoveel (goede) ruimte voor een televisie.
Daarom zit ik er aan te denken om een tv-kaart te kopen, ik vroeg me af ofdat het kwalitatief gezien een goede vervanger van een televisie is. Het scheelt mij een hoop ruimte en behoorlijk wat geld.
Als het antwoord op bovenstaande vraag positief is, zou ik graag willen weten ofdat de Pinnacle PCTV Pro een goede kaart is. (Ik neem aan van wel, hij staat boven in de pricewatch)

Bedankt!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:10
Kwaliteit van tuner is meestal stuk slechter dan bij een TV. 100% vervanger is het dus niet. Als je kabelsignaal goed is, dan is het misschien voor jou als je af en toe wat TV kijkt wel een oplossing.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De kwaliteit vind ik dik in orde.
Het beeld wat mijn TVkaart uitspuugt is net zo goed als een normale TV. niets mis met de tuner die erin zit.
Zelf heb ik een Miro videoPCTV pro (kaartje van een jaartje of 5 oud nu) en werkt perfect. Miro is inmiddels overgenomen door Pinnacle.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:10
Bij mij is het kabelsignaal wat minder door het vele afsplitsen in huis. TV beeld is prima. Zelfde aansluiting op tv kaart is bagger beeld.

Verwijderd

je kan toch ook gewoon simpel een versterkertje tussen je tv cable gooien teminste dat deden wij altijd en het hielp wel :D

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:12

samo

yo/wassup

Ik heb ook alleen tv op mn pc. Werkt prima... Start wel trager op dan een tv, en het zappen duurt soms wat langer, maar verder alles perfect.

Heb de Pinnacle Pro versie, met AB...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

Ik heb de PCTV Pro en ben daar voor wat het kijken betreft erg blij mee.

zoals gezegd het switchen van de kanalen is niet snel, maar de kwaliteit van het beeld is goed. wat je soms als korrelig beeld zou beschrijven komt eerder van de kleine pixels van je monitor (waardoor je blokken krijgt)

ik kijk er soms zelf tv op als de kids de gewone ingepikt hebben.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• ebborazor
Ik heb ergens gelezen dat de resolutie niet als enige belangrijk is, de bitrare is ook belangrijk. Wat is de maximale resolutie met deze kaart?

• ebborazor
Afgelopen dinsdag heb ik deze kaart bij rilex.nl besteld maar sindsdien heb ik er niks meer van gehoord. Daarom belde ik vandaag met het telefoonnummer wat op de website stond en in mijn bevestigingsmail. Ik kreeg een antwoordapparaat aan de lijn dat meldde dat ze tot 1 oktober niet bereikbaar zijn, ook kunnen ze voor 1 oktober geen mailtjes beantwoorden.
De status van mijn bestelling is sinds dinsdag ook niet meer veranderd. Aangezien ik toch wel graag televisie zou willen kijken denk ik erover om de kaart ergens anders te bestellen.
Kan dit zomaar?

• Royale de Luxe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-08 09:42

Royale de Luxe

The limit is out there

Als je al besteld hebt denk ik dat je je bestelling wel kan cancellen, ik zou een mailtje sturen met een cancelling.

Verder kan je natuurlijk altijd ergens anders kopen maar dat ligt aan jou. Ik zou toch graag een bevesteging van cancelling hebben.

Trouwens ik gebruik nog de oude PCTV van Pinnacle, en als je op een beetje afstand zit is het beeld zeker goed te doen

Als ik bij een waarzegster ga, weet zij dan ook op voorhand dat ik geen geld bij heb?

• ebborazor
Ok, ik heb net de pinnacle tv kaart binnen gekregen. Nu heb ik twee kleine vraagjes.

Momenteel zit er een simpel pci kaartje in mijn pc, morgen of overmorgen krijg ik een nieuwe Radeon 9700 toegestuurd. Hoeveel kwaliteitsverbetering kan ik verwachten na installatie van deze kaart. Het rare was namelijk dat het installatie programma dat automatisch startte de videokaart testte en zei dat de tv-kaart niet zou werken omdat de pci-kaart directx niet ondersteund. Toch kan ik nu al lekker zappen :+.

Ook valt het mij op dat sommige zenders een veel beter signaal hebben dan andere. Zou een signaal versterker hier veel invloed op hebben. (Hoe duur is een signaalversterker eigenlijk?)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:17
hoe duur hangt af van de kwaliteit, moet je dus echt even zelf in een electronica sjop vragen

Succes ermee!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ebborazor schreef op 18 september 2003 @ 14:36:
Ik heb ergens gelezen dat de resolutie niet als enige belangrijk is, de bitrare is ook belangrijk. Wat is de maximale resolutie met deze kaart?
Volgens de doos was 1600*1200 het max wat de kaart aankon. Maar dat was in '97 ofzo :P
Ik heb de kaart op een reso van 2048*1536 gebruikt en dat gaat goed. Waarschijnlijk zit er geen max reso aan, maar ligt het aan je vidkaart (hij gebruikt namelijk gewoon overlay).

Verwijderd

PROnline schreef op 18 September 2003 @ 14:27:
Bij mij is het kabelsignaal wat minder door het vele afsplitsen in huis. TV beeld is prima. Zelfde aansluiting op tv kaart is bagger beeld.
Een tv-tuner op een tv-kaart is nou eenmaal wat gevoeliger en behoeft een sterker signaal. Maar dat staat op zich los van de kwaliteit van de tuner dus.

Als je zorgt dat je kabels en aansluitpunten van goede kwaliteit zijn (Hirschmann bijvoorbeeld) dan kun je er veel plezier van hebben en kan het zeker een goede vervanging van de tv zijn ! :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ebborazor schreef op 30 September 2003 @ 15:19:
Ook valt het mij op dat sommige zenders een veel beter signaal hebben dan andere. Zou een signaal versterker hier veel invloed op hebben. (Hoe duur is een signaalversterker eigenlijk?)
Mijn ervaring (uit studententijd) is dat signaal versterker niet zoveel verbetering geeft, die is meer van belang als het heel slecht is. In flats is je kabel signaal vaak al versterkt. Probeer ook een de stekkers van de antenne schoon te maken en evt een andere splitter. de oude zooi die ik gebruikte had nogal wat kwaliteit verschil.

Op mijn AIW -9000 videokaart valt mij het verschil meer op per zender op de TFT dan op de TV die op de TV-OUT is aangesloten. De resolutie van een TFT is dan ook aanzienlijk hoger dan van een gewone TV

hier staan wat van die versterkers te koop:

http://www.abcoelectrics.nl/shop/c12.html

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• ebborazor
Bedankt voor de antwoorden, maar ik ben vooral benieuwd naar wat voor invloed de videokaart op de beeld kwaliteit heeft

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

input van de kaart wordt gesampled met 720x288 ofzo interlaced whatever.

output van het beeld op je vga kaart ligt aan je kijk programma.
persoonlijk vink het beeld veel strakker dan de tv, aangezien je kijkt naar een beeld met hoger verversing frequentie oa.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Pagina: 1