browser met selectable ethernet/lan/NIC

Pagina: 1
Acties:

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09 11:50
ik heb een probleemje met IE icm een VPN.
de VPN client maakt een virtuele lan verbinding aan in mijn netwerk verbindingen (win200).
maar als ik dan IE opstart, dan kan hij geen verbinding maken, omdat ie dan de virtuele lan verbinding gebruik ipv de echt.

ik zoek dus nu een browser waar bij je kan kiezen met welke NIC ie gaat internetten. (of een manier om IE te dwingen om de echte te gebruiken)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik neem aan dat ie gaat internetten via de standaardverbinding?

Onder Win9x systemen is er een vinkje in de eigenschappen van de verbinding (TCPIP) waar je aan kunt geven dat dat de standaardverbinding is. In XP kun je het aangeven door in Netwerkverbindingen de volgorde (voorrang) van de LAN Verbindingen te wijzigen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13

Crusader

Arc Nature

Volgens mij moet je dan een optie "use default gateway on remote network" uitschakelen in de properties van de VPN verbinding.
Ik weet alleen niet tegen welke problemen je dan aan gaat lopen, dat je bijvoorbeeld servers over de VPN verbinding niet kan vinden.
Dan zou je dat weer op kunnen lossen door statische routes te definieren.
Het is wat handwerk, maar niet onmogelijk.

edit:
limoentje was me net ff voor :P

[ Voor 8% gewijzigd door Crusader op 18-09-2003 14:16 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> SA

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• DarkChylde
@limoentje, ik kan dit onder w2k niet terugvinden in de netwerk opties.

@crusader, de client die ik heb heeft nagenoeg geen instel mogelijkheden.
bij de verbinding zelf staat properties uitgegrijsd. dus kan niet bij de client, nog bij het verbindingicoon iets instellen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik weet zo niet meer hoe Win2K eruit ziet qua netwerkinstellingen, maar onder XP is het het venster Netwerkverbindingen en dan bovenin menu Geavanceerd, en dan Geavanceerd Instellingen.

Daar kun je de volgorde aangeven in welke je netwerkverbindingen voor applicaties toegankelijk zijn.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 09:28
Het is overigens een slecht idee. Op die manier kan een hacker van buiten jou machine hacken en via de VPN naar je bedrijfsnetwerk. Jou hacken is makkelijker dan een bedrijfsnetwerk. Ik ben zelf systeembeheer en sta het de VPNers in het bedrijf niet toe om dat te doen. Als ik dat merk...!

No production networks were harmed during this posting

• DarkChylde
thanks limoentje. zit idd een advanced menu. en heb de volgorde in kunnen stellen.

maar waarom is het een slecht idee. de verbinding staat al open. dus binnenkomen kan je toch wel. (en welk deel vind je dan specifiek een slecht idee.)

edit:
hoewel ik zou verwachten dat het werkt, werkt het niet.
morgen maar weer verder pielen. ga naar huis :)

[ Voor 20% gewijzigd door DarkChylde op 18-09-2003 18:03 ]

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 09:28
DarkChylde schreef op 18 September 2003 @ 17:52:
maar waarom is het een slecht idee. de verbinding staat al open. dus binnenkomen kan je toch wel. (en welk deel vind je dan specifiek een slecht idee.)
Nee, van buiten kan je niet al routerend via de VPN naar je bedrijfsnetwerk. Dat wil jij juist wel openzetten (dwz, ***als je gehacked zou worden***), en dan is geen goed idee :)

[ Voor 5% gewijzigd door paella op 18-09-2003 19:05 ]

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1