Toon posts:

[php] oop

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik ben al een tijdje bezig met php en oop. Ik vind 't handig en overichtelijk, dat is de reden waarom ik het gebruik.

Nu heb ik regelmatig in topics gelezen dat php geen goeie oop taal is. Aangezien ik geen ervaring heb met object orientated in andere talen, wil ik weten wat php mist, want ik 'mis' niks ;)

Ik hoop dat iemand me dit kan uitleggen :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Inheritance, Polymorphisme, virtual functions, etc....

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
het klinkt misschien dom, maar hier ben ik niet wijzer van geworden... sorry, zou je misschien willen uitleggen wat dat voor dingen zijn?

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Can you say: 'zoekfunctie'?

Yada, yada, yada.

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

PHP mist private en public variabelen in klassen.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Tux schreef op 18 September 2003 @ 12:26:
PHP mist private en public variabelen in klassen.
Niet alleen dat.
Om een taal OO te noemen, moet die taal -imo- aan deze eisen voldoen:
- encapsulation
- polymorphisme
- inheritance

Het moet dus mogelijk zijn om je data in een class af te scherm van de buitenwereld (dmv private, protected, ....) access modifiers.
Het moet mogelijk zijn om nieuwe classes/types te creeëren die gebaseerd zijn op andere reeds bestaande classes (inheritance, overerving dus).
Polymorphisme zorgt voor late-binding. Dit zorgt ervoor dat at-runtime bepaald wordt welke implementatie van een method moet uitgevoerd worden.

Zie ook dit topic:
Voordeel van classes?

https://fgheysels.github.io/

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

Die dingen had je al genoemd dus die ging ik niet nog een keer noemen.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Het moet mogelijk zijn om nieuwe classes/types te creeëren die gebaseerd zijn op andere reeds bestaande classes (inheritance, overerving dus).
dat kan toch met extends?

class subclass extends class

of bedoel je iets anders?

Verwijderd

aangezien je al veel topics hebt gelezen over het hoe en waarom php geen OO taal is.... lijkt me het verstandig om deze toch nog eens na te lezen.... we vallen weer eens in de herhaling met dit topic

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

OO PHP topics zijn al zo vaak langsgekomen, je kunt practisch niet searchen zonder er een tegen te komen (ook al voldoet het in de verste verte niet aan je searchquery :P)

slot dus

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.