Notificatie na ophalen mail van exchange

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik zit met hetvolgende probleem:

Ik zou graag willen dat zodra er een mail opgehaald is van de mailserver (exchange) dat er een mail naar een mailbox wordt gestuurd, bijvoorbeeld de administrator, dat de desbetreffende mail is opgehaald door de gebruiker.

Nu weet ik totaal niet op welke woorden combinatie ik moet gaan zoeken en wat ik zou moeten zoeken. Ik kan me alleen iets voorstellen van: "mailnotification after mail from mailserver", aangezien dit een zin is vind ik niet zoveel :(

De eigenlijke hamvraag is en blijft dus of het wel mogelijk is.

Kan iemand me op weg helpen ??

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

Zou je ook iets meer achtergrond informatie kunnen geven met welk doel je dit wilt...?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Exchange --> Software Algemeen

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Thnx Xceed, ik wist even niet zeker of ie in SA moest :$

De achtergrond informatie wil ik me eigenlijk niet echt mee bemoeien. De klant wil dit graag dus ga ik daar verder niet over in discussie.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

De enige keer dat Exchange een notification stuurd is als de verzendende partij erom vraagt. Exchange zelf doet dit niet en is bij mijn weten ook niet mogelijk. Ik hoop voor je dat brahiewahiewa je hier nog kan helpen maar denk niet dat je zult slagen. Ik zal brahiewahiewa ff op deze thread wijzen.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Thnx, het was namelijk maar een idee..... zou fijn zijn als het mogelijk was :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

BacardiBreezer schreef op 18 september 2003 @ 13:35:
Ik zit met hetvolgende probleem:

Ik zou graag willen dat zodra er een mail opgehaald is van de mailserver (exchange) dat er een mail naar een mailbox wordt gestuurd, bijvoorbeeld de administrator, dat de desbetreffende mail is opgehaald door de gebruiker.

Nu weet ik totaal niet op welke woorden combinatie ik moet gaan zoeken en wat ik zou moeten zoeken. Ik kan me alleen iets voorstellen van: "mailnotification after mail from mailserver", aangezien dit een zin is vind ik niet zoveel :(

De eigenlijke hamvraag is en blijft dus of het wel mogelijk is.

Kan iemand me op weg helpen ??
Wat bedoel je met "mail ophalen"? Gaat het om POP3 of IMAP4 clients die daadwekelijk hun mail van de server downloaden? Eerlijk gezegd zou ik daar bij een beetje een groot bedrijf niet elke keer een mailtje van ontvangen; sommigen zetten hun POP3 client op 1 x per minuut :'(
Of gaat het er om dattie een notificatie wil hebben als het mailtje daadwerkelijk geopend wordt, door bijv. een MAPI client (Outlook). Dan moet je namelijk gewoon als verzender om een leesbevestiging vragen (read receipt)
BacardiBreezer schreef op 18 September 2003 @ 13:54:
[...]De achtergrond informatie wil ik me eigenlijk niet echt mee bemoeien. De klant wil dit graag dus ga ik daar verder niet over in discussie.
Nou dat moet je dus wèl doen. De klant is namelijk een n00b en heeft al een halve technische oplossing verzonnen voor een bepaald probleem. Als jij nou gaat voortborduren op zijn halve werk, krijg je zeker weten een draak van een oplossing die waarschijnlijk niet eens doet wat de klant wil.
Jouw klant moet vertellen wat z'n business objective is en jij moet daar de juiste technische implementatie voor vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Brahiewahiewa op 18-09-2003 14:36 . Reden: klein flame-pje ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op 18 September 2003 @ 14:32:
[...]
Of gaat het er om dattie een notificatie wil hebben als het mailtje daadwerkelijk geopend wordt, door bijv. een MAPI client (Outlook). Dan moet je namelijk gewoon als verzender om een leesbevestiging vragen (read receipt)
Hier gaat het om, alleen de gebruiker moet hier niets van merken.........

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Het enige wat hij wil is dat hij een mail of een melding heeft van ieder bericht dat van de exchange-server is opgehaald. Als hij een melding zou krijgen van het feit dat ze hem ook daadwerkelijk gelezen hebben zou natuurlijk nog mooier zijn.

Ik denk namelijk zelf dat het niet kan omdat je met een server-client probleem zit.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

In Outlook heb je onder Tools | Options | e-mail options | Tracking Options de keuze tussen
  • Always send a response
  • Never send a response
  • Ask me before sending a response
Die laatste optie is de default. Je zou een policy kunnen maken die de eerste als default instelt. Nog steeds kan de gebruiker dan achteraf in z'n Sent Items folder zien dat de read receipt verstuurd is.

Registry key is HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Outlook\Options\Mail\Receipt Response=DWORD(0)

[ Voor 14% gewijzigd door Brahiewahiewa op 18-09-2003 15:49 . Reden: reg key ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Als ik je verhaal goed begrijp wil je gewoon een ontvangst/leesbevestiging. Dit kan wel, maar je kunt niet zeker maken dat de ontvangende partij hier niets van merkt.

Ik denk ook dat je je eerst moet verdiepen in SMTP en de werking ervan, ik heb het idee dat je redeneert dat een externe partij mail ophaalt bij jouw server, en dat is niet zo. Jouw server zal een uitgaand mailtje zo ongeveer per direct doorschepen naar de mailserver behorende bij het geadresseerde domein. Als je hiervan geen foutmelding krijgt, is de mail dus verstuurd.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Dan zal er dus wat geprogged moeten gaan worden vrees ik......... gaan we eens naar informeren :)

Thnx allemaal !

Verwijderd

Valt niet echt iets voor te proggen, zo werkt email nou eenmaal..
Pagina: 1