[Geluidskaart] Creative alternatief?

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Mensen, al een tijdje maak ik gebruik van de inmiddels verouderde Sound Blaster Audigy Player. Op zich vind ik het een prima kaart met toch voor mijn idee goed geluid. Nu hoorde ik laatste van een vriend/collega dat de Audigy 2 die ik toch graag wil aanschaffen omdat daar Dolby Digital EX op zit, niet de beste keuze zou zijn. Hij zei dat ik beter een TerraTec kan aanschaffen.

Nu heb ik eens gekeken op de site van TerraTec en in de pricewatch, maar ik kan op de site van TerraTec zelf al niet goed zien of er op een geluidskaart Dolby Digital EX zit of niet, laat staan dat ik een goed overzicht kan vinden van de andere mogelijkheden die de kaart biedt.

Mijn vraag aan de tweakers hier is dus, is TerraTec inderdaad beter dan Creative, en zo ja, waarin kun je dat vooral terug vinden?

Het gaat mij om de volgende dingen op een soundcard:
- Mooi geluid voor normale video en audio (DivX, MP3, etc)
- Goed DVD geluid (Dolby Digital EX)
- Goed geluid in Windows applicaties
- Games met goed geluid (hoeft geen EAX te zijn)

Persoonlijk blijf ik de Audigy 2 een mooie kaart vinden, en zeker ook niet duur (ik heb het nu over de player, want die platinum heb ik niks aan, zo geavanceerd hoeft het niet voor mij, als ik maar goed geluid heb).

[ Voor 3% gewijzigd door Godjira op 18-09-2003 13:00 ]

Profile

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kijk eens naar de Hercules kaarten, die zijn redelijk geprijst en produceren een goed geluid. (spreek uit ervaring :))

Ik dacht dus aan zoiets: http://europe.hercules.com/showpage.php?p=56&b=0&f=1
Deze kaart staat voor 49 euro in de pricewatch.

[ Voor 36% gewijzigd door DannyVersluis op 18-09-2003 12:47 ]

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Verwijderd

TerraTec is veel beter, volgens een vriend van mij dan die Dj is ;)
Niet gewoon een simpele, want hij heeft ook gedraaid in Antwerpen.

Hij heeft eerst ook een Creative gehad, maar heeft laatst ook een TerraTec gekocht.
Dit is een zeer bekend merk in de muziekwereld :7

Ik heb gezocht ook alle producten van TerraTec en naar hem gemailed. Ik heb namelijk niet zoveel verstand van muziek en geluid :+ Er zijn wat belangrijke dingen waar je op moet letten. Ik zal ze, na ik zijn mailtje heb gehad, hier wel posten ;)

Ik zit ook met het probleem wat ik wil nemen. Je ziet de bomen door het bos niet meer. Ik laat het hem uitzoeken, want wil goed geluid in mijn HomeTheaterPersonalComputer HTPC :*)

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

even wat info over de Audigy 2, die heeft de zelvde chip als de eerste Audigy, maar wordt geloof ik door de driver iets anders aangestuurd.
maar de keuze is aan jou.

zelf hb ik een sm live 5,1 en die vind ik nogsteeds super.

P.S. voor goed geluid moet je ook goede speakers hebben, anders heb je er nog nix aan.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 september 2003 @ 12:46:
TerraTec is veel beter, volgens een vriend van mij dan die Dj is ;)
Niet gewoon een simpele, want hij heeft ook gedraaid in Antwerpen.

Hij heeft eerst ook een Creative gehad, maar heeft laatst ook een TerraTec gekocht.
Dit is een zeer bekend merk in de muziekwereld :7

Ik heb gezocht ook alle producten van TerraTec en naar hem gemailed. Ik heb namelijk niet zoveel verstand van muziek en geluid :+ Er zijn wat belangrijke dingen waar je op moet letten. Ik zal ze, na ik zijn mailtje heb gehad, hier wel posten ;)

Ik zit ook met het probleem wat ik wil nemen. Je ziet de bomen door het bos niet meer. Ik laat het hem uitzoeken, want wil goed geluid in mijn HomeTheaterPersonalComputer HTPC :*)
Dat heb ik dus ook inderdaad. Ik wil gewoon super mooi surround geluid hebben. Nu DVD's steeds vaker met Dolby Digital EX komen wil ik ook een kaart hebben die dat ook ondersteunt. De Audigy 1 doet dat niet, maar de 2 weer wel. Alleen of TerraTec het ondersteunt ben ik dus niet achter nog. Ben nog steeds bezig, maar ik vind hun site erg onoverzichtelijk.

Profile

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Petergr schreef op 18 september 2003 @ 12:47:
even wat info over de Audigy 2, die heeft de zelvde chip als de eerste Audigy, maar wordt geloof ik door de driver iets anders aangestuurd.
maar de keuze is aan jou.

zelf hb ik een sm live 5,1 en die vind ik nogsteeds super.

P.S. voor goed geluid moet je ook goede speakers hebben, anders heb je er nog nix aan.
Dat snap ik inderdaad, maar dat is het probleem niet. Ik heb thuis goede Cambridge Soundworks speakers staan met een aardig vermogen, dus daar zit het probleem niet. Ook ben ik eventueel nog van plan een Inspire 6700 (6.1) te kopen, dus dat komt wel goed ;).

Ik heb trouwens geprobeerd de Audigy 2 drivers te installeren, maar dat is na veel pijn en moeite nog steeds niet gelukt, dus ik wil over op een gewone nieuwe kaart, vandaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Godjira op 18-09-2003 12:52 ]

Profile

Verwijderd

Het verschil tussen Audigy 1 en Audigy 2 zit hem vooral in de drivers.
Met het nodige truc-werk kun je de Audigy 2 drivers ook installeren op een audigy 1.
Er zwerft een tooltje op internet rond die een SB Audigy 2 emuleert.
Na installatie van dat tooltje kun je de Audigy 2 drivers zelfs op een SB-Live! installeren. En ik moet zeggen dat klinkt perfect.....

Heb net zitten zoeken, programma heet audigy2live10.exe.
Je moet wel goed opletten dat je precies doet wat gezegd wordt (inclusief de nodige reboots tussendoor), anders gaat het enorm fout.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 12:57 ]

• DannyVersluis
  • Niet online
De TerraTec is veel duurder als de kaart van Creative, dus als je daartussen een keuze gaat maken raad ik je die Creative kaart aan.
Overigens staat duidelijk op de site van Hercules dat de kaart Dolby Digital™ EX ondersteund, en volgens mij zeg ik toch niets verkeerd als ik zeg dat Hercules geen slechte kwaliteit producten levert.
De reden dat ik met die hercules kom is dat je het niet over spellen hebt, want dan had ik je meteen die Creative aangeraden, maar je wil alleen mooi geluid met DVD's en mp3's etc. dus dan is die Hercules ideaal voor je. (lijkt mij dan he)

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
even een vraagje wat is het verschil tussen Dolby Digital 5.1 en Dolby Digital EX :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
DannyVersluis schreef op 18 September 2003 @ 12:54:
De TerraTec is veel duurder als de kaart van Creative, dus als je daartussen een keuze gaat maken raad ik je die Creative kaart aan.
Overigens staat duidelijk op de site van Hercules dat de kaart Dolby Digital™ EX ondersteund, en volgens mij zeg ik toch niets verkeerd als ik zeg dat Hercules geen slechte kwaliteit producten levert.
De reden dat ik met die hercules kom is dat je het niet over spellen hebt, want dan had ik je meteen die Creative aangeraden, maar je wil alleen mooi geluid met DVD's en mp3's etc. dus dan is die Hercules ideaal voor je. (lijkt mij dan he)
Spellen had ik wel genoemd, hoor, maar ik hoef daarin geen EAX sound te hebben. Ik heb net eens zitten surfen over de Hercules site en ik ben met je eens dat de kaarten die ze hebben er erg geavanceerd uitzien. Daarnaast vind ik voor goede kwaliteit sound een wat hogere prijs niet eens een echt probleem. €120 voor de Game Theater XP 6.1 vind ik nog te doen. De 7.1 is overigens net zo duur in de pricewatch, beetje vreemd, maar goed. Dus misschien dat ik inderdaad wel voor een Hercules ga, die ook Dolby Digital EX ondersteunt, precies hetgeen ik eigenlijk zoek in een kaart bevat die Hercules. Daarnaast vind ik dat externe kastje wel een goede uitvinding. Kun je meteen je headset op aansluiten :).

