[Excel] Einde van een rij variabelen bepalen

Pagina: 1
Acties:

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 17:10

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Ik heb hier Excel 2000 en daarin ben ik een factuur aan het maken voor een bedrijf.

Het bedrijf gaat als volgt te werk.
Ze maken eerst een offerte voor een project en die bestaat uit een lijst met activiteiten, apparatuur etc etc. Zoiets:
Activeiten
Apparatuur
Etc
Etc

Daarna gaan ze met het project aan de slag. Daar kan dus meerwerk bij komen, bijv.een koerier, materialen etc etc. Dat wordt dan zoiets:
Koerier
Materialen
etc
etc

De eindfactuur bestaat dan uit de offerte + het meerwerk. Op de factuursheet komt dus eerst de lijst van de offerte en daarna de lijst met meerwerk. Uiteindelijk wordt alles opgeteld, BTW en evt korting erover en klaar.
Probleem is nu dat de lijst van de offerte de ene keer langer is dan de andere keer. De lijst met meerwerk moet daar altijd strak onder komen.

Ik heb al geprobeerd met een IF commando te werken. Excel kijkt gewoon in de offertelijst en kijkt of een bepaalde cel in de rij leeg is of niet. Zoniet, dan zet ie de inhoud van de betreffende cel neer. Zoja, dan moet ie dus overspringen naar de lijst met meerwerk. Er moet dan ook een ander IF commando gaan gelden. Idem, als de lijst met meerwerk eindigt moet ie overspringen naar het optellen van het geheel.

het over laten springen van 1 lijst naar de andere lukt me wel, maar niet dat ie ook vanzelf van IF commando verandert.

Iemand ideeen hierover?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Je kunt toch met haakjes meerdere nivo's aan gaan brengen