JOTI 2003, chat verkeer controleren

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:42
Ook wij doen dit jaar weer eens mee met de Jamboree On The Internet, een wereldwijd evenement voor Scouting.
Aangezien ik al jaren meewerk aan het beheer van het netwerk gaat dit alles meestal vrij goed. Dat was alleen vroeger samen met een of andere wizz kid die een linux servertje neerzette en daar een aantal dingen ingebouwd had om de boel te controleren op scheldwoorden, grof taalgebruik etc.

Dit jaar moet ik alles zelf doen en ik weet nix van linux enz. dus ik wil gewoon de kabel aansluiting delen door middel van een routertje (doe ik thuis ook dus da's geen probleem) en alle machines gaan dan op windows 95 draaien. (oude machientjes)

Er wordt gechat via mirc en pirch op een aantal door scouting nederland geopende servers/kanalen. EN DAAR zit mijn probleempje: Operators zitten namelijk vol continu de boel in de gaten te houden op scheldwoorden, grof taalgebruik, beledigingen etc. Op zich is dat natuurlijk een goede zaak, maar is er met deze opzet iets te verzinnen dat ik dat lokaal op een machine ook kan doen? Ofwel, is er een tool of een soort van proxy server te verzinnen waarmee ik alle uitgaande text kan lezen die via mijn netwerk het pand verlaat, zodat ik maatregelen kan nemen tegen mensen die zich schuldig maken aan wangedrag om zo BANs en KICKs tegen te gaan?

Als iemand een idee heeft: graag en alvast bedankt daarvoor.

• RiderXXX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-12-2023
Het zou kunnen, maar dan moet je bij al die mensen wat scripten in hun mIRC applicatie.. Zoiets als:

on 1:TEXT:*:#:{
if ($nick == $me) { msg #operkanaal Ik heb in $chan gezegd: $1- }
}

Voor de rest kan het geloof ik echt niet..

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Dat gaan ze niet op prijs stellen in #operchannel... Dit soort scripts zijn volgens mij uit den boze.

Flap

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 22:23

samo

yo/wassup

Je kan een bot (mirc-x.com downloaden met een swearkick...

of bouw de zelf 1... (had ik vroeger ook)

Of je kan irc+ (irc+.com) [windows] installeren. Daar kan je een lijst met verboden woorden opgeven... Da's dus een irc server

[ Voor 67% gewijzigd door samo op 19-09-2003 13:17 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Dat zijn niet echt opties... De mop is net dat er naar internationale servers wordt geconnect. En om nou een server op te zetten en die te linken over je ISDN lijntje :) En op die servers mag (mocht iig) je geen bots/scripts draaien. Doe je dat wel, wordt je g-lined ofzo... heb je probleem met je groep :)

Of het is de laatste jaren wat veranderd, dat kan ook :)

[ Voor 11% gewijzigd door UDuckling5 op 19-09-2003 13:26 ]

Flap

• slash24
En het zaakje via een proxy laten draaien die in de packets zelf kan kijken en daar een realtime log van bijhoudt?? is dat op een of andere manier mogelijk misschien?
bots/scripts mogen inderdaad niet, maar er moeten toch wel andere wegen naar rome leiden?

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
ik heb ooit zelf (ook voor de joti, wij doen helaas niet mee dit jaar :'( ) een irc-proxy geschreven die ook zoiets deed. iedereen logde in op die irc-server, en die server maakte voor elke persoon een verbinding met de scoutlink-server. je kan dan heel simpel lokaal meelezen en mensen er af schoppen voordat ze dat bij scoutlink doen :)

dit werkt best goed, maar het nadeel is dat je een beetje moet kunnen programmeren om het voor mekaar te krijgen. ik heb een keer iets stoms gedaan en ben de code kwijt |:(

Maak je eigen poll

• slash24
Jammer, dat zal er voor mij niet inzitten :'( ik ben namelijk niet zo'n programmer!
Heb al wel meerdere dingen geprobeerd: Lokale IRC server opzetten en dan die weer koppelen aan de scoutlink server, alle texten werden dan lokaal in een txt file opgeslagen, maar da's nie realtime en errug bewerkelijk :(

Ook geprobeerd via wingate als proxy en dan via een of andere sniffer wat voor elkaar te boxen, maar da's nog in de onderzoeksfase nu....

Ben er dus nog niet uit hoe hiermee verder te gaan. Input is nog steeds altijd welkom.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04 22:23

samo

yo/wassup

IRC+ als lokale irc server, waar je de woordenfilters kan instellen, die linken naar de scoutlink server...?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-04 22:12
Weet niet of dit is wat je zoekt http://www.surfcontrol.nl/products/im/ maar kan met diverse zaken overweg.