Profile

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Possible schreef op 18 September 2003 @ 12:57:
even een vraagje wat is het verschil tussen Dolby Digital 5.1 en Dolby Digital EX :?
6.1 en 7.1 geluid ;), en volgens mij nog een aantal andere dingen, maar wat precies weet ik niet 100% zeker. Wel weet ik dat ik het beter vind klinken dan 5.1 (heb het bij een maat mogen meemaken :)).

Profile

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Hhmmz hoe kan je dat beter vinden klinken :? meeste dvds hebben Dolby Digital 5.1 en af en toe een DTS 6.1 track maar heb nog nooit dvds gezien die 7.1 ondersteunen :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Godjira schreef op 18 September 2003 @ 12:59:
[...]

6.1 en 7.1 geluid ;), en volgens mij nog een aantal andere dingen, maar wat precies weet ik niet 100% zeker. Wel weet ik dat ik het beter vind klinken dan 5.1 (heb het bij een maat mogen meemaken :)).
dan heb jij nog nooit naar een perfect afgesteld 5.1 set geluisterd, dat klinkt echt wel beter dan 6.1 of 7.1

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Possible schreef op 18 September 2003 @ 13:01:
Hhmmz hoe kan je dat beter vinden klinken :? meeste dvds hebben Dolby Digital 5.1 en af en toe een DTS 6.1 track maar heb nog nooit dvds gezien die 7.1 ondersteunen :)
Hij had LOTR, die ondersteunt Dolby Digital EX, en dat klonk stukken beter dan mijn geluid met dezelfde film. Maar goed, hij heeft dan ook een andere soundcard (en speakers, 6.1 set).

Profile

• DannyVersluis
  • Niet online
Ik heb zelf de Hercules Game Theatre XP 7.1 en de 6.1 versie kun je ook upgraden naar de 7.1 dmv nieuwe drivers, daarom is de kaart waarschijnlijk ook even duur.
Ik ben zelf heel erg teverden over de kaart, ik heb tests erop los gelaten, en hij behaalde in de resultaten overal Good tot Verry Good, dus de kwaliteit lijkt me redelijk te zijn.
Dus ik denk dat dit een goede optie voor je is.

Edit:
Ik heb nog even gekeken op de site van Hercules en nu zag ik dat die Game Theatre XP7.1 dus ook EAX ed. ondersteund.
Wat misschien ook een leuke optie is, is dat de digitale uitgang zowel 2 kanaals (PCM) audio doorlaat als 7.1 Dolby Digital, en ook DTS, dit is dus een leuke optie voor als je m wil aansluisten aan een digitale versterker oid.

[ Voor 32% gewijzigd door DannyVersluis op 18-09-2003 13:20 ]

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 12:52:
Heb net zitten zoeken, programma heet audigy2live10.exe.
Je moet wel goed opletten dat je precies doet wat gezegd wordt (inclusief de nodige reboots tussendoor), anders gaat het enorm fout.
Waar kan ik dat programma vinden dan?

Op google wezen zoeken maar kon nix vinden, als ik vanmiddag
thuis ben ga ik nog wel even verder zoeken :9

• Beowulf27
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09-2024
Kickasz schreef op 18 september 2003 @ 13:17:
[...]

Misschien had je al wat gevonden, zo niet, deze link is wel interessant:

http://www.tech-pc.net/forum/viewtopic.php?t=8736

Gr.

Working @ http://www.tricode.nl

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Heb je eigenlijk wel genoeg speakers voor EX? En ik betwijfel dat je met computer speakers zoveel verschil zult horen. En als je een externe decoder hebt, dan kun je gewoon bij je oude kaartje blijven, EX gaat gewoon met AC3 mee (is immers matrix encoding op de rear kanalen en dus geen extra discreet signaal). Je decoder moet natuurlijk wel EX kunnen decoderen.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 14:36
Zelf zou ik voor de M-Audio Revolution 7.1 gaan, uit een test in de C'T kwam deze er zeer goed uit met op sommige punten een voordeel boven de Creative Audigy 2 :*) Hij is gebaseerd op de Via Envy24HT chip en heeft o.a. Dolby Digital 5.1/EX (6.1 DVD) ondersteuning :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1053510088.jpg

Verwijderd

Kickasz schreef op 18 September 2003 @ 13:17:
[...]

Ik heb audigy2live10.exe maar even op het internet gezet.

http://members.home.nl/vteuniss/audigy2live10.zip

• kroegtijger
  • Laatst online: 13-09 14:14
Petergr schreef op 18 september 2003 @ 13:01:
[...]

dan heb jij nog nooit naar een perfect afgesteld 5.1 set geluisterd, dat klinkt echt wel beter dan 6.1 of 7.1
waarom zou dat volgens jou beter klinken dan?? Theoretisch gezien is dat iig niet logisch.... Hoe meer speakers je rondom plaatst hoe realistischer het beeld is dat je krijgt van waar het geluid vandaan komt, omdat het ook daadwerkelijk daar vandaan komt en niet gesimuleerd wordt..... vandaar. In de praktijk kan dat natuurlijk best anders uitpakken, want de techniek van 5.1 wordt al veel langer ontwikkeld dan van 6.1, 7.1 en hoger (hoger?? ja, ook hoger bestaat al een tijdje)
Als je écht goed 6.1 of 7.1 wilt mag je flink in de buidel tasten. dat is het ten opzichte van prijs/kwaliteit 5.1 nog niet waard.... komt nog wel.

iRacing Profiel

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Rave17 schreef op 18 September 2003 @ 15:03:
Zelf zou ik voor de M-Audio Revolution 7.1 gaan, uit een test in de C'T kwam deze er zeer goed uit met op sommige punten een voordeel boven de Creative Audigy 2 :*) Hij is gebaseerd op de Via Envy24T chip en heeft o.a. Dolby Digital 5.1/EX (6.1 DVD) ondersteuning :)

[afbeelding]
Heb net even de specificaties van de kaart gelezen, en ik ben best onder de indruk. Alleen wanneer ik de kaart vergelijk met de Hercules Game Theater XP 6.1 en 7.1, dan vind ik het kastje dat bij de Hercules set geleverd wordt toch wel een mooie uitvinding. Maar, ik denk dat ik voor een van deze twee kaarten ga. Creative en TerraTec zijn "out of the picture."
kroegtijger schreef op 18 September 2003 @ 15:57:
[...]

waarom zou dat volgens jou beter klinken dan?? Theoretisch gezien is dat iig niet logisch.... Hoe meer speakers je rondom plaatst hoe realistischer het beeld is dat je krijgt van waar het geluid vandaan komt, omdat het ook daadwerkelijk daar vandaan komt en niet gesimuleerd wordt..... vandaar. In de praktijk kan dat natuurlijk best anders uitpakken, want de techniek van 5.1 wordt al veel langer ontwikkeld dan van 6.1, 7.1 en hoger (hoger?? ja, ook hoger bestaat al een tijdje)
Als je écht goed 6.1 of 7.1 wilt mag je flink in de buidel tasten. dat is het ten opzichte van prijs/kwaliteit 5.1 nog niet waard.... komt nog wel.
Ben ik het deels mee eens. Persoonlijk vind ik de 6.1 en 7.1 experiance beter dan die ik krijg bij 5.1, maar goed, dat is waarschijnlijk ook voor een groot deel erg persoonlijk. Er zijn tenslotte nog altijd mensen die totaal niet van surround sound houden, soms heb ik zelfs gehoord dat ze 4.1 mooier vinden dan de echte dolby digital sets. Tja, dat kan, het is hun keuze. Mijn keuze gaat uit naar de 6.1 en 7.1, omdat ik dit gewoon heerlijk vind klinken.

Profile

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:56

voodooless

Sound is no voodoo!

Godjira schreef op 18 September 2003 @ 16:25:
[...]

[...]

[...]

