Home Cinema aanrader: GeeXboX

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
In het kort is Geexbox een op isolinux gebaseerd stukje software van 4 mb dat je op een cdtje fikt. Vervolgens kun je het booten van cd zonder een hd of ander OS op je pc nodig te hebben. Instellingen zijn er niet en eenmaal geboot kun je divx, svcd en mp3 spelen vanaf een harde schijf of cdrom. Om divx films te kijken heb je een stuk minder cpu power nodig dan onder windows, in mijn geval is een P2 350 / 64mb genoeg. Heb nog geen films kunnen vinden die niet werkten, bijna alle gangbare codecs en geluidssporen worden ondersteund!

En het mooiste komt nog: het is freeware !! Enjoy ;)

Alle info en het programma zelf kun je vinden op www.geexbox.org.

de tip kwam van edwinv, en searchen op GoT geeft niet 1 hit!

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Wow, mega-interessant ! Kan je zelfs op een mini-CD-R'tje zetten enzo.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-01 20:10

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Hee dit is super voor een carpc project....heb je geen hd meer nodig, dit scheelt is slijtage

Beste film ooit

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

en een heel klein systeempje:
mini-ITX, slimline CD/DVD, voeding.
DivX kijken op een PC ter grootte van 2 CD-ROM stations op elkaar !

• Aike
  • Niet online
Ja idd, je hebt haast niks nodig. Niet aan cpu power en niet aan randapparatuur. Geloof zelfs dat je van usb stick kunt booten en via netwerk je films van je desktop kunt halen...... Heb je geen hd en geen cdrom nodig.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Zag ook dat je wel degelijk op een harddisk kan installeren. Dus ouwe HDD uit oma's 486 en een dvd-spelertje en draaien maar.

Ik hoop dat ie de tv-out van mijn Soyo barebone (intel 810 video) ondersteunt. Heb geprobeerd er BEOS (full) op te zetten, maar die loopt vast tijdens de install :(

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

neanderthaler schreef op 18 September 2003 @ 12:45:
Zag ook dat je wel degelijk op een harddisk kan installeren. Dus ouwe HDD uit oma's 486 en een dvd-spelertje en draaien maar.
ahum. DVD of Dvix op een 486?

edit: ik moet beter lezen. }:O

[ Voor 9% gewijzigd door j-w op 18-09-2003 13:32 ]

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Nee! Alleen de harddisk.

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-02 12:20

Robinski76

The one and only

lezen j-w!!! hij heeft het over een een oud hd-tje uit een 486, niet een 486 als geheel!!!

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

Verwijderd

k3wl, nu nog een klein pctje ergens regelen... en de autoradio kan de prullenbak in :P
vervolgens psx schermpje modden
[rml][ LCD] kleuren lcd van Psx ingebouwd[/rml]

nu hopen dat ze snel met iets van gps ondersteuning komen :D
routeplanner voor linux
en voice command!:9~

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 13:32 ]

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Lijkt me sterk dat je op een +-400mhz een dvd vlot zou kunnen spelen. Ik ga hem zodadelijk even burnen en eens testen op een sneller systeem.
Jammer dat ik een exotische soundcard heb, want dan moet ik het mp3/ogg .. etc gedeelte al laten vallen. Ook jammer dat hij nog geen 5.1 ondersteunt (wat de bv de kiSS speler wel doet)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Deze tip is hier en daar al langsgekomen, het is inderdaad een verdraaid handig tooltje. Deze http://movix.sourceforge.net/ is nog handiger, omdat je daarmee ook bootable films kan maken. Handig voor je onhandige familie of zo. CD erin, booten en kijken maar :Y)

Verwijderd

Goed, geprobeerd op een *opper* gare Intel Celeron 333, en hij ging dus niet echt booten. Maar dat verwijt ik meer aan de gaarheid van de PC dan de gaarheid van GXBOX, want WinXP werkt er ook voor geen ene meter op [BSOD's etc]

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat kan ook met GeeXboX denk ik ;)
* Include a movie : You just have to put your movie or sound files and the playlist into the iso directory of the generator and regenerate the image. The GeeXboX will then boot on the CD and will automatically play the provided list.
edit:

Net even willen burnen, maar blijkbaar zit er geen boot-seq in de iso ofzo :? ?! .. en ook niet echt veel help hoe ik de image behandel in windows .. enkel linux stuff

[ Voor 25% gewijzigd door Blizard op 18-09-2003 13:39 ]

