[P4C800D] Speedfan werkt niet correct

Pagina: 1
Acties:

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Topicstarter
Hoi

Ik heb dus een P4C800 Deluxe, maar heb het volgende probleem:

Speedfan kan de snelheid van de CPU fan wel smooth regelen, maar de chassisfan en powerfan niet...

Beide worden in speedfan geregeld met 'fan1' !?, en zijn dus niet apart te regelen. Ook gaan ze maar vertragen in drie stappen: 'luidruchtig', 'luid' en 'uit' :o
Tot 35% is alles luid (dus ongeveer helft snelheid), en alles beneden 35% is gewoon 'uit'.... De fans KUNNEN wel zo langzaam draaien; op CPU fan doen ze het ook op 22% nog...

Iemand een idee (Misschien iemand met een P4C800 Deluxe en Speedfan?)

[ed]
- Speedfan versie: 4.09
- WinXP Professional (SP0)
- Q-Fan staat uit
- Volgens http://www.almico.com/forumindex.php is de chipset wel supported
[/ed]

[ Voor 18% gewijzigd door Scyth op 18-09-2003 13:06 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:54

Shunt

Boe

Scyth schreef op 18 September 2003 @ 13:02:
Hoi

Ik heb dus een P4C800 Deluxe, maar heb het volgende probleem:

Speedfan kan de snelheid van de CPU fan wel smooth regelen, maar de chassisfan en powerfan niet...

Beide worden in speedfan geregeld met 'fan1' !?, en zijn dus niet apart te regelen. Ook gaan ze maar vertragen in drie stappen: 'luidruchtig', 'luid' en 'uit' :o
Tot 35% is alles luid (dus ongeveer helft snelheid), en alles beneden 35% is gewoon 'uit'.... De fans KUNNEN wel zo langzaam draaien; op CPU fan doen ze het ook op 22% nog...

Iemand een idee (Misschien iemand met een P4C800 Deluxe en Speedfan?)

[ed]
- Speedfan versie: 4.09
- WinXP Professional (SP0)
- Q-Fan staat uit
- Volgens http://www.almico.com/forumindex.php is de chipset wel supported
[/ed]
ik heb sinds een paar daagjes de P4P800 en ik heb het zelfde probleem
agja probleem
gebruikte het voor heen nooit en nu ook gewoon niet :P
geloof dat het niet anders te regelen valt

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Een enorme trap tegen dit toic. }:O

Gisteren is mijn MSI Neo 875 Fisr bord naar de eeuwige jachtvelden vertrokken. Met wat zoekwerk had ik dezelfde dag een nieuw bord met dezelfde chipset (hoera hoera, moest ik windows e.d. niet opnieuw installeren). Maar de fanspeeds zijn niet met speedFan 4.25 te regelen, ofwel draait hij volopen (>40%), een heel klein beetje (40%) of niet (<40%). De Power en Chassis fan zijn qua snelheid niet apart te regelen. Ik heb nog maar 1 zalman fanmate en geen plaats (noch zin) om een fancontroller te installeren. SpeedFan deed het allemaal.

Edit:
Eigenaardig genoeg valt de power LED uit als windows is opgestart. Tijdens booten licht die mooi op, maar ineens is het gedaan. De Led is correct aangesloten.
Edit 2:
De powerled valt uit als ik de MSI radio opstart, dan blijft die uit tot de PC wordt gereboot. Maar Speedfan werkt niet naar behoren, maar het blijkt toch aan het bios te liggen. De CPU fan speed staat grijs, als ik de CPU fan aansluit op de powerfan kan die een klein beetje geregeld worden. De fanspeeds worden niet correct weergegeven

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 16:06 ]