Ben ik het deels mee eens. Persoonlijk vind ik de 6.1 en 7.1 experiance beter dan die ik krijg bij 5.1, maar goed, dat is waarschijnlijk ook voor een groot deel erg persoonlijk. Er zijn tenslotte nog altijd mensen die totaal niet van surround sound houden, soms heb ik zelfs gehoord dat ze 4.1 mooier vinden dan de echte dolby digital sets. Tja, dat kan, het is hun keuze. Mijn keuze gaat uit naar de 6.1 en 7.1, omdat ik dit gewoon heerlijk vind klinken.
Ach, met PC speakers kan ik me voorstellen dat 6.1 of 7.1* beter klinkt, maar met "echte" speakers en receiver zal het verschil niet zo groot zijn, en heb je er eigenlijk alleen bij grote ruimtes echt baat bij.

*) 7.1 is niets anders dan 6.1, alleen de rear center wordt dan weergegeven op 2 speakers i.p.v. een! 6.1 is niet anders dan 5.1, alleen wordt er uit het stereo rear signaal nog een extra kanaal getoverd (zoiets als DPL rear). Er is ook een discrete 6.1 vorm, met 6 discrete kanalen, maar die wordt voor zover ik weet nog nergens echt gebruikt.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• DannyVersluis
  • Niet online
Ik heb even gekeken op de site van die M-Audio Revolution 7.1 en dan vind ik dat die kaart van Hercules veel meer aansluitingen (mogenlijkheden) hebben.
Overigens ben ik benieuwd welke chip deze kaart gebruikt, want dat kan ik nergens trug vinden.
En hoe zit het met de drivers e.d. van deze kaart?

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:08

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb zelf de Terratec SoundSystem Aureon 7.1 Space, deze heeft dezelfde chipset als de M-Audio Revolution 7.1. Kaarten zijn aardig gelijk aan elkaar, alleen heeft mijn Aureon een optische in en uitgang via TOS link :9 En ondersteunt ook EX :9~

Heb hem al zien staan voor onder de 100€.

Info en specs:
http://productsen.terrate...=article&sid=149&menu=108

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/multimedia/terratec-aureon71/Aureon_01.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door SandsOfArrakis op 18-09-2003 18:24 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Robino
DannyVersluis schreef op 18 September 2003 @ 17:40:
Ik heb even gekeken op de site van die M-Audio Revolution 7.1 en dan vind ik dat die kaart van Hercules veel meer aansluitingen (mogenlijkheden) hebben.
Overigens ben ik benieuwd welke chip deze kaart gebruikt, want dat kan ik nergens trug vinden.
En hoe zit het met de drivers e.d. van deze kaart?
Als je de M-Audio Revolution bedoeld, zie mijn post hierboven :) Er zit een VIA Envy24HT op :)

Afbeeldingslocatie: http://www.via.com.tw/en/images/Products/multimedia/Envy24HT_small.gif

Verwijderd

heb zelf de TerraTec Aureon 5.1 Sky en moet zeggen dat ik hem beter geluid vind geven als de Audigy 2. plus een voordeel dat je de crappy creative drivers niet hoeft te gebruiken.
5.1 geluid vind ik wel genoeg voor mijn huidige situatie en uit diverse reviews is gebeleken dat de TerraTec Aureon 7.1 Space net ff iets minder presteerd in games door die extra kanalen die er op zittten.

en als je een kaart wilt met meer aansluit mogelijkheden kan je nog de TerraTec DMX 6Fire 24/96 nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 21:27 ]

• xabre16v
  • Niet online
Zelf heb ik de Terratec Aureon 5.1 Sky, daarvoor had ik een Creative Audigy 1. Voornaamste reden dat is ben overgestapt is dat ik gek werd van die kut software van Creative die helemaal volgestopt zit met bagger dat je nooit gebruikt incl. al die rommel die stiekem op de achtergrond draait.

Bij Terratec zit enkel een Control Panel en that's it, daarmee kan je alles. Verder klinkt de kaart net een tikkie zuiverder en minder 'plumpy'.

Sinds die goede ervaring heb ik ook een tv-kaart en videokaart van Terratec. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
MST_Morpheus schreef op 18 September 2003 @ 18:14:
Ik heb zelf de Terratec SoundSystem Aureon 7.1 Space, deze heeft dezelfde chipset als de M-Audio Revolution 7.1. Kaarten zijn aardig gelijk aan elkaar, alleen heeft mijn Aureon een optische in en uitgang via TOS link :9 En ondersteunt ook EX :9~

Info en specs:

[afbeelding]
Ik zie toch echt nergens staan de die kaart EX ondersteunt... :?, waar zie jij dat staan ergens?

Hier het overzicht:

Compatibility

DirectSound / 3D
A3D 1.0
EAX 1.0, EAX 2.0
MacroFX
EnvironmentFX
MultiDrive
ZoomFX
I3DL2
PC 2001
PCI specification rev. 2.1, 2.2
PCI Bus Power Management Interface Specification 1.0
Digital Audio

24 Bit / 96kHz recording
24 Bit / 192 kHz * playback
Extended full duplex stereo for recording & playback (mono/stereo)
Record and playback all audio sources
MultiDrive
MacroFX
EnviromentFX
ZoomFX
Audio Mixer

Individual level controls for all audio sources
Externe Anschlüsse

Digital optical output, 44.1 kHz / 48 kHz / 96 kHz / 192 kHz * (TOS link)
Digital input, optical, 44.1 kHz / 48 kHz / 96 kHz (TOS link)
4 Line Outs, stereo (3.5 mm) 24 Bit / 192 kHz *
Line In, stereo (3.5 mm) 24 Bit / 96 kHz
Microphone In, mono (3.5 mm) 24 Bit / 96 kHz

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Godjira schreef op 19 September 2003 @ 00:07:
[...]

Ik zie toch echt nergens staan de die kaart EX ondersteunt... :?, waar zie jij dat staan ergens?

Hier het overzicht:

Compatibility

DirectSound / 3D
A3D 1.0
EAX 1.0, EAX 2.0
MacroFX
EnvironmentFX
MultiDrive
ZoomFX
I3DL2
PC 2001
PCI specification rev. 2.1, 2.2
PCI Bus Power Management Interface Specification 1.0
Digital Audio

24 Bit / 96kHz recording
24 Bit / 192 kHz * playback
Extended full duplex stereo for recording & playback (mono/stereo)
Record and playback all audio sources
MultiDrive
MacroFX
EnviromentFX
ZoomFX
Audio Mixer

Individual level controls for all audio sources
Externe Anschlüsse

Digital optical output, 44.1 kHz / 48 kHz / 96 kHz / 192 kHz * (TOS link)
Digital input, optical, 44.1 kHz / 48 kHz / 96 kHz (TOS link)
4 Line Outs, stereo (3.5 mm) 24 Bit / 192 kHz *
Line In, stereo (3.5 mm) 24 Bit / 96 kHz
Microphone In, mono (3.5 mm) 24 Bit / 96 kHz
Staat bij mij op de doos van de kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
MST_Morpheus schreef op 19 September 2003 @ 06:37:
[...]

Staat bij mij op de doos van de kaart :)
LOL... dan wordt het van mij ook moeilijk om te vinden op de site ja. Wel vreemd dat ze het dan niet ook op de site erbij zetten, maar goed, zal wel kloppen.

Ik denk dat ik toch blijf bij de Hercules Game Theater XP 7.1 of de M-Audio Revolution 7.1. TerraTec kan met dmv hun site niet echt interesseren met de mogelijkheden, maar goed, dat maakt verder niet uit. Mijn echt sterke drang gaat toch naar de M-Audio, want die kunnen me met hun site het meeste aantrekken.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Godjira schreef op 18 september 2003 @ 16:25:

[...]

Ok, dat sommige mensen iets mooier of minder mooi vinden is een kwestie van smaak. Maar het is onmogelijk dat het minder realistisch klinkt...zie uitleg die ik al heb gegeven... Ikzelf hoef mn muziek ook niet op surround te horen.... Ik moet er niet aan denken zelfs zeg...Muziek is gemaakt voor stereo....links en rechts...niet voor surround. Dan krijg je een vervormd beeld. Live-concerten op dvd zijn wel weer mooi in surround, omdat die ook in surround zijn opgenomen. een gewone cd is dat niet. Die is maar voor 2 sporen gemaakt. Links en rechts. Dan moet je hem ook zo afluisteren. (en eigenlijk, bij goede speakers en versterker/speler nog zonder EQ en geen rare dingen als meer bas of trebble toevoegen.... Dan hoor je namelijk de muziek niet meer zoals de muziek bedoeld was door de artiest/producer)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
kroegtijger schreef op 19 September 2003 @ 11:38:
[...]

