Toon posts:

Header

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een hele kort rare vraag "wat is een header"????

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

In de header staat allerlei informatie met gegevens voor wie het is van wie het is etc. Hieronder een rijtje:

From: Hier staat door wie de e--mail gestuurd is.
To: Hier staat aan wie de e--mail is.
CC: Hier staat de naam van iemand die ook dit e--mail ontvangt. Dit betekend Carbon Copy. Er is ook een BCC, dit staat voor Blind Carbon Copy. Als er in een e--mail bij BCC bijvoorbeeld voorbeeld@IKH.nl staat dan weet alleen de verzender en voorbeeld@IKH.nl van het bestaan van dat e-mail adres. Het is eigenlijk een geheime CC.
Subject: Het onderwerp van een e--mail. Het beste is om een wat uitgebreide informatie te geven dan bijvoorbeeld alleen 'hallo!'.
Date: Hieraan is te zien wanneer de e--mail verstuurd werd.
Content-Type en Content-Transfer-Encoding hebben te maken met de structuur van het e--mail bericht.
Er zijn nog veel meer header-regels. Er is wel een standaard. Deze standaard heet RFC-822.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Ook voor korte rare vragen hebben ze tegenwoordig iets heel moois, toon eens wat zelfwerkzaamheid ipv hier zomaar je vraag neer te plempen ;) en je zal zien dat je er achter komt wat het is.

LinkedIn
Instagram

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:50
Je hebt verschillende soorten headers. Maar aangezien je het volgens mij over e-mail hebt kan je misschien wat leren van de volgende twee links:

Reading Email Headers
Whatis.com - Header
In e-mail, the header is the part of a message that describes the originator, the addressee and other recipients, message priority level, and so forth.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
En waar kan ik kijken waar het IP adres van diegene staat

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 18 september 2003 @ 13:24:
En waar kan ik kijken waar het IP adres van diegene staat
Je krijgt twee uitgebreide FAQ aangeleverd, maar gaat vrolijk op dezelfde toer door. Ik denk dat het de bedoeling is dat je die FAQ's even gaat lezen voordat je doorgaat met het vragen van simpele zaken ;)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:20

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 13:16:
Een hele kort rare vraag "wat is een header"????
Engels voor kopbal.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

/zoek
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.