Netwerk bekabeling - even verifieren!

Pagina: 1
Acties:

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Ik heb de FAQ gelezen, maar ik wil toch even iets verifieren, met uw welnemen. :)

Ik heb hier een 'Telindus 1120 ADSL 1-poorts Router/Switch' waarvan een kabel getrokken moet worden naar een '24-poorts 3Com SuperStack Dual Speed Hub 500'.

Wat ik wil weten is of ik een cross-cable of een straight-cable moet gebruiken.

De Telindus heeft maar 1 Ethernet in/uitgang, dus dat is niet specifiek een uplink-poort. De 3Com Hub heeft geen uplink-port. Dus volgens de FAQ zou ik een cross-cable moeten gebruiken, maar ik was altijd in de veronderstelling dat het hier om een straight-cable ging.

Probleempje is dat ik wel een kabel heb, maar deze is te kort. Heb nu een langere straight gekocht (als het goed is), maar die doet niks. Is er een simpele manier om na te gaan of het om een straight of cross cable gaat?

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Verbind de cross met de straight (met zo'n koppelstukje als je die hebt) en je kunt het proberen. Je hebt dan nl effectief een lange cross.

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Koppelstukjes heb ik niet.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:11
heeft zo'n 3com hub niet een knopje achterop om de laatste poort te kunnen switchen tussen straight en cross mode? Wat zegt de handleiding / website van het product zelf?

[ Voor 22% gewijzigd door 0siris op 18-09-2003 13:18 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
de winkel heeft ze wel

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 11:31

antimute

Developer

Je kan toch aan die korte kabel zien of het een cross-cable is of niet

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Deze 3Com hub geeft geen knopjes of schakelaars. Handleiding heb ik er niet bij.
Ik heb liever een goede kabel, ipv. nog meer zooi kopen om dit goed te krijgen. Dus liever geen koppelstukjes ed.
Hoe kan ik aan de kabel zien of het een cross-cable is?

Verwijderd

als je beide uiteinden naast elkaar houdt en de kleurcombinatie is exact hetzelfde is het een straight, anders cross (aangenomen dattie goeg geknepen is, maar als ie uit een verpakking komt zal dat wel).

verder kan je twee switchen met een straight cable verbinden zolang je maar 1 van de uplink poorten gebruikt, anders moet je een cross hebben, maar dan moet je of beide uplinkpoorten gebruiken of geen van beide (dus de gewone poorten)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 13:24 ]

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Right... De korte kabel is een crossed-cable. De FAQ klopt dus (fijn) en mijn vermoeden was fout. Balen, moet ik weer een nieuwe kabel halen. |:( Nouja, bedankt voor de info!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Explore schreef op 18 september 2003 @ 13:35:
Right... De korte kabel is een crossed-cable. De FAQ klopt dus (fijn) en mijn vermoeden was fout. Balen, moet ik weer een nieuwe kabel halen. |:( Nouja, bedankt voor de info!
Je kunt ook de connectors eraf knippen en er zelf nieuwe aan zetten.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Explore schreef op 18 September 2003 @ 13:35:
Of een koppelstukje, zal een stuk goedkoper zijn.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

OlafvdSpek schreef op 18 September 2003 @ 16:15:
[...]
Je kunt ook de connectors eraf knippen en er zelf nieuwe aan zetten.
Een connector van de lange kabel eraf knippen en er een nieuwe (cross) op zetten zou voldoende moeten zijn. Dan natuurlijk niet vergeten om de kabel duidelijk als cross te labelen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 17:56

SA007

Moderator Tweaking
Misschien gewoon de kabel inruilen?

Bij de meeste winkels kan je binnen een week wel een kabel inruilen (en zeker als je een straigt ipv een cross heb gekocht >:) )
Pagina: 1