Ok, dat sommige mensen iets mooier of minder mooi vinden is een kwestie van smaak. Maar het is onmogelijk dat het minder realistisch klinkt...zie uitleg die ik al heb gegeven... Ikzelf hoef mn muziek ook niet op surround te horen.... Ik moet er niet aan denken zelfs zeg...Muziek is gemaakt voor stereo....links en rechts...niet voor surround. Dan krijg je een vervormd beeld. Live-concerten op dvd zijn wel weer mooi in surround, omdat die ook in surround zijn opgenomen. een gewone cd is dat niet. Die is maar voor 2 sporen gemaakt. Links en rechts. Dan moet je hem ook zo afluisteren. (en eigenlijk, bij goede speakers en versterker/speler nog zonder EQ en geen rare dingen als meer bas of trebble toevoegen.... Dan hoor je namelijk de muziek niet meer zoals de muziek bedoeld was door de artiest/producer)
Het gaat nu ook niet om muziek over surround, daar houdt ik inderdaad ook niet van, maar het gaat om films (DVD) en games die surround ondersteunen.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 12-09 10:08
Terratec en Hercules gebruiken vaak dezelfde soundchip, overigens.

Wat mij wel heel erg opviel bij geluidskaartjes van Terratec en Hercules, sommige poorten klinken erg brakjes... Als je een superdure koptelefoon erbij opzet.
Zoals de Rear van een 4.1 / 5.1 Terratec kaartje.
Bij de Hercules 7.1 is dat juist de Middle, de Front en Rear klinken wel allebei helder...

[ Voor 70% gewijzigd door Sluuut op 19-09-2003 13:57 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Godjira schreef op 19 september 2003 @ 13:52:
[...]

Het gaat nu ook niet om muziek over surround, daar houdt ik inderdaad ook niet van, maar het gaat om films (DVD) en games die surround ondersteunen.
ja...da's waar....vinnik voor games 5.1 genoeg.... voor fillms....bij voldoende budget 6.1 of 7.1 (maar dan wel kwaliteit) en anders gewoon 5.1 goede kwaliteit ipv 6.1/7.1 mindere kwaliteit..... maar da's mijn mening.....
ik ben zelf erg tevreden met de Audigy 2 overigens....
Heb ook wel andere kaarten gehoord (over het algemeen duurdere.....zeg maar gerust veel duurdere kaarten) maar ik hoor zelf niet t prijsverschil er aan af....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
Wat jij noemt dat het geluid brakjes is komt omdat er een dubbele versterker in zit en het geluid dus te hard gaat voor je speakers/hoofdtelefoon.
Dit is heel makkelijk op te lossen door de output op 50% te zetten, maar die is in de meeste gevallen niet eens nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

kroegtijger schreef op 19 September 2003 @ 11:38:
[...]

Dat is niet geheel waar, er zijn cd's die daadwerkelijk gebruik maken van Pro Logic en dus meerdere speakers. Zo heb ik dat mogen ervaren bij Antichrist Superstar van Marilyn Manson en het nummer Dead to the world van Nightwish.

Soms (niet vaak inderdaad) wordt er wel gebruik gemaakt van een vorm van surround.

En on topic: Als je geld teveel heb kan je ook kijken naar een RME digi96, ik had laatst geld te veel en heb deze gekocht. De kaarten gebruik in de professionele sfeer al langer en de kwaliteit hebben mij toch over gehaald om er prive ook 1 aan te schaffen. Hiervoor had ik een Terratec EWX 24/96 wat absoluut geen slechte kaart is, net zoals de meeste kaarten gebaseerd op de envy24xx.

edit:
typfoutje

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MST_Morpheus schreef op 18 September 2003 @ 18:14:

Info en specs:

[afbeelding]
Als je denkt dat een toslinkt uitgang beter klinkt dan een coaxiale uitgang heb je het goed fout :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enige min punt aan de terratec vind ik dat de control panel niet zo uitgebreid is. ik hoef heus niet van die creative achtige software waarvan je toch 98% niet gebruikt.
maar een regelaar voor treble en bass was toch ZEER welkom geweest.
er zit wel een LFE regelaar in de control panel, weet niet wat het zou moeten doen maar ik merk zo goed als geen verschil als die regelaar op maximaal ipv minimaal staat en omgekeerd.

standaard staat de bass veel te hoog voor mijn speakerset (MegaWorks 550 THX)
enige optie nu is om met de equalizer in winamp de lage tonen minder bereik te geven, maar dit gaat ten koste van het overige geluid. drums klinken dan niet vol meer, maar meer als of er iemand op een paar kartonnen dozen staat te timmeren. (bass regelaar op de afstandsbediening geeft het zelfde effect)
bij mijn oude creative kaart zat er wel een regelaar voor de bass in de mixer waardoor je alleen het volume van de bass aanpaste en niet het bereik van de bass waardoor het geluid nog steeds goed klinkt.
heb verschillende plug-ins geprobeerd voor winamp maar ze doen allemaal het zelfde als de standaard equalizer in winamp, het frequentie bereik aanpassen ipv het volume.

ga misschien nu toch maar eens kijken naar een andere kaart waarbij dit wel goed geregeld kan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2003 16:30 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft iedere kaart van Terratec een 21 bands equalizer hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Nou de Aureon dus niet iig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 22:00

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Godjira schreef op 19 September 2003 @ 10:25:
[...]
Ik denk dat ik toch blijf bij de Hercules Game Theater XP 7.1 of de M-Audio Revolution 7.1.
[...]
Let wel op dat er al een oudere chip op die Game Theater zit en dat die Dolby Digital EX puur softwarematig via de driver wordt gedaan. Ik heb ooit een Terratec DMX XFire 1024 gehad met dezelfde chip en die beviel opzich prima :) Tis maar dat je het weet. De naam Terratec verzekert je iig van een fatsoenlijke geluidskaart :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik heb de Revolution besteld gisteren. Eigenlijk meer omdat ik moest, mijn oude geluidskaart is dus niet meer aanwezig in mijn systeem omdat die niet helemaal meer in orde was. Hij zorgde ervoor dat mijn PC niet meer kon afsluiten en zo en dat games hingen tijdens het spelen :(. Nu dus even zonder audio doen totdat mijn nieuwe kaartje binnen komt...

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Godjira schreef op 26 september 2003 @ 10:08:
Ik heb de Revolution besteld gisteren. Eigenlijk meer omdat ik moest, mijn oude geluidskaart is dus niet meer aanwezig in mijn systeem omdat die niet helemaal meer in orde was. Hij zorgde ervoor dat mijn PC niet meer kon afsluiten en zo en dat games hingen tijdens het spelen :(. Nu dus even zonder audio doen totdat mijn nieuwe kaartje binnen komt...
Hoop voor je dat hij bevalt, laat je nog weten hoe die bevalt als je hem eenmaal hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De Hercules Game Theatre XP 7.1 is eigenlijk gebaseert op al zijn voorgangers waarvan de eerst uit begin 2001, De Audigy 2 is een nieuwere kaart. Van welke is de geluidskwaliteit beter als je hem gewoon voor Stereo gebruikt? In de toekomst wil ik hem digitaal gaan aansluiten op een AC3/Dolby Digital Receiver aansluiten.

Ik zoek namelijk een nieuwe geluidskaart want mijn Live 5.1! heeft problemen met me VIA chipset... hij blijft regelmatig in muziek, films enz... haperen

[ Voor 37% gewijzigd door Speedfight op 29-09-2003 00:40 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Rave17 schreef op 26 September 2003 @ 16:09:
[...]

Hoop voor je dat hij bevalt, laat je nog weten hoe die bevalt als je hem eenmaal hebt :)
Uiteraard laat ik mijn bevindingen met de kaart weten hier. Ben zelf ook erg benieuwd, heb normaal eigenlijk altijd Creative gehad en ik ben echt benieuwd of de kwaliteit echt erop vooruit gaat (ik denk het wel, want ik hoor eigenlijk altijd lovende dingen over de M-Audio kaarten).

Ik houd jullie op de hoogte, ik verwacht de kaart volgende week woensdag/donderdag binnen te hebben (de overdracht van het geld duurt soms zo lang tussen Rabobank en ABN Amero.. echt vervelend is dat, maar goed, scheelt wel weer verzendkosten).