• Aike
  • Niet online
Blizard schreef op 18 September 2003 @ 13:27:
Lijkt me sterk dat je op een +-400mhz een dvd vlot zou kunnen spelen. Ik ga hem zodadelijk even burnen en eens testen op een sneller systeem.
Jammer dat ik een exotische soundcard heb, want dan moet ik het mp3/ogg .. etc gedeelte al laten vallen. Ook jammer dat hij nog geen 5.1 ondersteunt (wat de bv de kiSS speler wel doet)
Een divx ging in ieder geval wel. DVD lijkt me minder zwaar dan divx dus ......
Blizard schreef op 18 September 2003 @ 13:38:
Dat kan ook met GeeXboX denk ik ;)

edit:

Net even willen burnen, maar blijkbaar zit er geen boot-seq in de iso ofzo :? ?! .. en ook niet echt veel help hoe ik de image behandel in windows .. enkel linux stuff
Gewoon met Nero en dan Burn Image oid ?

Verwijderd

is er voor linux zoiets als een routeplanner??? usb-gps dingetje en draaien maar?

• Aike
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 13:51:
is er voor linux zoiets als een routeplanner??? usb-gps dingetje en draaien maar?
Waarom routeplanners ? Dit is een mediaplayer topic geen routeplannertopic. Uit een pringles bus komt toch ook geen 5.1 geluid ?

/me confused, teveel suffe reply's van mensen die niet lezen of 100% crossposten :|

Verwijderd

okay was beetje offtopic gegaan :D

liep me ff meeslepen...
(en lezen gaat me nog altijd goed af)

*nou ben ik in de war... pringles met 5.1 geluid... :S wel een heel ver gezochte vergelijking, da's suf!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

lees ik het nou goed? is dit een 4mb stand alone media player?? Ga je me nu vertellen dat ik met zo`n CD een OS heb, HD`s kan mounten??

Verwijderd

Boot ie ook met USB enabled (kon ik zo snel niet vinden)? ik heb nl. een yamaha rp-u200 met 5.1 opstelling gekoppeld aan de usb poort van m'n pc.
Als ik dan al m'n cd's met mp3 zo kan afspelen en het geluid via usb naar de externe versterker kan leiden wordt het wel interessant.....

• Aike
  • Niet online
Zerveza schreef op 18 september 2003 @ 14:54:
lees ik het nou goed? is dit een 4mb stand alone media player?? Ga je me nu vertellen dat ik met zo`n CD een OS heb, HD`s kan mounten??
Ja en het gaat nog volautomatisch ook 8)

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Lord of the Pentium schreef op 18 September 2003 @ 19:11:
[...]

Ja en het gaat nog volautomatisch ook 8)
Ook NTFS?

• Aike
  • Niet online
Ja, ook ntfs :)

[ Voor 3% gewijzigd door Aike op 18-09-2003 19:20 ]

• Xenofoob392
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:25
Mega leuk stuk programmeersel ja , alleen toch ff een vraagje kan die nou ook van het netwerk af lezen?

edit: sorry zit net op de website te lezen dat het kan |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Xenofoob392 op 18-09-2003 19:29 ]

Verwijderd

Weer even in een oud topic reageren

Inmiddels ben ik zeer tevreden over dit programmaatje. Werkt erg vlot en makkelijk
Nu zit ik alleen nog met 1 probleem

Ik heb een tv-kaart die ondersteunt wordt pinaccle tv stereo (is die toch nog ergen goed voor)
Maar nu wil ik graag de tv kanalen configuren

Heeft iemand enig idee hoe dit moet voor de nederlandse zenders???

Chanlist dutch ofzo en wat zijn de kanalen en mag ik de channel titel zelf verzinnen
Wie o wie kan mij hiermee helpen

TV Channels
# Syntax : CHAN="Channel Frequency:Channel Title"
# Example:
* #CHAN="29:France 2"
* #CHAN="K08:Canal +"

# TV Channels List
# Available : france, europe-east, europe-west, us-bcast, us-cable
* CHANLIST=france

Verwijderd

ze moeten een aantal dingen er in toevoegen:

* remote control gewoon zo'n IR oogje op seriele poort
* 5.1 surround

DAN pas kan ik een realexte box maken (H)

Verwijderd

Afstandbediening werkt al
De pinnacle en de ati remote wonder werken perfect!!

Iemand al een idee over de tv zenders?

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 07:16
Als ik een .vob file of een DVD iso file afspeel krijg ik geen subtitles te zien. Ook niet als ik op de v-toets druk. Heeft iemand enig idee hoe dit komt?

Voor de rest werkt dit programma idd geweldig!
Pagina: 1