Toon posts:

Pinnacle PCTV TV Kaart PCI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag deze tv-kaart willen kopen, maar ik heb totaal geen ervaring met tv kaarten.
Ik heb een paar vraagjes :

- Welke zenders kan je allemaal ontvangen met zo'n kaart (bijv canal+ ?)
- Werkt dit allemaal goed een Asus geforce 4 mx videokaart?
- Kan je hiermee ook opnemen wat je op de pc ziet.

Mischien dat hier ook mensen zijn die ervaring hebben met deze kaart, dat zou ik graag willen horen

dank u

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je kan alle zenders ontvangen (van Casema iig wel), maar hij zal canal+ uiteraard niet decoderen als je geen decoder hebt (of ie het met een decoder wel doet weet ik niet, nooit geprobeerd).
Je kan ermee opnemen en hij zal vast wel werken met jouw Asus.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit dat met de aansluiten, moet er een tv kabel naar de tvkaart? of gaat het ook zonder dus bijv met een antenne?

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ja maar met zo'n antenne heb je alleen maar NL123 en verder niet zoveel soeps :)

Het is een TV-kaart en na installatie kan je je PC zien als TV. En ja, je moet er dan ook even een kabel naartoe leggen.

Ik zou in jouw plaats de PCTV Pro kopen. Die is ongeveer 100 euro geloof ik en heeft een afstandbediening, die je met 3rdparty utilities als Girder - (www.girder.nl) kan omtoveren tot een multifunctioneel apparaat voor allerlei applicaties. Verder heb je met de Pro versie stereo geluid en een betere beeldkwaliteit.

Er zit verder nog een composite (tulpstekker) in op en een s-video-in. Daarmee kan je bijvoorbeeld je camera aansluiten of iets anders. Of bijvoorbeeld de TV-out van een andere PC, kan je mooi in-game filmpjes maken op een LAN ofzo.

Maar je moet inderdaad even ergens een antennekabel vandaan zien te halen (even splitsen ofzo).

Tot slot nog even iets, je schijnt een betere beeldkwaliteit te krijgen als je je PC aard (dus in een randgeaard stopcontact stoppen). Ik woon op kamers in een oud huis en zolang ik mijn PCTV Pro heb, heb ik mijn PC nog niet geaard gehad. Binnenkort even een verlengkabeltje naar de keuken leggen (enige plek in huis met aarde), om te kijken of de beeldkwaliteit verbetert. Kan iemand dit bevestigen?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat zijn dan d=de perciese voordelen van een tv kaart ipv een gewone standaard tv als je puur alleen kijkt naar het tv kijken. Ik dacht namelijk dat je dus een tv-kaart in je computer stopt en dan zonder tv kabel of wat dan ook tv kon kijken op je pc. Maar dat is dus niet zo.
Tja dan heb ik niet echt veel aan een tv kaart als ik ook gewoon een tv heb staan

Verwijderd

Maar wat zijn dan d=de perciese voordelen van een tv kaart ipv.......
Ik begin te denken of jij wel eerst voldoende voorwerk hebt gedaan alvorens je je vraag hier stelde?

Kijk eerst eens op de desbetreffende tv kaarten boeren en ook hier in de faq AV FAQ; Veelgestelde vragen

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 11:54

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Ik heb zelf ook zo'n kaart, je kan er goed mee opnemen maar dat hangt em niet van je videokaart af maar van hoeveel geheugen en je processor snelheid, staat wel op de d00s wat je nodig hebt om op wel formaat te coderen.
Er zit meestal een afstandsbediening bij die je heel makkelijk met een textfile kan aanpassen (erg leuk).
Canal+ is te ontvangen (na enige decodering), C*belCryp (ik mag de naam niet typen want et is een illegaal programma maar et * moet een a zijn :P:P:P)
Maar een groot nadeel hiervan is wel dat je geen geluid zal hebben bij canal+ omdat deze het geluid en video via 2 verschillende frequenties uitzend, ik geloof dat er in de PC totaal ofzo een keer een artikel over C*belCrypt heeft gestaan
grtz een tevreden Pinnacle gebruiker

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 16:13
Armageddon_2k schreef op 18 september 2003 @ 20:14:
ik geloof dat er in de PC totaal ofzo een keer een artikel over C*belCrypt heeft gestaan
grtz een tevreden Pinnacle gebruiker
Dat was in de Computer Idee, en die heeft Canel+ via de rechter uit de winkels laten halen.

Verwijderd

*lol* dr zijn zat mensen die die al hadden voor ie uit de winkel verdween :+

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ja daar staan wel vaker wazige dingen in, vorige maand iets over illegale films downloaden met BitTorrent (er zijn betere alternatieven maar dat terzijde).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Zelf ben ik al heel lang bezig met opnemen van TV met diverse PC kaarten, en als ik een tip mag geven: koop een Hauppauge WinTV PVR 200 of 300. Deze kaarten hebben een hardwarematige MPEG compressie. Softwarematige compressie kan ook, maar met deze Pinnaclekaart moet je voor het opnemen op full DVD-formaat een kloksnelheid (MPEG compressie is alleen afhankelijk van de processor-kloksnelheid en niet zozeer van de andere specs van de proc) van minimaal 2,0 GHz hebben, anders kom je tekort.

Overigens ben ik (met mijn vlotte proc) wel redelijk tevreden met mijn eigen Pinnacle PCTV kaartje.

Verwijderd

Idem dezelfde vraag van mij: Ik ga mij zo'n Pro kaart aanschaffen.

Voor de PVR en Timeshifting-functies: zal een XP2000+, 512MB RAM dit kunnen trekken?

• Casio fx-100
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 13:52
Zelf ben ik ook op zoek naar een tvkaart vooral om tv programma's (stereo) op te nemen. Nu wil ik niet altijd mijn pc aan laten staan en ben op zoek naar een kaart die mijn pc automatisch opstart. Ik heb daar wel eens van gehoord maar weet niet meer welke kaart dat is. Kan iemand me daarbij helpen?

thx
Pagina: 1