Profile

Verwijderd

ben wel benieuwd wat jou ervaringen zijn.
zit zelf ook te denken om de M-Audio te nemen, heb nu een aantal software problemen met mijn creative Audigy 2 ZS.
heb ook nog zitten denken aan een Hercules Fortisimo III maar die maakt gebruik van een oudere geluidschip en heb dus het idee dat er beter geluid komt uit een kaart met de nieuwere Envy24 HT geluidschip. vandaar mijn voorkeur voor M-Audio, correct me if i'm wrong :)
wat ik ook wel wil weten is of je met de M-Audio kaart kaart ergens in de mixer het bass/treble volume kan aanpassen.
en wat ik ook best wel een belangrijk punt vind is hoe de M-Audio presteerd in games. heb een aantal reviews gelezen maar wordt daar ook niet echt wijzer van. bij ene review wordt de kaart tot de grond toe afgebrand en bij een andere wordt die weer juist de hemel in geprezen. ben dus nog opzoek naar gewone gebruikers ervaringen en niet naar meningen van reviewers aan de hand van een paar gemeten waarden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Nou, ik heb vanmiddag op de beurs in Eindhoven ook mooi meteen een 6.1 speakerset meegenomen. Erg mooi setje vind ik toch wel, van cambridge soundworks. Heb er nu ook een van hen en die bevalt ook goed, alleen ja, 6.1 voor die prijs op de beurs kon ik niet laten staan. Was overigens ook meteen de laatse :*). Dus dat wordt extra genieten van mijn geluid wanneer mijn kaart binnen is.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 16:12
Ik ben ook al enige tijd aan het overwegen van Creative af te stappen en heb me door deze topic weer lekker laten maken :Y) Ik was dus van plan ook voor die M-Audio te gaan, maar helaas is gaming WEL 'my thing'. En volgens deze review is het dan niet de beste keuze, voor alle andere toepassingen wel ... :'( Wel een mooie review, en die control paner (mixer) ziet er erg goed uit!!
The Verdict

Despite the weak performance in games, M-Audio has done an excellent job with the Revolution 7.1's music and DVD sound quality. True 24-bit/192kHz on all channels is very nice, but the lack of a DVD-Audio player (although one might be on the way) hinder that’s resolution’s immediate usefulness for non-recording tasks. Circle Surround II is incredible and works very well for movies and music. Overall the sound quality, except 3D placement in games, is better than the Audigy 2 due to M-Audio’s use of higher quality DAC circuitry, and the price is within reach of most people as well at only $99. If you’re not into gaming than this is certainly the card you should be looking to pickup, however if gaming is your thing you might want to think twice before making that purchase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
mrleeais schreef op 28 September 2003 @ 23:28:
Ik ben ook al enige tijd aan het overwegen van Creative af te stappen en heb me door deze topic weer lekker laten maken :Y) Ik was dus van plan ook voor die M-Audio te gaan, maar helaas is gaming WEL 'my thing'. En volgens deze review is het dan niet de beste keuze, voor alle andere toepassingen wel ... :'( Wel een mooie review, en die control paner (mixer) ziet er erg goed uit!!

[...]
En toch denk ik dat de kaart ook in games goede kwali geluid zal leveren, hoor :).

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik zou definitief voor de M-Audio gaan. Ik heb ook de Terratec Sky 7.1 geprobeerd maar weer snel terug gebracht. Zoals gewoonlijk voor Terratec, althans dat is mijn persoonlijke ervaring over de afgelopen 10 jaar, zijn de drivers brak en lijkt het of het control panel ooit eens in en ver verleden is ontwikkeld. Niet echt gebruikers vriendelijk naar mijn mening.
De M-Audio drivers en control panel zijn een verademing, control panel vind ik echt een juweeltje. Wat een luxe. In Games scoort ie inderdaad wel wat lager t.o.v. de Creative en het CPU verbruik is ook ietsje hoger maar daar krijg je wel een zeer mooi 'gestoken' geluid voor terug. Alles klopt bij deze kaart, bassen/hoog/mid.
Kortom aanradertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
regmaster schreef op 29 September 2003 @ 07:54:
Ik zou definitief voor de M-Audio gaan. Ik heb ook de Terratec Sky 7.1 geprobeerd maar weer snel terug gebracht. Zoals gewoonlijk voor Terratec, althans dat is mijn persoonlijke ervaring over de afgelopen 10 jaar, zijn de drivers brak en lijkt het of het control panel ooit eens in en ver verleden is ontwikkeld. Niet echt gebruikers vriendelijk naar mijn mening.
De M-Audio drivers en control panel zijn een verademing, control panel vind ik echt een juweeltje. Wat een luxe. In Games scoort ie inderdaad wel wat lager t.o.v. de Creative en het CPU verbruik is ook ietsje hoger maar daar krijg je wel een zeer mooi 'gestoken' geluid voor terug. Alles klopt bij deze kaart, bassen/hoog/mid.
Kortom aanradertje.
In games mag hij misschien wel iets minder scoren, maar dat heb ik echt wel over voor de drivers die erbij geleverd worden t.o.v. die van Creative, want Creative heeft echt altijd brak drivers, voor de control panel en zo vind ik ervan erg bagger. Maar goed, ik heb het in dit geval over de oude Audigy en niet de nieuwere kaarten van Creative, hoe de drivers bij die kaart zijn weet ik dus niet. En daarnaast, zo slecht kan de kaart volgens mij nooit zijn in games. Het gaat mij bij games niet om surround of zo, meer om het zuivere geluid en dus dat ik kan horen in MP waar iemand eigenlijk zit of om te horen dat er iemand achter me loopt, EAX en zo schelen me niet zoveel, die heb ik op mijn oude kaart ook nooit gebruikt. De M-Audio zal vooral in DVD en echte muziek zeker hoog scoren imo en ik denk ook zeker dat dit kaartje zeker niet onder zal doen op dat vlak, denk zelfs dat ik versteld zal staan van het geluid dat ie kan leveren :).

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
DannyVersluis schreef op 19 september 2003 @ 14:42:
Wat jij noemt dat het geluid brakjes is komt omdat er een dubbele versterker in zit en het geluid dus te hard gaat voor je speakers/hoofdtelefoon.
Dit is heel makkelijk op te lossen door de output op 50% te zetten, maar die is in de meeste gevallen niet eens nodig.
Daar ben ik niet helemaal zeker van... Aangezien het door de front en back wel goed zuiver klinkt maar door de middle output dus niet.
Als je het op 50% zet dan hoor je het inderdaad minder, maar dan hoor ik zowat niets meer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Hier heb ik een topic geplaats met een probleem over mijn Hercules Fortissimo III + WinXP ... wat hapert :| Als er mensen zijn in dit topic die er ff naar willen kijken ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Bah, dat overmaken van de Rabobank naar de ABN Amro duurt wel eeuwen zeg. Vijdag overgemaakt naar de zaak waar ik mijn geluidskaart heb besteld, maar heb nog steeds niet gehoord dat het pakket verzonden is, alleen gisteren dat mijn vooruit betaling nog niet is ontvangen. Zo duurt het eeuwen voordat ik eindelijk eens mijn geluidskaart binnen krijg.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Nou mensen, ik heb mijn geluidskaart binnen. Ik zit nu weleens waar op mijn werk en heb de kaart niet 100% kunnen testen nog, maar heb wel even een DVD film getest op de kaart, een game en even snel SRS surround, instellingen qua afstanden en zo heb ik dus achterwege moeten laten omdat ik naar mijn werk moest.

Mijn ervaringen tot zover:
In DVD's heeft deze kaart erg veel te bieden, het geluid is zeker beter dan bij mijn oude Audigy kaart en het surround is veel beter merkbaar. Het enige nadeel is dat ik mijn center speaker achter niet kan activeren, maar dat ligt aan de kaart op zich. Ik heb dus een Creative Labs Inspire 6.1 (6700) en op die set zitten 3 aansluitingen naar de geluidskaart; een oranje jack (subwoofer, center voor en center achter), een groene jack (de speakers voor R&L) en een zwarte jack (de speakers achter L&R). Op de geluidskaart zit alleen een 4de aansluiting die dient voor de center speakers achter en die brengt dit kanaal dus niet over via de oranje jack, erg irritant. Nu kan ik dus wel mijn speaker set een 5.1 signaal laten upmixen naar een 6.1 kanaal, maar in de lijst van de ondersteunde speakersets van de Revolution drivers staat wel de Inspire 6.1 vermeld, alleen als ik die selecteer hoor ik mijn center speaker achter nog niet, die doet gewoon helemaal niks.

