Mensen, al een tijdje maak ik gebruik van de inmiddels verouderde Sound Blaster Audigy Player. Op zich vind ik het een prima kaart met toch voor mijn idee goed geluid. Nu hoorde ik laatste van een vriend/collega dat de Audigy 2 die ik toch graag wil aanschaffen omdat daar Dolby Digital EX op zit, niet de beste keuze zou zijn. Hij zei dat ik beter een TerraTec kan aanschaffen.
Nu heb ik eens gekeken op de site van TerraTec en in de pricewatch, maar ik kan op de site van TerraTec zelf al niet goed zien of er op een geluidskaart Dolby Digital EX zit of niet, laat staan dat ik een goed overzicht kan vinden van de andere mogelijkheden die de kaart biedt.
Mijn vraag aan de tweakers hier is dus, is TerraTec inderdaad beter dan Creative, en zo ja, waarin kun je dat vooral terug vinden?
Het gaat mij om de volgende dingen op een soundcard:
- Mooi geluid voor normale video en audio (DivX, MP3, etc)
- Goed DVD geluid (Dolby Digital EX)
- Goed geluid in Windows applicaties
- Games met goed geluid (hoeft geen EAX te zijn)
Persoonlijk blijf ik de Audigy 2 een mooie kaart vinden, en zeker ook niet duur (ik heb het nu over de player, want die platinum heb ik niks aan, zo geavanceerd hoeft het niet voor mij, als ik maar goed geluid heb).
Nu heb ik eens gekeken op de site van TerraTec en in de pricewatch, maar ik kan op de site van TerraTec zelf al niet goed zien of er op een geluidskaart Dolby Digital EX zit of niet, laat staan dat ik een goed overzicht kan vinden van de andere mogelijkheden die de kaart biedt.
Mijn vraag aan de tweakers hier is dus, is TerraTec inderdaad beter dan Creative, en zo ja, waarin kun je dat vooral terug vinden?
Het gaat mij om de volgende dingen op een soundcard:
- Mooi geluid voor normale video en audio (DivX, MP3, etc)
- Goed DVD geluid (Dolby Digital EX)
- Goed geluid in Windows applicaties
- Games met goed geluid (hoeft geen EAX te zijn)
Persoonlijk blijf ik de Audigy 2 een mooie kaart vinden, en zeker ook niet duur (ik heb het nu over de player, want die platinum heb ik niks aan, zo geavanceerd hoeft het niet voor mij, als ik maar goed geluid heb).
[ Voor 3% gewijzigd door Godjira op 18-09-2003 13:00 ]