Hallo,
ik upload een filetje naar me server via dundas. Waarom Dundas? omdat het freeware is de andere allemaal niet. UploadASP bijvoorbeeld..
Nou heb ik een paar vraagjes..
Eerst mijn code:
er staat bij de haakjes van commentaar al wat het een beetje doet..
Alleen ik wil precies dezelfde bestandsnaam als de gebruiker hem upload. Dus als iemand blaat.jpg upload dan komt ie op de server ook als blaat.jpg nu doet hij dat met deze source alleen wil ik die lus weg. dat krijg ik niet voor mekaar.
Ook wil ik met response.write zeggen hoe het filetje heet en dat hij suc6 vol is geupload.
Tenslotte wil ik nog een ding maken dat als het bestandje al bestaat hij een foutmelding geeft..
Nu heb ik natuurlijk een handleiding van Dundas maar daar staat het vaag in beschreven zou iemand een voorbeeld kunnen geven??
Voorbeeld van file.exist
http://www.dundas.com/Pro...docs/freeprods/dunsam.htm
dan bij Dundas Upload Control 2 en dan bij Control Methods..
ik heb die munaul indd door gelezen maar lukt me niet
ik upload een filetje naar me server via dundas. Waarom Dundas? omdat het freeware is de andere allemaal niet. UploadASP bijvoorbeeld..
Nou heb ik een paar vraagjes..
Eerst mijn code:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <% '//maakt connectie met de Dundas upload server Set oUpload = Server.CreateObject("Dundas.Upload.2") '//Sla de file in het geheugen op oUpload.SaveToMemory '//Voor meerdere bestanden lus moet weg '//oUploadfile is leeg bij save as vult hij hem met het pad vast '//bij oUpload.GetFilename haalt hij het uit het geheugen For Each oUploadedFile in oUpload.Files oUploadedFile.SaveAs "c:\inetpub\" & oUpload.GetFileName(oUploadedFile.OriginalPath) Next '//Ruim object op Set oUpload = Nothing %> |
er staat bij de haakjes van commentaar al wat het een beetje doet..
Alleen ik wil precies dezelfde bestandsnaam als de gebruiker hem upload. Dus als iemand blaat.jpg upload dan komt ie op de server ook als blaat.jpg nu doet hij dat met deze source alleen wil ik die lus weg. dat krijg ik niet voor mekaar.
Ook wil ik met response.write zeggen hoe het filetje heet en dat hij suc6 vol is geupload.
Tenslotte wil ik nog een ding maken dat als het bestandje al bestaat hij een foutmelding geeft..
Nu heb ik natuurlijk een handleiding van Dundas maar daar staat het vaag in beschreven zou iemand een voorbeeld kunnen geven??
Voorbeeld van file.exist
http://www.dundas.com/Pro...docs/freeprods/dunsam.htm
dan bij Dundas Upload Control 2 en dan bij Control Methods..
ik heb die munaul indd door gelezen maar lukt me niet
[ Voor 4% gewijzigd door Sonic op 18-09-2003 13:52 ]