In games heeft de geluidskaart goed geluid, alleen je kunt het zoals vele reviews ook al zeggen niet vergelijken met het geluid in games bij een Audigy 2 kaart. Het is zeer zeker niet slecht, maar ben je hardcore gamer, dan raad ik je toch een Audigy 2 aan.

In muziek met SRS surround geeft de kaart geweldig geluid, alleen je CPU load gaat ook wel omhoog. De kaart biedt dus niet zoals de Audigy 2 een eigen chip die muziek decodeerd, wat dus meer CPU load geeft, het is niet extreem, maar goed.

Overal vind ik het een leuke kaart, alleen wegens die problemen met mijn achterste center speaker zit ik er toch over te denken om dan toch maar deze in te ruilen voor een Audigy 2 kaart, omdat die namelijk wel gewoon mijn center speaker achter zal moeten aansturen via de oranje jack. Maar ik zie het wel even, want de DVD en MP3 weergave van de kaart is wel subliem goed.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godjira schreef op 02 October 2003 @ 15:29:
[ACM]
Zulk soort lange quotes zijn erg zinloos, verwijdert
[/ACM]
Heb je wel de laatste drivers geinstalleerd? Als M-Audio zegt dat het moet kunnen dan zeggen ze dat niet voor niets lijkt mij.

[ Voor 83% gewijzigd door ACM op 02-10-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 15:44:
[...]

Heb je wel de laatste drivers geinstalleerd? Als M-Audio zegt dat het moet kunnen dan zeggen ze dat niet voor niets lijkt mij.
Yep, laatse drivers die beschikbaar zijn op de website heb ik gedownload en geinstalleerd. Dus dat moet het probleem niet zijn.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 12:27:
Wat ik ook wel wil weten is of je met de M-Audio kaart kaart ergens in de mixer het bass/treble volume kan aanpassen.
en wat ik ook best wel een belangrijk punt vind is hoe de M-Audio presteerd in games. heb een aantal reviews gelezen maar wordt daar ook niet echt wijzer van. bij ene review wordt de kaart tot de grond toe afgebrand en bij een andere wordt die weer juist de hemel in geprezen. ben dus nog opzoek naar gewone gebruikers ervaringen en niet naar meningen van reviewers aan de hand van een paar gemeten waarden.
De bass/treble zijn niet aan te passen. Waarom? Omdat dat not done is. Een audiofiel wil het geluid zo orgineel mogelijk kunnen beluisteren.

De M-audio revolution gebruik ik ook voor games en ben er erg tevreden mee. Voordat je gaat gamen moet je wel even de kaart in game modus zetten, maar daarna you're ready to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godjira schreef op 02 October 2003 @ 15:50:
[...]

Yep, laatse drivers die beschikbaar zijn op de website heb ik gedownload en geinstalleerd. Dus dat moet het probleem niet zijn.
Wat gebeurt er als je de mini-jack in de 4de aansluiting steekt, dus niet de oranje aansluiting.

Kun je op die center achter niet apart een mini-jack solderen en die in de 4de aansluiting steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 16:00:
[...]

Wat gebeurt er als je de mini-jack in de 4de aansluiting steekt, dus niet de oranje aansluiting.

Kun je op die center achter niet apart een mini-jack solderen en die in de 4de aansluiting steken?
Het gaat dus om de aansluitingen vanaf mijn subwoofer naar de geluidskaart en vanaf de subwoofer gaan weer de kabels naar de speakers. Ik heb vanaf de geluidskaart naar mijn center speaker achter dus niet een directe verbinding, maar moet eerst naar de subwoofer (is volgens mij altijd zo). Het probleem is dat mijn subwoofer is gemaakt om de center voor en achter en subwoofer samen via 1 jack binnen te krijgen, namelijk de oranje. Een aansluiting solderen op de center speaker achter ga ik niet doen, want ik ben bang dat ik dan iets verkeerd doe.

[edit]
Nou, ik heb mijn beslissing genomen, ik ga een Audigy 2 player aanschaffen en deze M-Audio toch maar verkopen, ik krijg gewoon de center speaker achter mij niet tot werken. Het is erg vervelend, want het is verder een leuke kaart, maar ik kan er verder ook niks aan doen om het met deze kaart op te lossen behalve mijn kanalen te upmixen van 5.1 naar 6.1 geluid, maar dit is niet wat ik wil, want dit zorgt niet voor de 6.1 ervaring waarvoor ik de speakerset heb aangeschaft.

Het is helaas niet anders, want de kaart opzich is echt geweldig :'(.

[ Voor 26% gewijzigd door Godjira op 02-10-2003 17:59 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godjira schreef op 02 October 2003 @ 16:40:
[...]

[edit]
Nou, ik heb mijn beslissing genomen, ik ga een Audigy 2 player aanschaffen en deze M-Audio toch maar verkopen, ik krijg gewoon de center speaker achter mij niet tot werken. Het is erg vervelend, want het is verder een leuke kaart, maar ik kan er verder ook niks aan doen om het met deze kaart op te lossen behalve mijn kanalen te upmixen van 5.1 naar 6.1 geluid, maar dit is niet wat ik wil, want dit zorgt niet voor de 6.1 ervaring waarvoor ik de speakerset heb aangeschaft.

Het is helaas niet anders, want de kaart opzich is echt geweldig :'(.
Zo zo jij laat er geen gras over groeien. Je hebt de kaart net binnen :? 8)7
Wil je er niet een nachtje over slapen? Dingen kunnen de volgende dag heel anders zijn als je begrijpt wat ik bedoel.

Als je dan toch gaat verkopen. Kun je de kaart dan niet beter ruilen in de winkel? Dan maak je tenminste geen verlies op je aanschaf.

Grappig is trouwens dat jou speakers goedkoper zijn dan de m-audio. Zie de pricewatch. Ik zou zeggen hou het kwalitatief beste product (de m-audio) en verkoop die creative set. Koop daarna een set waarvan je 100% zeker weet dat ie het doet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 20:31:
[...]

Zo zo jij laat er geen gras over groeien. Je hebt de kaart net binnen :? 8)7
Wil je er niet een nachtje over slapen? Dingen kunnen de volgende dag heel anders zijn als je begrijpt wat ik bedoel.

Als je dan toch gaat verkopen. Kun je de kaart dan niet beter ruilen in de winkel? Dan maak je tenminste geen verlies op je aanschaf.

Grappig is trouwens dat jou speakers goedkoper zijn dan de m-audio. Zie de pricewatch. Ik zou zeggen hou het kwalitatief beste product (de m-audio) en verkoop die creative set. Koop daarna een set waarvan je 100% zeker weet dat ie het doet.
Hmm, ik heb de kaart online besteld, dus dan zou betekenen dat ik de kaart retour zou moeten zenden naar die gasten. Dat gaat me dan weer minimaal 10 euro verzendkosten kosten, dus dan kan ik de kaart in feite net zo goed verkopen, dat maakt dan ook niet meer uit.

Die speakerset is echt wel van goede kwaliteit, hoor, de bass weergave is echt prima en de satellites klinken ook zeer zuiver. Ik heb die set ook niet nieuw, omdat ik Dolby Digital EX wilde hebben. Nu heb ik dan dus nog alleen maar de mogelijkheid tot 5.1 of eventueel dit upmixen naar 6.1, maar daarmee krijg je nooit Dolby Digital EX geluid. Hiervoor heb ik de set en de geluidskaart niet gekocht, dus wat moet ik anders?

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Laatst online: 08:48

JeroenT

hoi!

Godjira schreef op 02 October 2003 @ 22:55:
[...]

Hmm, ik heb de kaart online besteld, dus dan zou betekenen dat ik de kaart retour zou moeten zenden naar die gasten. Dat gaat me dan weer minimaal 10 euro verzendkosten kosten, dus dan kan ik de kaart in feite net zo goed verkopen, dat maakt dan ook niet meer uit.

