[Alg] Verfspatten

Pagina: 1
Acties:
  • 639 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoe maak je mooie verfspatten?
- welke tool
- welk tekenpakket

Ik kijk veel rond maar zie eigenlijk nooi echt mooie spetters en spatters op een site staan. Nu ben ik gaan zoeken op google ("verfspatten maken" en varianten), maar kreeg geen duidelijk antwoord. Ook in de search van Tweakers kon ik niks vinden.

Ik ben nogal een newbie op dit gebied en beschik over enkele prehistorische versie van bekende tekenpaketten, zoals photoshop en Paintshop.
Ik hep geprobeerd om wat te tekenen daarin, maar dat lijkt in geen velden of wegen op verspatten. Hoe zit het met de nieuwe versies, kunnen die dat wel?

Aangezien en verfspat op basis van natuurkundige regels gevormd is, afhanelijk van snelheid, viscositeit, etc etc. Dacht ik daar moet vast iets over te vinden zijn.
Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 19:21

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

met een tandenborstel een een theezeefje kom ik in eerste instantie het verste; dit soort effecten met een computer doen wordt niet echt als 'hoogstaand' gezien.

Er bestaat wel het programma Painter,
http://www.corel.com/serv...ductInfo&id=1047021793915
met veel voorgedefinieerde brushes, verfsoorten en schilderstijlen, hiermee kun je redelijk effectief schilder- en kunst-effecten bereiken.
Dit wordt ook veel door illustratoren toegepast.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

Probeer anders gewoon de 'natuurlijke' manier, en gebruik voor de rest een scanner. Tenminste, zo zou ik het doen. De suggestie van Painter kan ik ten zeerste aanmoedigen - ik heb 'm gratis bij m'n Graphire gekregen, en op 'natuurlijke' wijze tekenen gaat op een of andere manier stukken beter dan in Photoshop. Ook heb je dan gelijk een 'natuurlijke' grip op het gereedschap, muizen zijn daar niet zo geschikt voor.

helaas werkt 'ie niet met dualscreen setups

teveel zooi, te weinig tijd

• Dark Blue
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik zal een vriend van me eens vragen... die heeft o.a. dit gemaakt... waarbij die R in het cirkeltje het originele logo is, en de verfspatten zijn er aangemaakt. Ik denk met Illustrator, en zeker niet in vijf minuutjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.reelljeans.com/shop/html/downloads/screensaversniperthumb.jpg

*mailt*

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
hmm, ziet eruit als gewone grunge hoor... er zijn ook diverse bloedtut's op het net, missch daar op zoeken..

[ Voor 45% gewijzigd door flashin op 18-09-2003 15:40 ]

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Dark Blue> Tja, eigenlijk zegt die tutor hetzelfde als o.a. Yoozer, dat je beter echte spatters kunt gebruiken en die inscannen. Deze haalt ze dan van google, maar het idee is hetzelfde :)

Best slechte tutor eigenlijk, geeft lelijk eindresultaat :)

[ Voor 16% gewijzigd door DarkX op 18-09-2003 16:03 ]

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

DarkX schreef op 18 September 2003 @ 16:03:
Dark Blue> Tja, eigenlijk zegt die tutor hetzelfde als o.a. Yoozer, dat je beter echte spatters kunt gebruiken en die inscannen. Deze haalt ze dan van google, maar het idee is hetzelfde :)

Best slechte tutor eigenlijk, geeft lelijk eindresultaat :)
Nee, die man fotosjopt gewoon lelijk. Die afwerking bij dat stro rechts is lelijk, daar zou ik het gewoon weglaten want je ziet dan toch dat het fake is. Misschien wat color vlekjes over dat stro heen, dat het wel rood gekleurd is. En die arm... euhm.. :X

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Nja, dan vind ik het dus een slechte tutorial. Als je niet fatsoenlijk kunt photoshoppen, ga dat dan niet aan andere leren :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
RM-rf schreef op 18 September 2003 @ 12:52:
met een tandenborstel een een theezeefje kom ik in eerste instantie het verste; dit soort effecten met een computer doen wordt niet echt als 'hoogstaand' gezien.

Er bestaat wel het programma Painter,
http://www.corel.com/serv...ductInfo&id=1047021793915
met veel voorgedefinieerde brushes, verfsoorten en schilderstijlen, hiermee kun je redelijk effectief schilder- en kunst-effecten bereiken.
Dit wordt ook veel door illustratoren toegepast.
Programma ziet er goed uit, kan ik lekker mee verven. Alleen spatten maken kan ik zo niet vinden.

Anoniem: 93012

Hoi,

Het beste kan je dus gewoon op een wit vel met inkt knoeien of spatten. Verf geeft een minder effect omdat het vaak te dik is en te lang duurt met drogen. Leg je effect onder de scanner. En je kan in een foto bewerkingsprogramma spetters weghalen of copieeren. Computer effecten komen vaak kunstmatig over. Bijvoorbeeld lettertypes met barsten of druipers. Daar zie je meteen dat het om een standaard effect gaat. Ik hou zelf het meeste van spontane effecten waarbij je juist voor de grofheid gaat :-)

Succes!

Gr. J-P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93012 op 20-09-2003 00:19 ]

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
als ik nou een scanner had zou ik het wel is willen proberen :P is helaas kapot :S

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 19:52

BaRF

bijna kerst

flashin schreef op 20 September 2003 @ 12:26:
als ik nou een scanner had zou ik het wel is willen proberen :P is helaas kapot :S
digicam dan? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93012

Hoi,

Ik heb net een optie gevonden in Eye Candy 4000. Deze optie heet drip. Is op zich wel grappig. Misschien de moeite om te proberen?

Gr. J-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47289

Dark Blue schreef op 18 September 2003 @ 13:24:
Ik zal een vriend van me eens vragen... die heeft o.a. dit gemaakt... waarbij die R in het cirkeltje het originele logo is, en de verfspatten zijn er aangemaakt. Ik denk met Illustrator, en zeker niet in vijf minuutjes.
[afbeelding]

*mailt*
jou vriend werkt voor reell? _/-\o_ :>

maar het lijkt me eigenlijk sterk dat hier geen tutorials over te vinden zijn... ik ben volgens mij wel eens een betere tegengekomen... zal hem es opzoeken
Pagina: 1