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Public IM Protocols
AOL Instant Messenger
MSN Messenger
Yahoo Messenger
Peer-to-Peer
Gnutella Network (Morpheus, BearShare, Phex, Gnucleus, LimeWire, others)
FastTrack Network (Grokster and Kazaa)
geen irc dus :/, maar ben zelf ook wel benieuwd naar dit probleem :) ik regel ook joti bij onze groep :D

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Zet gewoon een BNC op die server, en laat iedereen via die BNC op IRC connecten.. Klaar. Zo'n proggel als PsyBNC kan de dikste noeb nog installen, en ehm, er zit vast wel ergens een mogelijkheid om dataverkeer te loggen. Anders doe je dat gedeelte gewoon via een ander programmatje, iets als ethereal.. En filteren op IRC verkeer. In ieder geval.. Veel suc6!

Eigen IRC server laten draaien als "hub" op een groter irc netwerk is poep. Niet doen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2003 09:14 ]

• slash24
Verwijderd schreef op 23 september 2003 @ 09:13:
Zet gewoon een BNC op die server, en laat iedereen via die BNC op IRC connecten.. Klaar. Zo'n proggel als PsyBNC kan de dikste noeb nog installen, en ehm, er zit vast wel ergens een mogelijkheid om dataverkeer te loggen. Anders doe je dat gedeelte gewoon via een ander programmatje, iets als ethereal.. En filteren op IRC verkeer. In ieder geval.. Veel suc6!

Eigen IRC server laten draaien als "hub" op een groter irc netwerk is poep. Niet doen. :)
Da's iets waar ik zelf ondertussen ook mee aan het experimenteren was: ProBNC draaien en met ethereal proberen te loggen, alleen het loggen wil nog niet lukken. Kun je me miscchien daar iets meer over vertellen? Kom met de help file namelijk niet echt veel verder, loggen werkt wel maar krijg nog niet de juiste data gelogd!

wederom bedankt voor de reacties allemaal ;)

[edit]

data loggen met ethereal lukt nu, alleen is het volgens mij niet mogelijk om de TCP stream realtime te followen. Ik kan door handmatig op follow TCP stream te klikken wel de texten volgen, maar moet opnieuw klikken voor een refresh.... Mogelijkheden om dit realtime te refreshen???

[ Voor 15% gewijzigd door slash24 op 23-09-2003 14:50 ]

• slash24
nog mensen met ideeen? ik loop nu echt vast namelijk :(

• slash24
Sorry voor de kick van dit oude topic (wel een oud topic van mezelf) maar het is weer bijna zover: jota/i 2005 staat voor de deur. Omdat we sinds de laatste reply in dit topic niet meer verder zijn gekomen met oplossen van het probleem en we weer een paar jaar verder zijn wil ik toch nog eens proberen of er iemand is die hier een oplossing voor weet. We hebben in de vorige 2 jaren weer een goede joti gedraaid maar hebben ook de nodige heibel gehad met vloekwoorden en dergelijken dus ben ik wederom op zoek naar een oplossing.

Misschien zijn er in de laatste 2 jaren weer wat extra tools/oplossingen bijgekomen? Als er ideeen zijn hoor ik ze maar al te graag!

• slash24
slash24 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:57:
Sorry voor de kick van dit oude topic (wel een oud topic van mezelf) maar het is weer bijna zover: jota/i 2005 staat voor de deur. Omdat we sinds de laatste reply in dit topic niet meer verder zijn gekomen met oplossen van het probleem en we weer een paar jaar verder zijn wil ik toch nog eens proberen of er iemand is die hier een oplossing voor weet. We hebben in de vorige 2 jaren weer een goede joti gedraaid maar hebben ook de nodige heibel gehad met vloekwoorden en dergelijken dus ben ik wederom op zoek naar een oplossing.

Misschien zijn er in de laatste 2 jaren weer wat extra tools/oplossingen bijgekomen? Als er ideeen zijn hoor ik ze maar al te graag!
Niemand??

Verwijderd

http://www.ircproxy.night-light.net/

Kun je hier wat mee misschien? Dit is namelijk het enige dat er een béétje op lijkt.
We hadden in 2003 trouwens een hele kudde kids in een paar Java chatrooms zitten waar de Java applet al allerlij stoute woordjes uit de input filterde, dus wat ik er van gezien heb zit je niet echt vast aan IRC... maar ik heb dat verder niet georganiseerd dus ik kan me best vergissen.

Je kan ook een paar seinsleutels in huis halen en gaan Morse chatten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2005 16:21 . Reden: URL vergeten te plakken :D ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.