Die speakerset is echt wel van goede kwaliteit, hoor, de bass weergave is echt prima en de satellites klinken ook zeer zuiver. Ik heb die set ook niet nieuw, omdat ik Dolby Digital EX wilde hebben. Nu heb ik dan dus nog alleen maar de mogelijkheid tot 5.1 of eventueel dit upmixen naar 6.1, maar daarmee krijg je nooit Dolby Digital EX geluid. Hiervoor heb ik de set en de geluidskaart niet gekocht, dus wat moet ik anders?
Speakers van het merk creative staan nu niet echt bekend om de denderende kwaliteit ;) _understatement_

Waarom sluit je het geheel niet even aan op een echte 5.1 speakerset.. dan kun je de geluidskaart ook wat beter beoordelen dunkt me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Godjira schreef op 02 oktober 2003 @ 16:40:
Het probleem is dat mijn subwoofer is gemaakt om de center voor en achter en subwoofer samen via 1 jack binnen te krijgen, namelijk de oranje.
Drie kanalen via 1 jack?? Dat is niet heel erg gebruikelijk, ik zou haast zeggen onmogelijk? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Klubbheads schreef op 02 oktober 2003 @ 23:21:
[...]

Speakers van het merk creative staan nu niet echt bekend om de denderende kwaliteit ;) _understatement_

Waarom sluit je het geheel niet even aan op een echte 5.1 speakerset.. dan kun je de geluidskaart ook wat beter beoordelen dunkt me :P
Heb nooit problemen gehad met slecht geluid bij Creative speakers, hoor. Heb eigenlijk altijd creative speakers gehad en vind de kwaliteit voor mij meer dan genoeg, komt goed geluid af vind ik.
ACM schreef op 02 October 2003 @ 23:27:
[...]

Drie kanalen via 1 jack?? Dat is niet heel erg gebruikelijk, ik zou haast zeggen onmogelijk? :X
Het is toch echt zo. De oranje is voor de subwoofer, center en surround center speaker. Kijk maar eens naar de specificaties van de Inspire 6.1

[ Voor 45% gewijzigd door Godjira op 03-10-2003 00:04 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klubbheads schreef op 02 October 2003 @ 23:21:
[...]

Kijk daar ben ik het nou helemaal mee eens. Die geluidskaart is namelijk wel van goede kwaliteit. Beetje sparen dan heb je geld voor een hifi versterker en fronts. Dan je logitech set verkopen en langzaam heel langzaam uitbouwen naar 6.1. Pas dan ga je echt je oren gebruiken (Welcome to the Matrix 8))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Klubbheads schreef op 02 oktober 2003 @ 23:21:
[...]

Hier ben ik mee eens.

Een vriend van mij heeft zijn PC ook via een Creative Inspire set draaien. Maar dat klinkt behoorlijk flets in vergelijking met mijn opstelling. (Philips FR966 5.1 receiver met normale luidsprekers + subwoofer). Met normale luidsprekers bedoel ik dus niet van die kleine satelietjes die je overal kunt kopen. Ik vind de kwaliteit van de meeste van die setjes nou niet bepaald geweldig eigenlijk :X

En zoals ik al eerder in dit topic heb vermeld, hangt mijn Terratec Aureon 7.1 Space via TOS link aan mijn receiver.

@Godjira, ik zou die kaart dus niet verkopen als ik jou was. Jouw Revolution heeft dezelfde chipset als mijn Aureon, en die doet het echt wel goed hoor :) , zowel met muziek, DVD, als games. 1 ding vind ik wel vaag, waarom er 3 kanalen via 1 jack gaan. De Aureon heeft 5 aansluiting daarvoor achterop de kaart zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
ACM schreef op 02 oktober 2003 @ 23:27:
[...]

Dat is een leuk grapje van Creative :P Is die jack niet langer dan de andere toevallig, zo ja, das een leuk grapje van Creative om het onmogelijk te maken die speakerset te gebruiken in combinatie met een ander merk geluidskaart ;) Creative kaarten hebben daar wel de juiste aansluiting voor, maar andere merken niet (en je ziet al wat er daardoor gebeurd, mensen stappen toch weer over op hun eigen merk geluidskaart :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
MST_Morpheus schreef op 03 oktober 2003 @ 07:37:
[...]

Hier ben ik mee eens.

Een vriend van mij heeft zijn PC ook via een Creative Inspire set draaien. Maar dat klinkt behoorlijk flets in vergelijking met mijn opstelling. (Philips FR966 5.1 receiver met normale luidsprekers + subwoofer). Met normale luidsprekers bedoel ik dus niet van die kleine satelietjes die je overal kunt kopen. Ik vind de kwaliteit van de meeste van die setjes nou niet bepaald geweldig eigenlijk :X

En zoals ik al eerder in dit topic heb vermeld, hangt mijn Terratec Aureon 7.1 Space via TOS link aan mijn receiver.

@Godjira, ik zou die kaart dus niet verkopen als ik jou was. Jouw Revolution heeft dezelfde chipset als mijn Aureon, en die doet het echt wel goed hoor :) , zowel met muziek, DVD, als games. 1 ding vind ik wel vaag, waarom er 3 kanalen via 1 jack gaan. De Aureon heeft 5 aansluiting daarvoor achterop de kaart zitten.
Yep, de Revolution heeft ook vijf aansluitingen. Rear en front surround, subwoofer + center en dan de surround center speakers. De Audigy's hebben dit dus niet, die hebben 3 aansluitingen (ligt aan het type, de 7.1 heeft wel vijf aansluitingen geloof ik).

Verder beweer ik ook niet dat de Revolution 7.1 een slechte kaart is, alles behalve dat zelfs. Maar ga er eens vanuit dat ik die kaart houdt (ik vind dus de kwaliteit van de Inspire voldoende voor wat ik ermee doe), dan zit ik dus niet met Dolby Digital EX, waarvoor ik de speakerset en geluidskaart gekocht heb. Goed, dan heb je twee opties:

1) Verkoop de speakerset die je net nieuw hebt en voldoet aan jouw eisen en koop een receiver van een merk (die vast niet goedkoop zijn) en dan daarbij nog eens speakers,
2) of verkoop de geluidskaart en koop daarvoor in de plaats een goedkopere Creative Audigy 2 Player.

Ik denk dat ik met die laatste optie sowieso goedkoper uit ben, ik heb namelijk het geld niet op mijn rug groeien. Ik zou best een receiver willen hebben met daarbij speakers van Sony die geweldig geluid geven, maar ik denk dat ik daar gewoon het geld niet voor heb.
Rave17 schreef op 03 October 2003 @ 10:19:
[...]

Dat is een leuk grapje van Creative :P Is die jack niet langer dan de andere toevallig, zo ja, das een leuk grapje van Creative om het onmogelijk te maken die speakerset te gebruiken in combinatie met een ander merk geluidskaart ;) Creative kaarten hebben daar wel de juiste aansluiting voor, maar andere merken niet (en je ziet al wat er daardoor gebeurd, mensen stappen toch weer over op hun eigen merk geluidskaart :D).
Het is inderdaad een andere aansluiting dan de andere twee jacks. Dit zal inderdaad een grap zijn van creative, alleen ik vind het dus niet leuk, wist hier niks van eigenlijk, maar goed, shit happens.

[edit]
Heb net eens gekeken, maar een receiver alleen al (van Sony met EX surround) kost minimaal €310,-. Daar komen dan nog de 6 speakers bij en een subwoofer. Dan ben ik al snel over de €900,- kwijt voor een setje geluid dat voor mij ook al voldoet als ik een Inspire setje heb, ik bedoel... dan kan ik beter een Audigy 2 Player voor €89,- kopen en die Revolution 7.1 verkopen (ookal vind ik het wel erg shit).

[ Voor 7% gewijzigd door Godjira op 03-10-2003 10:46 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je legt wel erg veel nadruk op die Dolby Digital EX. Is dat zo geweldig dan?
Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, maar misschien...

Optie 3: Creative set verkopen. Logitech set kopen (die past wel op de revolution). Die in de toekomst uitbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 10:52:
Je legt wel erg veel nadruk op die Dolby Digital EX. Is dat zo geweldig dan?
Je moet het helemaal zelf weten natuurlijk, maar misschien...

Optie 3: Creative set verkopen. Logitech set kopen (die past wel op de revolution). Die in de toekomst uitbouwen.
Ik vind EX erg mooi ja, ik merk verschil met normaal Dolby Digital, maar goed, dat ben ik natuurlijk.

[edit]
Zo, nu werkt alles zoals het hoort :*), ik heb nu een Audigy 2 kaart. Nu werkt alles, mijn normale muziek (met toch wel zeer goed geluid), mijn Dolby Digital EX werkt perfect en in games heb ik nu beter geluid dat met de Revolution 7.1. Dat laatste sta ik niet vreemd van te kijken, aangezien de Revolution daarop ook kritiek kreeg in de reviews.

Daarnaast heb ik met de Audigy 2 geen enkele CPU load meer, behalve dan hetgeen dat gebruikt wordt door Winamp en/of andere spelers die ik gebruik, ook weer een voordeel.

Mijn Revolution is inmiddels ook alweer bijna verkocht, dus zo komt alles toch nog goed :).

[ Voor 42% gewijzigd door Godjira op 03-10-2003 13:23 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godjira schreef op 03 October 2003 @ 12:53:
[...]

Ik vind EX erg mooi ja, ik merk verschil met normaal Dolby Digital, maar goed, dat ben ik natuurlijk.

[edit]
Zo, nu werkt alles zoals het hoort :*), ik heb nu een Audigy 2 kaart. Nu werkt alles, mijn normale muziek (met toch wel zeer goed geluid), mijn Dolby Digital EX werkt perfect en in games heb ik nu beter geluid dat met de Revolution 7.1. Dat laatste sta ik niet vreemd van te kijken, aangezien de Revolution daarop ook kritiek kreeg in de reviews.

Daarnaast heb ik met de Audigy 2 geen enkele CPU load meer, behalve dan hetgeen dat gebruikt wordt door Winamp en/of andere spelers die ik gebruik, ook weer een voordeel.

Mijn Revolution is inmiddels ook alweer bijna verkocht, dus zo komt alles toch nog goed :).
Prima. Gefeliciteerd met je Audigy 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Nu heb je dus toch uiteindelijk geen alternatief gevonden voor een Creative geluidskaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Rave17 schreef op 03 October 2003 @ 16:43:
Nu heb je dus toch uiteindelijk geen alternatief gevonden voor een Creative geluidskaart :P
Inderdaad, helaas... :'(

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 15:56:
[...]

De bass/treble zijn niet aan te passen. Waarom? Omdat dat not done is. Een audiofiel wil het geluid zo orgineel mogelijk kunnen beluisteren.

De M-audio revolution gebruik ik ook voor games en ben er erg tevreden mee. Voordat je gaat gamen moet je wel even de kaart in game modus zetten, maar daarna you're ready to go.
dan heb jij nog nooit een Aureon/Revolution op een MegaWorks 550 gehoord.
standaard staat de bass zo hoog dat het 1 grote doffe dreun is en al het andere geluid weg vaagt.
dan maar minder origineel, dont give a sh*t
wil gewoon van dat doffe geroffel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 19:59:
[...]

dan heb jij nog nooit een Aureon/Revolution op een MegaWorks 550 gehoord.
standaard staat de bass zo hoog dat het 1 grote doffe dreun is en al het andere geluid weg vaagt.
dan maar minder origineel, dont give a sh*t
wil gewoon van dat doffe geroffel af.
Je maakt precies mijn punt.

Blijkbaar hebben wij een andere smaak, maar een MegaWorks 550 kom hé dat noem ik geen audiofiele (lees serieuze) set hoor. Luisten een keer naar een echte hifi set met bijbehorende sub. Dan ga pas horen dat er nog meer is dan alleen dof geroffel of 1 grote dreun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 00:10:
[...]

Je maakt precies mijn punt.

Blijkbaar hebben wij een andere smaak, maar een MegaWorks 550 kom hé dat noem ik geen audiofiele (lees serieuze) set hoor. Luisten een keer naar een echte hifi set met bijbehorende sub. Dan ga pas horen dat er nog meer is dan alleen dof geroffel of 1 grote dreun.
Ja, maar niet iedereen kan een dure set met subwoofer en speakers betalen, plus daarnaast natuurlijk nog de receiver en eventuele andere onderdelen. Toch vind ik dat er van mijn huidige speakerset een goed geluid komt, zeker weten, ook in DVD kun je letterlijk een speld horen vallen, zo zuiver wordt het geluid weergegeven.

Ik vind ongeveer €1000 voor een speakerset en receiver erg duur, hoor, dat heb ik persoonlijk nog niet over voor geluid, want ik ben gewoonweg tevreden met wat ik nu heb. Je kunt dus blijven twisten over die dingen, en misschien heb je wel gelijk dat het beter klinkt, maar voor standaard dingen is dit een prima speakerset.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd
ik ben geen "audiofiel" en heb er persoonlijk geen honderden €'s voor over om een losse hifi set neer te zetten.
met een creative kaart waarbij je het bass volume kan aanpassen klinkt de Megaworks 550 prima voor wat voor eisen ik er aan stel en voor wat ik er mee doe.
als je er een peperdure hifi set wilt naast zettenga je gang, maar ik vind het een waste of money.
vandaar dat ik genoegen neem met "minder origineel" geluid dat uit mijn megaworks komt met een bass volume regelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 21:42:
idd
ik ben geen "audiofiel" en heb er persoonlijk geen honderden €'s voor over om een losse hifi set neer te zetten.
met een creative kaart waarbij je het bass volume kan aanpassen klinkt de Megaworks 550 prima voor wat voor eisen ik er aan stel en voor wat ik er mee doe.
als je er een peperdure hifi set wilt naast zettenga je gang, maar ik vind het een waste of money.
vandaar dat ik genoegen neem met "minder origineel" geluid dat uit mijn megaworks komt met een bass volume regelaar.
Dat is prima toch, ieder z'n ding :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 23:57:
[...]

agree :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 23:57:
[...]

Dat is een feit.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

by the weg

waar stop ik op die m-audio kaart mijn audiolijntjes van mijn dvd en brander in :?

misschien stomme vraag hoor maar ik zie niks op de kaart zelf

owja, en een midi-poort zie ik ook niet, die heb ik nodig voor mijn behringer dsp8024 digi eq, hebben de terratec kaarten wel een game/midi-poort anders ben ik bang dat het toch weer een creative-kaartje wordt

[ Voor 40% gewijzigd door ModmaN op 05-10-2003 22:31 ]

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ModmaN schreef op 05 oktober 2003 @ 22:21:
by the weg

waar stop ik op die m-audio kaart mijn audiolijntjes van mijn dvd en brander in :?

misschien stomme vraag hoor maar ik zie niks op de kaart zelf

owja, en een midi-poort zie ik ook niet, die heb ik nodig voor mijn behringer dsp8024 digi eq, hebben de terratec kaarten wel een game/midi-poort anders ben ik bang dat het toch weer een creative-kaartje wordt
heel simpel: niet

zitten er namelijk niet op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

hoe kan je dan een dvd kijken op je pc :?

dat gaat dus niet :P

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
kijken kan wel hoor, alleen hoor je dan nix ;)
Trouwens, het geluid van een DVD loopt gewoon via de wave table hoor, dus krijg je gewoon netjes geluid uit je kaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ModmaN schreef op 05 October 2003 @ 23:35:
hoe kan je dan een dvd kijken op je pc :?

dat gaat dus niet :P
Aparte audiokabeltjes worden niet meer gebruikt. Het geluid loopt via de IDE kabel. DVD kijken kan dus uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

maarja, dan blijf ik het probleem houden met de midi-poort die er niet opzit

ik ben nog wel ff zoekende naar andere alternatieven

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euhm de Terratec 5.1 Fun heeft wel een midipoort,. dit zit toch ook op de sky ? met een aparte stekker ? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.gamershell.com/imagefolio/gallery/From_Articles_and_Interviews/Terratec_Aureon_51_Sky/3.jpg

volgensmij links onderin of achteraan

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 12:01:
euhm de Terratec 5.1 Fun heeft wel een midipoort,. dit zit toch ook op de sky ? met een aparte stekker ? :)

[afbeelding]

volgensmij links onderin of achteraan
Wordt iig niet meegeleverd. Ook niet met mijn Space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Op de Sky en de Space zit helemaal geen midi/gameport meer. Wordt niet meer ondersteund door Terratec.
Pagina: 1